  • Data: 2017-03-26 18:31:03
    Temat: Re: zmywarka 45 vs 60
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > O ile dobrze pamiętam, to w trybie automatycznym (czyli temperaturę i
    > czas dobiera wg zabrudzenia naczyń) to pobiera 12 lub 13 litrów wody.
    > Czyli tyle, ile miewały typowe wiadra w studniach.

    Też mam zmywarkę i na oko moja ssie wody więcej (ale to moja).
    Przyjmijmy że ręcznie byś umył, a niech będzie na bogato w 50 litrach te
    same gary (ktoś się nie zgadza?). Pod Łodzią m3 wody kosztuje mnie 3,5zł
    brutto. Ja kupiłem zmywarkę za 1100zł. To 1100/3,5 = 314m3 wody.

    Codziennie bym zmywał to samo co zmywarka w 50L, a zmywarka myła by BEZ
    WODY - koszt zakupu zwraca się po 17 latach. W tym momencie jeszcze nie
    ma znaczenia czy odpalałbyś tą zmywarkę raz dziennie czy co trzeci dzień.

    O zużyciu prądu nie piszę, bo w zlewie lodowatą wodą też łap nie
    polewam. Piszmy że oszczędza czas, że ktoś lubi się gimnastykować przy
    wkładaniu i wyjmowaniu, ale nie piszmy że wodę oszczędza.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz