  • 21. Data: 2016-07-17 12:26:34
    Temat: Re: Taras z sosny termowanej czy desek kompozytowych?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-17 o 07:59, Adam Sz. pisze:

    > Musisz spytac kogos madrzejszego odemnie w temacie drewna. Drewno moze i
    > naturalnie szarzeje ale po kazdym olejowaniu (przynajmniej u mnie po ~3 latach
    > uzytkowania) wyglada spowrotem "jak nowe" :-)

    Przyszło mi do głowy, żeby zrobić to tak, jak buduje się mola nad
    morzem. One są całkowicie szare i wydają się zupełnie niezaimpregnowane.
    Wiecie może, jaki to gatunek drewna?

    --
    MN

  • 22. Data: 2016-07-17 17:15:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 lipca 2016 12:26:25 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Przyszło mi do głowy, żeby zrobić to tak, jak buduje się mola nad
    > morzem. One są całkowicie szare i wydają się zupełnie niezaimpregnowane.
    > Wiecie może, jaki to gatunek drewna?
    Co tam mieli. Mam w domu po babci odziedziczonym werande zrobioną w latach 80tych- z
    tych bali wyciągniętych z falochronów- ze 30lat się w wodzie koszyku. Nie chce znicz
    diabelstwo od tej soli. Tak z 2m3 dech z tych falochronow do dzsiaj od wtedy tam
    luzem pod dachem leża. Do czegoś to w końcu wykorzystam.
    Pozostało po wujku Dyrektorze Urzędu Morskiego?

  • 23. Data: 2016-07-18 08:34:27
    Od: ArekM <a...@g...com>

    > Powiedzcie mi, czy modrzew da się pomalować na szaro? Coś jak
    > rozjaśniony grafit?

    Mam drewniana podbitkę pomalowaną na grafit - nawet nieźle to wygląda.
    Sprawdzę wieczorem, co to była za farba. Robię teraz ogrodzenie - używam dokładnie
    tej samej farby. Czy się nadaje na taras - nie wiem. Jakie wymagania musi taka farba
    spełnić? :)

    --
    Pozdrawiam!

  • 24. Data: 2016-07-18 10:39:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 08:34:31 UTC+2 użytkownik ArekM napisał:

> [...]
    tej samej farby. Czy się nadaje na taras - nie wiem. Jakie wymagania musi taka farba

    Przede wszystkim nie byc farba tylko olejem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2016-07-18 11:02:34
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-17 o 07:57, Adam Sz. pisze:

    > Nie wmawiaj mi nieistniejacych rzeczy Zenek :) Zaden bank nie da kredytu
    > na nieubezpieczona nieruchomosc. Ubezpieczenie to bezwzgledny warunek.
    > Podstawowe ubezpieczenie zawsze zawiera ubezpieczenie na mury od zdarzen
    > losowych - zwykle nie obejmuje tego, co w srodku. Ale mury sa
    > ubezpieczone ZAWSZE :)
    >
    > Ja place niecale 200 pln na rok za takie ubezpieczenie na wartosc 350 tys pln
    > wiec nie sa to duze pieniadze :)

    Zgadzam się z Adamem. Co roku muszę mojemu bankowi przedstawić polisę ze
    stosowną cesją.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 26. Data: 2016-07-18 11:05:06
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-16 o 10:12, Adam Sz. pisze:

    > A i jeszcze dalej:
    >
    > http://szyna.civ.pl/taras_4.jpg
    > http://szyna.civ.pl/taras_5.jpg
    > http://szyna.civ.pl/taras_6.jpg

    Piękny ten taras :)
    Ale za cholerę nie właduje się w żadne obowiązki typu olejowanie 2 razy
    w roku ;)
    Taras ma stanąć i co najwyżej raz na parę lat można go czymś pomalować i
    to wystarczy. Mam dużo innych ciekawszych zajęć do roboty niż doglądanie
    desek tarasu ;)

    > A tu znalazlem foty konstrukcji moich schodow - ktos ostatnio pytal,
    > juz nie pamietam kto:
    >

    > http://szyna.civ.pl/schody_taras.jpg
    > http://szyna.civ.pl/schody_taras2.jpg
    > http://szyna.civ.pl/schody_taras3.jpg

    Gregorious bodajże dopytywał. Jak czyta, to zapewne zobaczy i tego posta
    - w końcu taras w temacie jest :)

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 27. Data: 2016-07-18 11:44:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 11:05:07 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Piękny ten taras :)
    > Ale za cholerę nie właduje się w żadne obowiązki typu olejowanie 2 razy
    > w roku ;)

    Co roku chce zrobic probe olejowania za pomoca gestej szczotki z krotkim
    wlosiem na kiju i jakos co roku mi to sprzedawcy odradzaja. W tym roku
    sie nie dam i przetestuje. Troche wiecej oleju pojdzie ale jezeli sposob sie
    uda to jedno olejowanie skroce do - strzelam - 30 min :-)

    > Taras ma stanąć i co najwyżej raz na parę lat można go czymś pomalować i
    > to wystarczy. Mam dużo innych ciekawszych zajęć do roboty niż doglądanie
    > desek tarasu ;)

    Niby tak - ale u mnie beton / plytki odpadaja (glownie ze wzgledu na to
    ze taras mam od poludniowego zachodu i nagrzewaloby sie to strasznie), a co
    dasz innego? Nic mi do glowy nie przychodzi. Jak ten mi sie rozpadnie za
    10-15-20 lat to sie wykosztuje i poloze legary i deski z egzotyka - tych nie
    trzeba impregnowac przez nastepnych 50 lat - do konca zycia wystarcza :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2016-07-18 11:52:27
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-18 o 11:44, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > trzeba impregnowac przez nastepnych 50 lat - do konca zycia wystarcza :-)

    Nie no, betonu i płytek to ja też nie chcę, bo nie zamierzam się
    relaksować w bunkrze ;)
    Nie wiem, przyznaję, że jeszcze się nie zdoktoryzowałem w temacie, ale
    te kompozyty udające drewno nie są trwalsze? Ich wygląd jestem w stanie
    zaakceptować, jako udające drewno.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 29. Data: 2016-07-18 12:18:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Policz ile zaoszczedzisz przez 300 lat bo nic nie wydasz na konserwacje.

    Zenek, a czy to nie ty pisałeś, że człowiek nie żółw i inwestycja ma się
    zwrócić w 5-10 lat?

    --
    Pete

  • 30. Data: 2016-07-18 12:25:21
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-18 o 12:18, Pete pisze:

    > Zenek, a czy to nie ty pisałeś, że człowiek nie żółw i inwestycja ma się
    > zwrócić w 5-10 lat?

    Też do tego zapewne ironicznie pił...

    Pzdr
    --