  • 11. Data: 2021-05-02 16:13:40
    Temat: Re: przebudowa kotłowni - czyli co tu można zrobić jeszcze gorzej
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > Pompa ciepła zintegrowana ze zbiornikiem czy samodzielna do której trzeba podłączyć
    zbiornik?

    Zintegrowana ze zbiornikiem.

    Jakub Rakus

  • 12. Data: 2021-05-02 17:22:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-02 o 16:13, Jakub Rakus pisze:

    > Zintegrowana ze zbiornikiem.

    Usunąłbym termostatyczny zawór na wyjściu ciepłej wody, bo zbiornik ma
    260L, więc wody dość dla całej rodziny a wyższa temp w zbiorniku to
    wyższe straty, na dodatek PC musi grzać do wyższej temp co też generuje
    straty. Na dodatek pompa cyrkulacji obejmująca cały zbiornik będzie go
    wychładzać bo będzie mieszać wodę z dna.
    Tutaj szukałbym czy nie ma wyjścia blisko szczytu drugiego pod
    cyrkulację i tam się podłączył z powrotem z pompy.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2021-05-02 18:52:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-05-02 o 17:22, Janusz pisze:

> [...]
    > 260L, więc wody dość dla całej rodziny a wyższa temp w zbiorniku to
    > wyższe straty, na dodatek PC musi grzać do wyższej temp co też

    W zamian hodowla bakterii Legionelli.

    Uważasz, że zaoszczędzenie rocznie 50 czy 100zł warte jest ryzyka
    zachorowania na zapalenie płuc, które może się zakończyć sporymi
    komplikacjami, utratą zdrowia czy nawet życia?

    Choć tę oszczędność stawiałbym pod dużym znakiem zapytania - czy w ogóle
    da się zaoszczędzić grzejąc zasobnik do niższej temperatury. O tym, potem.

    > Na dodatek pompa cyrkulacji obejmująca cały zbiornik będzie go
    > wychładzać bo będzie mieszać wodę z dna.

    Nic nie będzie wychładzać.

    Taki układ jak na tym schemacie powoduje dużo mniejsze mieszanie wody w
    zasobniku niż w przypadku, gdybyś grzał wodę np. do 40 stopni Celsjusza
    i nie używał zaworu mieszającego.

    > Tutaj szukałbym czy nie ma wyjścia blisko szczytu drugiego pod
    > cyrkulację i tam się podłączył z powrotem z pompy.

    W przypadku takiego układu z zaworem mieszającym, termostatycznym nie ma
    to żadnego znaczenia. Wszystko przez to, że w trakcie pracy pompy
    cyrkulacyjnej, dopuszcza on minimalne ilości gorącej wody do obiegu,
    utrzymując stałą temperaturę w obwodzie ciepłej wody. Cyrkulująca woda
    cały czas przepływa głównie poprzez zawór mieszający, a zasobnika CWU
    wracają bardzo małe ilości wody o temperaturze takiej na jaką w danym
    momencie jest ustawiony zawór mieszający.

    Zatem niezależnie od tego do jakiej temperatury będzie grzany zasobnik
    CWU to straty w cyrkulacji będą dokładnie takie same.

    Ale utrzymywanie niższej temperatury w zasobniku CWU będzie powodować o
    wiele częstsze załączanie się kotła w celu dogrzania wody. Częstsze
    załączanie kotła to mniejsza jego sprawność.

    Tu właśnie są te wątpliwości co przyniesie większe straty.

    Schemat jest poprawny.

    Dołożyłbym jeszcze zawory kulowe za pompami lub zaraz za filtrami
    skośnymi, umożliwiające czyszczenie filtrów skośnych. Ja osobiście
    jestem zwolennikiem filtro-zaworów Bioflux firmy Womix. Jeden taki
    filtro-zawór zastępuje filtr skośny + 2 zawory kulowe (przed i za
    filtrem) + 2 nyple.

  • 14. Data: 2021-05-02 20:15:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-02 o 18:52, Uzytkownik pisze:

    > W zamian hodowla bakterii Legionelli.
    >
    > Uważasz, że zaoszczędzenie rocznie 50 czy 100zł warte jest ryzyka
    > zachorowania na zapalenie płuc, które może się zakończyć sporymi
    > komplikacjami, utratą zdrowia czy nawet życia?
    Pierdzielisz głupoty jak zwykle, i tak musi raz na miesiąc zagrzać do
    >60st wodę obojętne czy zawór jest czy nie.

