  • 531. Data: 2021-05-08 19:18:06
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 05.05.2021 o 15:59 FEniks <x...@p...fm> pisze:

    > Cukrzyca jest chorobą przewlekłą, z którą można normalnie żyć. Natomiast
    > powoduje, że gorzej przechodzi się np. covid do tego stopnia, że można
    > nawet umrzeć. Bezpośrednią przyczyną śmierci w takiej sytuacji jest
    > covid, a nie cukrzyca.

    > Gdyby nie przytrafił się covid, człowiek żyłby dalej.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Popieram w 1000%.

    Maciek (znajomy z pracy) ma problem z cukrzycą. Pomimo zastrzyków poziom
    cukru skacze od 40 do ponad 300. Sobota, test na covid ujemny, na
    poniedziałek zaplanowany pobyt w szpitalu. Nie trafia tam jednak, bo w
    niedzielę u innego z moich kolegów wykrywają covida.
    Czy jeśli umrze to będzie wina covida[1] czy cukrzycy?

    [1] a bardziej okołocovidowej paniki i problemów z radzeniem sobie z nią i
    covidem
    Kamil

  • 532. Data: 2021-05-08 19:48:24
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.05.2021 o 18:22, Myjk pisze:
    > Mon, 3 May 2021 10:37:43 +0100, ddddddddddddd

    > Coś niewyraźnie napisałem? Masz wyciągnąć wnioski ze statystyk
    > zakażeń/śmierci porównania którego SAM użyłeś, tj. grypy do covid. I napisz
    > co ci wyszło.

    nie da się, nie znamy śmiertelności covid. Bo chyba nie chcesz liczyć
    wszystkich, którzy zmarli 30/56 dni po pozytywnym teście? W UK 7% z
    covid wpisanym w akcie zgonu zmarło na pewno na covid, pozostali - nie
    wiadomo. "musielibyśmy sprawdzić każdy przypadek oddzielnie żeby
    stwierdzić w ilu przypadkach covid był przyczyną" - taką informację
    otrzymałem w odpowiedzi na FOI (Freedom of Information request)

    > Tylko dlatego że w innych częściach są inne warunki (zaludnienie, klimat,
    > etc.).

    jasne, nie ma drugiego takiego kraju jak Polska

    > Że jak?

    Nie słyszałeś o zmianach nazw master/slave, bo to dyskryminacja?
    Telewizja nie pokazuje, że czarny bandzior jest szykanowany, bo policja
    ma prawo zatrzymywać tylko białych?

    > Co miało wyższą śmiertelność, jakie gorsze plagi? Pisz dokładniej, bo
    > notorycznie rzucasz tylko i wyłącznie ogólnikami.

    sprawdź statystyki śmiertelności. W UK w ciągu ostatnich 50 lat 2020 nie
    był najgorszy, około 20 z ostatnich 50 lat miało wyższą śmiertelność (w
    przeliczeniu na liczbę mieszkańców) niż 2020/2021

    > Taka to porażająca logika antyszczepionkowców.

    nie jestem antyszczepionkowcem

    > He he he. To normalnie jak znikające dowody na płaską ziemię u
    > płaskoziemców. Typowe.

    jasne, a Trump nie był prezydentem ;) Typowe

    > No no, słyszałem że pis już spółkę państwową zakłąda i będzie skupować
    > upadające hotele. Ale tylko dlatego żeby nie trafiły w "obce" ręce!

    buahahahaha no na pewno swoje ręce lepsze niż obce. Tylko byłemu
    właścicielowi hotelu raczej humoru nie poprawi fakt, że przejmie to
    rodzina premiera

    > I kto się dogadał, lewaki, żydzi, masoni, faszyści?

    na pewno nie foliarze tacy jak ty, którym folia z nosa zasłoniła też oczy

    > Ja się opieram na statystykach, które ty ewidentnie podważsz. Ba, wygląda
    > na to że wcale ich nie analizujesz.

    na jakich statystykach?

    > Gdyby to była tylko większość pokazywana w mediach, to całość tego cyrku by
    > się odbywała w mediach -- ale się nie odbywa tylko w mediach. Dlatego pytam
    > ponownie, kto opłacił tych wszystkich lekarzy w szpitalach że będąc
    > większością się nie zorganizowali i nie pikietują. Przecież to co piszesz
    > się logiki nie trzyma. Bo te parę owieczek co twierdzą inaczej wpisują się
    > ze skalą w płaskoziemców.

    pikietują, chodzą na protesty - ale ty tego nie zobaczysz, bo pewnie
    nawet w twojej szklanej płaskiej kuli na ścianie nie pokazali że takie
    protesty są. Na protestach często wypowiadają się lekarze czy
    pielęgniarki, ot choćby na ostatnim proteście w Londynie gdzie było
    dobre kilkaset tysięcy osób. Pan telewizor ci tego nie pokazał?

