  • 541. Data: 2021-05-09 10:42:24
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 08 May 2021 21:25:32 +0200, Pete

    > Tak jak pisał ddddddddd, to się nie skończy.
    > Już są komunikaty, że na wirus z Brazylii i Indii trzeba wziąć trzecią
    > dawkę. Na razie nic nie słychać o wersji RPA.

    I ta dawka jest identyczna co dla wirusa "lokalnego"? Jeśli tak, to znaczy
    że obecna szczepionka działa także na mutacje, a jest jedynie dawką
    przypominającą, tak samo jak w przypadku grypy sezonowej.

    > Przecież co roku będą kolejne mutacje i ten cyrk ze szczepionkami się
    > nie skończy.
    > Nie wątpię, że ograniczy nieco obłożenie szpitali, ale obawiam się (tego
    > w mediach nikt głośno nie powie, bo od razu byłaby rewolucja) że musimy
    > się przyzwyczaić do życia z ograniczeniami.

    Nie skończy się, bo coraz więcej dzbanów kwestionuje skuteczność szczepień,
    albo jest tchórzami (jak ty, wyzywający szczepiących się od królików
    doświadczalnych czy lemingów), albo nie myśli logicznie (jak ty, twierdzący
    że jak już "nabyłeś" odporność, choć nie wiesz tego na 100% bo testy nie są
    wiarygodne, to nie musisz się szczepić -- choć badania pokazują że jest to
    wskazane nawet po przebyciu choroby). Przez to zamiast eliminować patogen i
    siłą rzeczy zmniejszać jego mutogenność, się go pozostawia w populacji.
    Wystarczy popatrzeć jak zadziałały obowiązkowe szczepienia na odrę,
    gruźlicę, ksztusiec itp. -- wyeliminowały choroby ze społeczeństwa i tylko
    przez to że ze szczepień rezygnuje coraz więcej antyszczepionkowych
    DZBANÓW, te choroby powracają. No ale antyszczepionkowcy wiedzą swoje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 542. Data: 2021-05-09 10:44:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 May 2021 18:56:40 +0100, ddddddddddddd

    > Było inaczej.
    > Dużo łatwiej było zagłosować nogami, co też uczyniłem.

    Nie było, także byłeś ograniczany w wielu obszarach, bo tak działa
    społeczeństwo -- jeden nie powinien szkodzić drugiemu swoim działaniem
    zasłaniając się swoją "wolnością".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 543. Data: 2021-05-09 10:48:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 May 2021 18:55:08 +0100, ddddddddddddd

    > stawiam 12-letnią szkocką, że to się nie stanie, nie w ciągu kilku lat.
    > Co roku będą kolejne fale, kolejne szczepionki, kolejne obostrzenia,
    > kolejne przejęcia przedsiębiorstw.

    Czyli uważasz że powinno się skasować lockdowny, olać szczepiania
    i niech się dzieje wola boża? Śmiem twierdzić, że w takim schemacie
    "wolnościowym" byłaby jeszcze większa katastrofa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 544. Data: 2021-05-09 14:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik FEniks x...@p...fm ...

    > A, no to źle zrozumiałam. Ale jeśli miał kontakt z zakażonym
    > kolegą i  okazałoby się, że jednak chwycił covida, to mógłby
    > narazić cały oddział potencjalnie najbardziej zagrożonych
    > pacjentów. Więc w sumie nie dziwi mnie ta ostrożność.

    Mnie tez nie, zwłaszcza ze zakładam iz oceniono ze mozna o 10 dni
    przesunac jego wizyte w szpitalu a nie ze umierajacemu powiedziano NIE
    BO NIE.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 545. Data: 2021-05-09 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Czyli uważasz że powinno się skasować lockdowny, olać szczepiania
    > i niech się dzieje wola boża? Śmiem twierdzić, że w takim
    > schemacie "wolnościowym" byłaby jeszcze większa katastrofa.