    > Choć tę oszczędność stawiałbym pod dużym znakiem zapytania - czy w ogóle
    > da się zaoszczędzić grzejąc zasobnik do niższej temperatury. O tym, potem.
    Jasne, podstawowa matematyka się kłania, ale nie tobie.

    > Nic nie będzie wychładzać.
    Szkoda dyskutować bo nie ma z kim.

  • 15. Data: 2021-05-02 20:21:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 2 maja 2021 o 18:52:18 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > jestem zwolennikiem filtro-zaworów Bioflux firmy Womix. Jeden taki
    > filtro-zawór zastępuje filtr skośny + 2 zawory kulowe (przed i za
    Z rok, może półtora roku temu trułes na elektronice dupę jak zawór elektromagnetyczny
    do prądu podłączyć a dzisiaj masz doktoraty z wody, prądu, gazu, kominów, słońca,
    wiatru i chgw jeszcze z czego.

  • 16. Data: 2021-05-02 21:01:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-05-02 o 20:15, Janusz pisze:

    > Pierdzielisz głupoty jak zwykle, i tak musi raz na miesiąc zagrzać do

    Niech się ludzie parzą, zwłaszcza małe dzieci w imię cynizmu jakiegoś
    zarozumialca z urażonym ego z grup dyskusyjnych.

    Poza tym raz w miesiącu nie wystarczy.

    Gdybyś miał choć odrobinę rozumu to wiedział byś, że mając zamontowany
    zawór mieszający nie trzeba stale utrzymywać w zasobniku CWU temperatury
    60'C, a w czasie przegrzewania zasobnika w celu zabicia legionelli,
    zawór ten zabezpiecza domowników przed poparzeniem. W kotłach natomiast
    jest funkcja "antylegionella", która po załączeniu, cyklicznie co
    kilka-kilkanaście dni przegrzewa zasobnik CWU.

    Czyli niezależnie od tego, czy na co dzień grzejemy do 40 czy do 60'C to
    ten zawór jest przydatny i jest potrzebny - choćby tylko po to, żeby się
    nie poparzyć gorącą wodą, kiedy zasobnik CWU będzie podgrzewany choćby
    tylko raz w miesiącu do 60'C.

    > Jasne, podstawowa matematyka się kłania, ale nie tobie.

    To zabłyśnij, policz i pochwal się wynikami.

    Jak nie potrafisz to wypad i przestań pierdolić od rzeczy.

    > Szkoda dyskutować bo nie ma z kim.

    Tu w pełni się z Tobą zgadzam, że dyskusja z takim "fachowcem" jak Ty to
    strata czasu, a Jakub zapewne nie potrzebuje Twoich, szkodliwych porad.

  • 17. Data: 2021-05-02 21:09:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Z rok, może półtora roku temu trułes na elektronice dupę jak zawór
    elektromagnetyczny do prądu podłączyć a dzisiaj masz doktoraty z wody, prądu, gazu,
    kominów, słońca, wiatru i chgw jeszcze z czego.

    Zenusiu przyznaj, że dopadł Cię Covid i mgła covidowa zamuliła Ci umysł,
    bo aż nie chce się wierzyć, że możesz już mieć taką zaawansowaną sklerozę.

  • 18. Data: 2021-05-02 21:12:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 2 maja 2021 o 21:09:08 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > bo aż nie chce się wierzyć, że możesz już mieć taką zaawansowaną sklerozę.
    Jak bym był na twoim miejscu też bym tak napisał jak napisałeś.

  • 19. Data: 2021-05-02 21:20:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    elektromagnetyczny do prądu podłączyć a dzisiaj masz doktoraty z wody, prądu, gazu,
    kominów, słońca, wiatru i chgw jeszcze z czego.
    > Jak bym był na twoim miejscu też bym tak napisał jak napisałeś.

    Niezmiernie się cieszę, że się ze mną zgadzasz.

  • 20. Data: 2021-05-02 21:49:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 2 maja 2021 o 21:20:31 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    elektromagnetyczny do prądu podłączyć a dzisiaj masz doktoraty z wody, prądu, gazu,
    kominów, słońca, wiatru i chgw jeszcze z czego.
    > Niezmiernie się cieszę, że się ze mną zgadzasz.
    Jak bym był, ale nie jestem. To jak to było z tym zaworem?