eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieprzebudowa kotłowni - czyli co tu można zrobić jeszcze gorzej › Re: przebudowa kotłowni - czyli co tu można zrobić jeszcze gorzej
  • Data: 2021-05-03 23:24:50
    Temat: Re: przebudowa kotłowni - czyli co tu można zrobić jeszcze gorzej
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z rok, może półtora roku temu trułes na elektronice dupę jak zawór
    elektromagnetyczny do prądu podłączyć a dzisiaj masz doktoraty z wody, prądu, gazu,
    kominów, słońca, wiatru i chgw jeszcze z czego.

    To co napisałeś to tak jak byś miał pretensje do lekarza za to, że ma
    pojęcie o medycynie, biologii czy chemii.

    Ja nie jestem lekarzem, ani biologiem, ani też chemikiem, choć biologię
    i chemię lubiłem i nie sprawiały mi żadnych problemów w szkole. Coś tam
    jeszcze w głowie pozostało, ale nie uważam się za speca w tych naukach.

    Jestem natomiast elektronikiem-automatykiem i całe moje życie zawodowe
    kręciło się i nadal się kręci dookoła elektrotechniki, elektroniki i
    automatyki. Ponieważ obecne systemy grzewcze bez automatyki nie mają
    racji bytu to od ok. 15 lat zajmuję się zawodowo systemami grzewczymi,
    głównie projektowaniem i wykonywaniem ich automatyki oraz serwisem.

    Zanim zająłem się systemami grzewczymi pracowałem w przemyśle jako
    automatyk i elektronik. Zjeździłem pół Polski projektując i uruchamiając
    automatykę linii produkcyjnych w oparciu o PLC. Ale w dupę już dawały
    takie wyjazdy, czasami nawet kilkutygodniowe tułanie się po hotelach i
    często praca pod presją czasu.To szukałem innego, bardziej stacjonarnego
    i spokojniejszego zajęcia.

    Automatyka to jest dziedzina techniki, która poza samą wiedzą dotyczącą
    sterowania i regulacji, łączy w sobie kilka innych dziedzin: mechanikę,
    elektrotechnikę, elektronikę, informatykę, hydraulikę, pneumatykę oraz
    metrologię. Ponadto umiejętność programowania PLC oraz znajomość
    technologii produkcji.

    Poza tym zajmuję się zawodowo od wielu lat badaniami ochronnymi
    instalacji elektrycznych. Posiadam  świadectwa kwalifikacyjne
    elektryczne, energetyczne, gazowe, wszystkie w zakresie E i D. Ponadto
    UDT. Aby je uzyskać, musiałem się wykazać zarówno wiedzą techniczną z
    zakresu do jakiego mnie uprawniają ww świadectwa, ale także i
    znajomością podstaw prawnych i normatywnych.

    Nie rozumiem więc Twojego zdziwienia, że ja mam pojęcie w dziedzinach,
    którymi zajmuję się zawodowo od wielu lat. Co ciekawsze, wielokrotnie
    pisałem w czym się specjalizuję, a Ty albo nie chcesz tego wiedzieć,
    albo po prostu zawodzi Cię już pamięć.

    Nie wymądrzam się tak jak Ty w dziedzinach o których nie mam pojęcia lub
    moja wiedza jest znikoma. Pamiętaj, że kiedy zaczynasz fantazjować w
    którejś z wyżej wymienionych dziedzin, a zdarza Ci się nader często to
    wkraczasz w moje kompetencje, a ja ze względu na posiadaną wiedzę i
    wieloletnie doświadczenie, bardzo łatwo mogę zweryfikować to co piszesz.