  • Data: 2012-05-07 19:25:24
    Temat: Re: koszt studni glebinowej
    Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Maj, 14:34, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Jak dla mnie to cena i tak jest chora :) Ceny wiercen pod pompe ciepla zaczynaja
    sie juz od 60 pln a to jest nawet trudniejsza robota (bo trzeba miec wiecej zerdzi,
    mocniejsza pompe etc), a ceny studni sa jakos sztucznie pozawyzane.

    Drobna różnica polega na tym, że do filtru w studni należy użyć rury
    ciśnieniowe PCV grubościenne. Koszt 6-metrowego odcinka takiej rury o
    średnicy 225 mm (w mojej studni) wyniósł mnie 3 lata temu ok.500 zł.
    Średnica 160 mm jest chyba w tej chwili w takiej cenie.
    Na pewnej długości taką rurę należy sperforować (spróbuj powiercić
    sobie choć 2-3 otwory w takiej rurze, a perforacja potrzebna 20%!!!),
    owinąć siatką filtracyjną. Wokół filtru od dna studni do wierzchu
    należy zasypać żwir filtracyjny. Potem to wszystko przepompować,
    określić wydajność.
    Całość zabawy trwa kilka dni.

    Jeśli ktoś Ci opowiadał, że 2 tys. wyciąga dziennie to trzeba było
    zapytać ILE TAKICH STUDNI WYKONUJE ROCZNIE ? Idę o zakład, że 4 - 5
    szt., bo to nie chiński odkurzacz i po gwarancji się nie psuje :-)

    Moim zdaniem to największą kasę w tym interesie robi producent rur PCV
    i tam należy domagać się radykalnej obniżki cen.

    Póki co - nie zmieniaj zawodu, nie opłaca się. Radzi Ci to starsza
    pani, która ma studni serdecznie dość po ponad 40 latach pracy :-(

    pzdr

    mal