    Mam wrazenie ze nie da sie wiecznie drukować pieniedzy.
    Zwłaszcza ze te obecne obostrzenia to sa juz chyba tylko na papierze.
    Troche osób pracuje zdalnie, duzo mniej korzystamy z restauracji,
    basenów, siłowni, spa i ... ktos widzi jakies inne przejawy obostrzeń w
    Polsce? (pomijam maseczki bo te ludzie stosuja w taki sposób ze moze
    działaja w 20%)

    Reasumujac - ja przyjmuje zakład ze za rok pandemi nie bedzie, bedziemy
    normalnie korzystać z restauracji, hoteli, jezdzic za granice a
    ewentualnym jedynym jej przejawem bedzie dalsze zadłuzanie panstwa w
    imie udawanej walki z pandemia.

    P.S. Nie musi być 12-letnia.
    Ja lubie np ta:
    https://sklep-domwhisky.pl/product-pol-14879-Glen-Mo
    ray-Elgin-Classic-
    Chardonnay-Cask-Finish-40-0-7l.html

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 547. Data: 2021-05-09 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Nie skończy się, bo coraz więcej dzbanów kwestionuje skuteczność
    > szczepień,

    Na razie to chyba nie ma znaczenia.
    W koncu nadal jest duzo wiecej chetnych do zaszczepienia niz
    szczepionek wiec nawet gdyby było 100% poparcie dla szczepien to i tak
    duzo wiecej osób byśmy do tego momentu nie zaszczepili.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 546. Data: 2021-05-09 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Ale ja, posiadający przeciwciała nabyte naturalnym procesem, jestem
    > obywatelem drugiego sortu.

    A wiesz ze przeciwciała po przejsciu covid utrzymuja sie tylko kilka
    miesiecy przy czym juz po 3 miesiacach znacząco zmniejszaja swoja
    skutecznosc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 548. Data: 2021-05-09 15:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > Niestety, tego nikt nie będzie brał pod uwagę. Ważne są cyferki
    > powiązane z covid. A jeśli by umarł (mam nadzieję że nie), to
    > będzie świadczyć tylko o tym ile mamy nadmiarowych zgonów i jak
    > bardzo trzeba wszystkim przykręcić śrubę...

    A co byłoby bardziej niebezpieczne:
    - przesunac jego wizyte o 10 dni i sprawdzic czy jednak tego covida nie
    złapał?
    - olac covid i posłac go na oddział cukrzycowy wiedzac o tym ze cukrzyk
    ma wielokrotnie wieksze szanse na ciezki przebieg covida?

    IMO rzeczywiście ciekawy przypadek, jak go zakwalifikować statystycznie
    i jak postapic zeby ewentualne koszty były zminimalizowane.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 549. Data: 2021-05-09 15:43:29
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    W dniu 30.04.2021 o 18:49, Ghost pisze:

    >Wirus mutuje i szczepionki często nie są niestety odpowiednie.

    Wiec sidzmy na dupiem, nie robmy nic nic bo quent gwarantuje, ze zmutuje i
    ucieknie szczepionce.
    Szczerze, to stopien zaufania do twojej wiedzy naukowej jest przyzerowy, o
    ile nie ujemny.

    >p. Szczawiński twierdzi, że epidemia w PL się skończyła i zasługą jest
    >*przechorowanie* a szczepionki pomogły nieznacznie:

    Tak, bo przechorowanie daje odpornosc na mutacje.
    Omujborze ty po prostu kretyn jestes.

    PLONK

  • 550. Data: 2021-05-09 19:23:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    09 May 2021 12:59:59 GMT, Budzik

> [...]
    > szczepionek wiec nawet gdyby było 100% poparcie dla szczepien to i tak
    > duzo wiecej osób byśmy do tego momentu nie zaszczepili.

    Ja tam widzę że z miejsca (w mniej niż tydzień) można się dostać na
    szczepienie.

    --
    Pozdor
    Myjk