  • 1. Data: 2021-05-03 14:59:58
    Temat: Zatargi sasiedzkie i płot
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Sa dwie sasiadujace działki z domami A i B, pomiedzy którymi jest płot
    siatkowy wysokosci około 1,5m. Płot przynalezy do domu A.
    Własciciel domu B chciałby odgrodzic sie od ogrodu na działce A budujac
    betonowy płot tuz przy istneijacym płocie bo raczej nie dogada sie aby
    postawic go zamiast istniejacego płotu.

    Pytanie czy mozna postawic drugi płot? Jakiej maks wysokosci moze byc?
    2m? Jakas minimalna odległosc od drugiego płotu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 2. Data: 2021-05-03 15:29:18
    Temat: Re: Zatargi sasiedzkie i płot
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Patrz prawo budowlane.

    -----

  • 3. Data: 2021-05-04 23:20:57
    Od: adam <a...@a...pl>

    Wysokość max 2,20.
    Zdaje się, że ogrodzenie trzeba zgłaszać i 30 dni czekać.
    Ubiegając sąsiada można udać się do wydziału i zgłosić zastrzeżenie, ale
    czy w wydziale będą chcieli gadać na ten temat, to nie wiem. Trzeba
    przeszukać internet, albo zapytać w wydziale.

    Swoją drogą, to sąsiad-idiota to straszna rzecz. Też mam takiego.

  • 4. Data: 2021-05-05 12:39:10
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 3 maja 2021 o 15:00:03 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > Własciciel domu B chciałby odgrodzic sie od ogrodu na działce A budujac
    > betonowy płot tuz przy istneijacym płocie bo raczej nie dogada sie aby

    można

    Jakiej maks wysokosci moze byc?
    > 2m?

    2 lub 2,2 , nie pamiętam - bez zgłoszenia. Wyżej też można ale już wejdą kwity. Od
    frontu działki też potrzeba kwity, ale to nie ta sytuacja.

    >Jakas minimalna odległosc od drugiego płotu?
    nie ma takiej, można jeden przy drugim

    sprawdzić w miejscowym planie, u nas na przykład jest zakaz budowy płotów pełnych

    Po drugie - zrobić to po katolicku - sąsiada pokochać, nie próbować wygrać a nawet
    dać się upokorzyć czy stracić tak po ludzku,
    potem się z sąsiadem napić wódki,
    potem mieć dobrego sąsiada.

    b.

  • 5. Data: 2021-05-05 17:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik adam a...@a...pl ...

> [...]
    > to nie wiem. Trzeba przeszukać internet, albo zapytać w wydziale.
    >
    > Swoją drogą, to sąsiad-idiota to straszna rzecz. Też mam takiego.

    :)
    ja tam nie wiem kto jest w tym sporze idiota i czy to jest spor.
    Po prostu jedna strona chce sie odizolowac od drugiej i chce zrobić to
    po swojemu.
    Ja tylko pytam w imieniu strony chcacej budowac płot :-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko

  • 6. Data: 2021-05-05 17:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik budynPL b...@g...com ...

    > nie ma takiej, można jeden przy drugim
    >
    > sprawdzić w miejscowym planie, u nas na przykład jest zakaz budowy
    > płotów pełnych

    Pełnych czyli np takich betonowych:
    https://allegro.pl/oferta/ogrodzenia-betonowe-dwustr
    onne-barwione-w-
    masie-10665246721

    No to musze sprawdzic.

    > Po drugie - zrobić to po katolicku - sąsiada pokochać, nie
    > próbować wygrać a nawet dać się upokorzyć czy stracić tak po
    > ludzku, potem się z sąsiadem napić wódki,
    > potem mieć dobrego sąsiada.

    Masz racje, ale nie mam wpływu na decyzję inwestora :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 7. Data: 2021-05-05 19:13:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 03.05.2021 14:59 you wrote:

> [...]
    > dogada sie aby postawic go zamiast istniejacego płotu. Pytanie czy
    > mozna postawic drugi płot? Jakiej maks wysokosci moze byc? 2m? Jakas

    Wszystko zależy jak jest postawiony istniejący płot.
    https://budujemydom.
    pl/wokol-domu/ogrodzenia/porady/6255-czy-musze-wspol
    uczestniczyc-w-koszta
    ch-budowy-ogrodzenia

    --
    Pete

  • 8. Data: 2021-05-06 20:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Wszystko zależy jak jest postawiony istniejący płot.
    > https://budujemydom.
    > pl/wokol-domu/ogrodzenia/porady/6255-czy-musze-wspol
    uczestniczyc-w-
    > koszta ch-budowy-ogrodzenia

    To jaka sytuacja mogłaby zakazac budowy drugiego płotu? Bo z tego
    artykułu wynika ze zadna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 9. Data: 2021-05-07 08:39:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 06.05.2021 20:59 you wrote:

    > Użytkownik Pete n...@n...com ...
    uczestniczyc-w-
    > To jaka sytuacja mogłaby zakazac budowy drugiego płotu? Bo z tego
    > artykułu wynika ze zadna.

    Postawić możesz, ale nie tuż przy istniejącym.
    Bo jeśli jest dokładnie na granicy, to trzeba zapewnić dostęp do
    ogrodzenia z każdej strony.
    I (teoretycznie) każdy z właścicieli jest zobowiązany dbać o "swoją"
    stronę płotu.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2021-05-07 11:04:04
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > po swojemu.
    > Ja tylko pytam w imieniu strony chcacej budowac płot :-DDD

    Wczoraj u Jaworowicz były dwa młode małżeństwa, sąsiedzi i koledzy od
    dzieciństwa. Do niedawna. Teraz okazało się, że granica działki jednego
    z nich przechodzi przez środek mieszkania drugiego (był błąd w
    dokumentacji). I zaczęło się, ci ludzie wzajemnie robią sobie piekło, a
    koszty rozmaitych spraw niedługo sięgną 100 tys zł