  • Data: 2023-12-20 09:53:21
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 19 Dec 2023 23:13:21 +0100, Mateusz Viste

    > Występują pewnie wahania w zależności od modelu samochodu, ale w dwóch
    > które obecnie użytkuję różnica lato/zima jest właśnie rzędu 10%: latem
    > 5/100, zimą 5.5/100.

    Z takim spalaniem to wniosek taki że jeździsz jak kapelusz.
    Zacząłbyś jeździć normalnie, to byś miał większe straty.
    Używasz klimy w zimie czy nie potrzeba?

    Moja żona też niby wykręca spalanie 5.5 (nie używając klimatyzacji bo jej
    szkoda paliwa) -- gdy ja tym gruzem spalinowym (oczywiście z klimą, bo nie
    widzę powodu aby z zaparowanymi szybami jechać) jadę tak jak moim
    Outlanderem na prądzie, to mam spalanie 8.5/100. Czyli spalanie jest wyższe
    niż gdy jadę Outlanderem w trybie HEV, bo dwa razy cięższy i dwa razy
    większy gabarytowo Outlander pali 7.5 w tych samych warunkach. Nie wspomnę
    o przepaści w komforcie jazdy -- ja do spaliniaka bez słuchawek nie
    wsiadam, bo ogłuchnąć można, łeb pęka po paru minutach jazdy -- a w
    przepaści przy zużyciu gdy jadę na prądzie.

    > Do 90% zastosowań wystarczy, a do reszty
    > lepiej mieć normalny samochód.

    Teza tak samo prawdziwa jak posiadanie osobowego spaliniaka na 90% a w
    garażu musi być jednak samochód dostawczy bo może się trafić gabaryt do
    przewiezienia.

    --
    Pozdor
    Myjk