eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieprzebudowa kotłowni - czyli co tu można zrobić jeszcze gorzej › Re: przebudowa kotłowni - czyli co tu można zrobić jeszcze gorzej
  • Data: 2021-05-04 14:20:43
    Temat: Re: przebudowa kotłowni - czyli co tu można zrobić jeszcze gorzej
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-05-04 o 13:52 +0200, Uzytkownik napisał:
    > Pompa, którą sobie upatrzył Jakub grzeje do 65'C.

    Mój błąd, nie doczytałem.

    > Można też zrobić sterowanie takie, że PC dogrzewa CWU do 55'C, a raz
    > w tygodniu grzałka podnosi temperaturę do 70'C.

    Dokładnie tak to sobie obmyśliłem - PC miałaby trzymać baniak w
    okolicach 50 st, a jakiś durny mechaniczny programator dołącza raz w
    tygodniu grzałkę wbudowaną w baniak (termostat tejże byłby ustawiony
    na 65-70 st) na kilka lub kilkanaście godzin. Miałem tylko wątpliwość,
    czy aby nie wymyślam jakiegoś kwadratowego koła, ale rozumiem że nie.

    > W praktyce grzanie CWU jest niezależne od grzania CO. To co ustawiasz
    > dla CO nie wpływa na pracę grzania CWU.
    >
    > Zazwyczaj PC realizują priorytet CWU czyli w pierwszej kolejności
    > podgrzewana jest CWU, a jak zadana temperatura wody CWU zostanie
    > osiągnięta to PC przełącza się na grzanie CO.

    No tak, ale w mojej sytuacji obwód jest jeden, tzn. kaloryfery i baniak
    są podłączone równolegle ze sobą, a całość zasila mały kocioł na pelet
    (niedługo PC). Wolałbym nie zmieniać rur a tylko podmienić kocioł na
    PC. Wyobrażałem sobie to tak, że wymuszałbym na PC grzanie do swojej
    maksymalnej temperatury (55 st) przez kilka godzin dziennie, coby mieć
    pewność że baniak CWU przyjął dostateczną ilość kalorii, a temperatura
    w pokojach i tak byłaby ograniczona gałkami termostatycznymi na
    kaloryferach. Jak teraz o tym myślę to moje wyobrażenie pewno naiwne, a
    na pewno nie do końca przewidywalne w czasie, i jednak
    prościej/skuteczniej będzie pogodzić się z dołożeniem kilku rur coby PC
    miała pełną kontrolę nad CWU.

    Dzięki za podane podpowiedzi.

    Mateusz