  • 1. Data: 2021-05-01 22:53:42
    Temat: przebudowa kotłowni - czyli co tu można zrobić jeszcze gorzej
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Czołem!

    Jeszcze tylko z tydzień grzania starym kotłem na węgiel i wszystkie (no
    prawie) złomy wylatują z kotłowni i będę zabierał się za zrobienie
    wszystkiego od nowa. Będzie teraz gaz i PC do grzania CWU. Instalacje
    podłogowa i grzejnikowa już zrobione, drugi rok grzeją i jestem zadowolony.

    Schemat tego co wydumałem jest tutaj: https://tinyurl.com/9423r4

    Proszę o konstruktywną krytykę co tu jest totalnie bzdurne i nie ma
    prawa działać. Jeśli chodzi o rozdzielacze do podłogówki i grzejników to
    to już jest zrobione, więc zostaje. Cała reszta będzie nowa. Kocioł i PC
    już kupione. Trzeba to "tylko" wszystko połączyć.

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2021-05-01 23:22:51
    Od: budynPL <b...@g...com>

    sobota, 1 maja 2021 o 22:53:42 UTC+2 Jakub Rakus napisał(a):

    > Schemat tego co wydumałem jest tutaj: https://tinyurl.com/9423r4

    Access to this resource on the server is denied!

    b.

  • 3. Data: 2021-05-01 23:34:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 1 May 2021 22:53:42 +0200, Jakub Rakus

    > Schemat tego co wydumałem jest tutaj: https://tinyurl.com/9423r4
    >
    > Proszę o konstruktywną krytykę co tu jest totalnie bzdurne i nie ma
    > prawa działać.

    Nie patrząc na schemat, bo nie działa, to bzdurne jest PC do CWU zakładając
    gaz. PC do CWU to ma sens jak się grzeje dom prądem, albo właśnie
    kopciuchem -- żeby w lato nie dymić ze sprawnością 10%. Do gazu to jest
    kompletny mezalians.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2021-05-02 12:01:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > to już jest zrobione, więc zostaje. Cała reszta będzie nowa. Kocioł i PC
    > już kupione. Trzeba to "tylko" wszystko połączyć.

    Pompa ciepła zintegrowana ze zbiornikiem czy samodzielna do której trzeba podłączyć
    zbiornik?

  • 5. Data: 2021-05-02 12:03:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 1 maja 2021 o 23:34:08 UTC+2 Myjk napisał(a):
> [...]
    > gaz. PC do CWU to ma sens jak się grzeje dom prądem, albo właśnie
    > kopciuchem -- żeby w lato nie dymić ze sprawnością 10%. Do gazu to jest

    Ze względu na twój Myjk niski współczynnik inteligencji odpowiadasz tylko kiedy
    jesteś pytany.

  • 6. Data: 2021-05-02 12:33:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 01.05.2021 o 23:34, Myjk pisze:
> [...]
    > gaz. PC do CWU to ma sens jak się grzeje dom prądem, albo właśnie
    > kopciuchem -- żeby w lato nie dymić ze sprawnością 10%. Do gazu to jest

    Mam identyczną opinię. Co ma wnieść taka pompa ciepła do tego układu?
    Lepiej większy zbiornik na wodę i piec gazowy o mniejszej mocy.
    A najlepiej - po prostu pompa ciepła i podłogówka w całym domu.

    Bez sensu, że zrobiłeś grzejniki. Trochę za późno na konstruktywne
    porady teraz.

    --
    MN

  • 7. Data: 2021-05-02 13:06:15
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-05-02 o 12:03, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

    > Ze względu na twój Myjk niski współczynnik inteligencji odpowiadasz tylko kiedy
    jesteś pytany.

    Brawo zenusiu! odpowiadasz kiedy nie jesteś pytany!

    jesteś INTELIGENTNY BEZOBJAWOWO! ;-)))

    --
    Runt

  • 8. Data: 2021-05-02 15:59:34
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 01.05.2021 o 23:22, budynPL pisze:

    > Access to this resource on the server is denied!
    >

    > b.

    U mnie działa. Wrzuciłem jeszcze tu:
    https://zapodaj.net/5e22574e96fcb.png.html

    Jakub Rakus

  • 9. Data: 2021-05-02 16:07:37
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

> [...]
    > gaz. PC do CWU to ma sens jak się grzeje dom prądem, albo właśnie
    > kopciuchem -- żeby w lato nie dymić ze sprawnością 10%. Do gazu to jest

    Grzeje prądem CWU, od maja do października, bo wtedy z PV mam to grzanie
    za darmo (nie licząc stałych opłat ~30zł/mc).

    Jakub Rakus

  • 10. Data: 2021-05-02 16:13:19
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 02.05.2021 o 12:33, Marcin N pisze:

    > Bez sensu, że zrobiłeś grzejniki. Trochę za późno na konstruktywne
    > porady teraz.

    Nie ja, tak już było. Jak bym miał zrobić podłogówkę wszędzie to w
    zasadzie musiałbym wyburzyć dom i postawić go od nowa. Grzejniki są
    "przewymiarowane" lub jak kto woli dobrane na 55/45/20.

    Mnie tylko chodzi o to czy dobrze jest to wszystko połączone, czy nie
    brakuje tu jakiś zaworów, połączeń, dodatkowych urządzeń albo coś może
    jest nadmiarowe, itp itd.

    Jakub Rakus