    > Nie ma jednego specjalisty tak twierdzącego, tylko całe tuziny (w jednym
    > kraju).

    na większą ilość zrobię ci promocję

    > I oczywiście porównałeś rzetelnie dlaczego jest tak a nie inaczej
    > uwzględniając np. gęstość zaludnienia i takie tam inne mało istotne
    > elementy.

    zawsze znajdziesz punkt w którym każdy kraj będzie inny od dowolnego innego

    > No tak, czyli złe ale jednak dobre, bo akurat pasują do teorii.

    to tylko powód żeby się tam nie przeprowadzać. Ale spokojnie, na pewno
    będą miejsca dla normalnych ludzi na tej ziemi :)

    > Oczywiście, a płaskoziemcy udowodnią w końcu że ziemia jest płaska i że
    > chemitrialsy trują ludzi.

    wisi mi to w co wierzysz, ale ja twojej wiary nie przyjmę i twój idealny
    świat w którym państwo troszczy się o wszystkich nigdy nie będzie istniał

    Lukasz

  • 533. Data: 2021-05-08 19:51:38
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 08.05.2021 o 18:18, Kubuś Puchatek pisze:

> [...]
    > Czy jeśli umrze to będzie wina covida[1] czy cukrzycy?
    >
    > [1] a bardziej okołocovidowej paniki i problemów z radzeniem sobie z nią

    Niestety, tego nikt nie będzie brał pod uwagę. Ważne są cyferki
    powiązane z covid. A jeśli by umarł (mam nadzieję że nie), to będzie
    świadczyć tylko o tym ile mamy nadmiarowych zgonów i jak bardzo trzeba
    wszystkim przykręcić śrubę...

    Lukasz

  • 534. Data: 2021-05-08 19:55:08
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 08.05.2021 o 17:34, FEniks pisze:
    > A jak wyjdziemy
    > w końcu z pandemii, to także ci, którzy się nie zaszczepią będą
    > zwolnieni z wszystkich ograniczeń.

    stawiam 12-letnią szkocką, że to się nie stanie, nie w ciągu kilku lat.
    Co roku będą kolejne fale, kolejne szczepionki, kolejne obostrzenia,
    kolejne przejęcia przedsiębiorstw.

    Lukasz

  • 535. Data: 2021-05-08 19:56:40
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.05.2021 o 18:39, Myjk pisze:

    > I ponownie, jeśli myślisz że przed pandemią było znacznie inaczej niż
    > obecnie, to musisz mieć poważny bajzel w głowie.

    Było inaczej.
    Dużo łatwiej było zagłosować nogami, co też uczyniłem.

    Lukasz

  • 536. Data: 2021-05-08 20:40:26
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 08.05.2021 o 19:18, Kubuś Puchatek pisze:

> [...]
    > poniedziałek zaplanowany pobyt w szpitalu. Nie trafia tam jednak, bo w
    > niedzielę u innego z moich kolegów wykrywają covida.

    No ale przecież to tak nie działa, że jak u kogoś "wykrywają" covid, to
    idzie do szpitala i zajmuje miejsce kolegi na oddziale diabetologicznym.
    Większość chorych na covid choruje jednak w domu. Jeśli rzeczywiście
    trafiają do szpitala, to znaczy, że ich stan tego wymaga - jest ciężki
    albo bardzo ciężki. Być może podobnie jak stan kolegi z cukrzycą, o tym,
    kogo przyjąć do szpitala w pierwszej kolejności, powinni decydować
    lekarze. Ty w imię ideologii antycovidowej jak rozumiem przyjąłbyś tego
    z cukrzycą. Bo tak.

    > [1] a bardziej okołocovidowej paniki i problemów z radzeniem sobie z
    > nią i covidem

    Raczej nieudolności MZ, który nie potrafi tak zarządzić zasobami ochrony
    zdrowia, żeby każdy _pilnie_ potrzebujący otrzymał pomoc.

    --
    Ewa

  • 537. Data: 2021-05-08 21:05:08
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 08.05.2021 o 20:40 FEniks <x...@p...fm> pisze:

    > No ale przecież to tak nie działa, że jak u kogoś "wykrywają" covid, to
    > idzie do szpitala i zajmuje miejsce kolegi na oddziale diabetologicznym.
    Nie napisałem, że ktoś z covidem zajął jego miejsce. Po prostu jego nie
    chcieli przyjąć, bo miał kontakt z chorym na Covid.
    > Być może podobnie jak stan kolegi z cukrzycą, o tym, kogo przyjąć do
    > szpitala w pierwszej kolejności, powinni decydować lekarze.
    ... i pierwsza decyzja z automatu była na nie. Na szczęście w środę, po
    kilku telefonach, była na tak i trafił na tydzień do szpitala.
    > Ty w imię ideologii antycovidowej jak rozumiem przyjąłbyś tego z
    > cukrzycą. Bo tak.
    Nie wyznaję żadnej "ideologii antycovidowej". Widzę, że covid to niezła
    wymówka na wszystko (no, prawie na wszystko).

    > Raczej nieudolności MZ, który nie potrafi tak zarządzić zasobami ochrony
    > zdrowia, żeby każdy _pilnie_ potrzebujący otrzymał pomoc.

    Nieudolność to za mało powiedziane. Wszechobecny burdel i niekompetencja
    są lepszym określeniem. Totalne lekceważenie covida na początku, później
    bezsensowne ograniczenia (zakaz wstępu do lasów!) i obecne restrykcje na
    pokaz (troskliwa właaaadza dba o nasze dobro i o zdrowie soich
    podwładnych, ekhem, obywateli!).

    Kamil

  • 538. Data: 2021-05-08 21:11:08
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 08.05.2021 o 21:05, Kubuś Puchatek pisze:

    > Nie napisałem, że ktoś z covidem zajął jego miejsce. Po prostu jego
    > nie chcieli przyjąć, bo miał kontakt z chorym na Covid.

    A, no to źle zrozumiałam. Ale jeśli miał kontakt z zakażonym kolegą i
    okazałoby się, że jednak chwycił covida, to mógłby narazić cały oddział
    potencjalnie najbardziej zagrożonych pacjentów. Więc w sumie nie dziwi
    mnie ta ostrożność.

    Ewa

  • 539. Data: 2021-05-08 21:18:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-05-08 o 19:01, Myjk pisze:
    > Sat, 8 May 2021 18:34:33 +0200, FEniks

    > Otóż to. Jak już pisałem ci wszysy co twierdzą że szczepiący się obecnie to
    > lemingi, króliki doświadczalne itp., i że oni poczekają na zakończenie
    > "badań", to zwyczajni tchórze kryjący się pod hasełkami o wolności do
    > samostanowienia i, jak widać, wynajdujący absurdalne powody aby tego nie
    > zrobić.

    Sąsiadom już dawno przeszła kolejka, ale bali się zaszczepić, bo się
    nasłuchali "mądrych opowieści" jak to jedni umierają po szczepionkach, a
    drugim wyrastają cycki na plecach.

    W końcu covid i ich dopadł. Sąsiadka przechodzi w miarę łagodnie, ale
    sąsiad w dość poważnym stanie. Mam nadzieję, że przeżyje.

  • 540. Data: 2021-05-08 21:25:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, FEniks.
    On 08.05.2021 18:34 you wrote:

> [...]
    ele-ilu-moze-byc
    > Prezentujesz błędny tok rozumowania. Sytuacja wygląda tak, że od
    > ponad roku _my_wszyscy_ w pewnym sensie poddawani jesteśmy
    > niezawinionym represjom. Obecnie z tych represji zwalniani są
    > ludzie, którzy się zaszczepią, ponieważ przestają stwarzać
    > zagrożenie epidemiczne. Jako że szczepienia wydają się

    Ale ja, posiadający przeciwciała nabyte naturalnym procesem, jestem
    obywatelem drugiego sortu.

    Ba, nawet gdybym chciał zostać królikiem doświadczalnym, to mi nie
    wolno.

    I co? Mam napisać w tej sprawie do RPO czy od razu do ETPC?

> [...]
    > siebie to ryzyko nowych szczepionek. Zresztą szczepienie jak każda
    > inna procedura medyczna pociąga za sobą jakieś ryzyko, nawet jeśli
    > minimalne.  Ja, mimo że się zaszczepiłam w pierwszej możliwej dla
    > mnie kolejności, też miałam obawy. Nie bez kozery czytałam raporty
    > NOP ze szczepień w UK.  A jak wyjdziemy w końcu z pandemii, to także
    > ci, którzy się nie zaszczepią będą zwolnieni z wszystkich
    > ograniczeń. Pomimo że się nie zaszczepili, przejadą się na plecach
    > tych odważnych, którzy to zrobili, niekoniecznie tylko dla siebie.

    Tak jak pisał ddddddddd, to się nie skończy.
    Już są komunikaty, że na wirus z Brazylii i Indii trzeba wziąć trzecią
    dawkę. Na razie nic nie słychać o wersji RPA.

    Przecież co roku będą kolejne mutacje i ten cyrk ze szczepionkami się
    nie skończy.
    Nie wątpię, że ograniczy nieco obłożenie szpitali, ale obawiam się (tego
    w mediach nikt głośno nie powie, bo od razu byłaby rewolucja) że musimy
    się przyzwyczaić do życia z ograniczeniami.

    --
    Pete