  • 11. Data: 2016-07-16 15:35:37
    Temat: Re: Taras z sosny termowanej czy desek kompozytowych?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 lipca 2016 14:43:52 UTC+2 użytkownik Yakhub napisał:

    > Pierwsze wrażenie:
    >
    > O k***a, ale piękne!
    >
    > Serio, serio, bez ironii i przekąsu. Dałbym sobie obciąć... Może nie rękę,
    > ale kawałek palca za taki taras.

    A bez przesady, szkoda palca - lepiej zakasac rekawy i po prostu zrobic :D

    http://tinyurl.com/hber6sc
    http://tinyurl.com/zk52y4y
    http://tinyurl.com/hxngyqw

    Foty sprzed roku z juz zarosnietym czesciowo zielskiem. A w tym roku
    robie przod domu (opaska z granitu) + schody granitowe na taras, bo z frontu
    jeszcze jest lekki syf :)

    A tu z ciekawosci jak to wygladalo calkiem przed:

    http://szyna.civ.pl/taras/wtrakcie/przed.jpg

    I w trakcie:

    http://szyna.civ.pl/taras/wtrakcie/1.jpg
    http://szyna.civ.pl/taras/wtrakcie/2.jpg
    http://szyna.civ.pl/taras/wtrakcie/3.jpg
    http://szyna.civ.pl/taras/wtrakcie/4.jpg

    http://szyna.civ.pl/taras/1.jpg
    http://szyna.civ.pl/taras/3.jpg

    :-)

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2016-07-16 15:46:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najpierw sie zastanow i plicz czy Cie stac na taras. Roczny koszt z konserwacja i
    amortyzacja to moze byc z 400 zlotych a i tak po dziesieciu pietnastu latach bedzie
    wygladal jak podloga w pakamerze. Jeszcze troche i moje lzy rozcienczone w stosunku
    jedna lza na tysiac litrow wody beda wzrok slepym przywracaly.

  • 13. Data: 2016-07-16 20:23:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Policz ile zaoszczedzisz przez 300 lat bo nic nie wydasz na konserwacje.

    Sporo się nasłuchałem, jak to deski kompozytowe po 3 latach wyglądają
    marnie.
    Nie wiem, czy to tylko te plastikowe z Chin, czy wszystkie i jak
    odróżnić dobre od złych.

    --
    MN

  • 14. Data: 2016-07-16 20:36:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-16 o 10:12, Adam Sz. pisze:

    > A i jeszcze dalej:
    >
    > http://szyna.civ.pl/taras_4.jpg
    > http://szyna.civ.pl/taras_5.jpg
    > http://szyna.civ.pl/taras_6.jpg

    Powiedzcie mi, czy modrzew da się pomalować na szaro? Coś jak
    rozjaśniony grafit?

    --
    MN

  • 15. Data: 2016-07-16 23:40:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 lipca 2016 20:36:32 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Powiedzcie mi, czy modrzew da się pomalować na szaro? Coś jak
    > rozjaśniony grafit?

    Moim zdaniem moze byc ciezko. Modrzew przebija zawsze takim lekkim hm..
    pomaranczem? Czerwienia? Wisnia? Cos w tym guscie. Ja go teraz maluje juz
    czwarty rok na palisander i zrobil sie taki dosc mocno ciemny i juz nie ma
    tego "efektu" blysku jak z poczatku. Mi to pasuje bo stal sie bardziej
    matowy i ciemniejszy niz z poczatku. Ale czy zrobisz z niego typowy szary
    - moim zdaniem olejem moze byc ciezko :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2016-07-16 23:46:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 lipca 2016 15:46:22 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jeszcze troche i moje lzy rozcienczone w stosunku jedna lza na tysiac litrow wody
    beda wzrok slepym przywracaly.

    Kurcze oczami wyobrazni widze stojacego faceta na skraju drogi, ktory patrzy
    w mijajace go lamborghini, czy inne ferrari - a on twardo stoi na przystanku
    autobusowym i placze.. Placze, ze wlasciciele tych samochodow placa tyle
    kasy za ubezpieczenie i paliwo, a on tu MZK 2 pln za przejazd na emeryta
    jedynie placi. A te barany tyle pieniedzy w bloto wyrzucaja - na paliwo,
    ubezpieczenie, opony. I po co to? Tez mogliby jezdzic MZK jak Zenek.
    Badz jak Zenek - placz, jak ktos ma lepiej ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2016-07-17 00:29:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprzedam ci troche kropli to przejrzysz. Kidys byl w tv program z Rollsem w tle.
    Sprzedawca Rollsow powiedzial ze jak ktos przychodzi i pyta ile kosztuje to wiadomo
    ze go nie stac. Z moich obserwacji wynika ze w Polsce z 80% posiadaczy domow i
    mieszkan nie bylo stac na ich zakup a jednak kupili. I wielu z nich przez zakup
    nieruchomosci ledwo wiaze koniec z koncem. Czy warto posiadac dom albo mieszkanie.
    Jak ktos ma forsy jak lodu to tak. Przyklad z zycia. Na onanecie artykul o bloku w
    Gdansku. Wzial sie i popsul. Popekal. Ludzie wyprowadzeni bo beda sprawdzali czy da
    sie go zacerowac czy do rozebrania. Jak byli tacy co mieli kupione mieszkania i blok
    pojdzie do rozbiorki to pojda pod most. Nikt im innych w zamian nie da. Co najwyzej
    socjalne w kontenerach. Wielu bedzie splacalo kredyt za nie istniejace mieszkanie.
    Niby mogli ubezpieczyc od zawalenia bloku. Ale ich nie bylo stac bo ledwie z ratami
    wyrabiali. Jak da sie zacerowac to wartosc mieszkan bardzo spadnie. Kto normalny kupi
    mieszkanie w cerowanym bloku? Jak by byli spoldzielcami to bez laski dostaja nowe
    mieszkania. Podobnie z mieszkaniami komunalnymi albo w budynkach z mieszkaniami do
    najmu. Z nieszczesciami zwiazanymi z domkami przy okazji artykulu o walacych sie
    domkach napisze. Niby juz moglbym bo burze i wichury bylu ale mam sumienie.

  • 18. Data: 2016-07-17 07:37:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-16 o 23:40, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > matowy i ciemniejszy niz z poczatku. Ale czy zrobisz z niego typowy szary
    > - moim zdaniem olejem moze byc ciezko :)

    No to idę dalej: czy w ogóle jakiekolwiek drewno da się zrobić "na
    szaro"? Chcę uzyskać neutralne zabarwienie, nie chcę ciepłego koloru.
    Po kilku latach drewno naturalnie szarzeje więc wydawało mi się, że
    problemu nie będzie.

    --
    MN

  • 19. Data: 2016-07-17 07:57:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 lipca 2016 00:29:37 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > bedzie splacalo kredyt za nie istniejace mieszkanie. Niby mogli ubezpieczyc od
    > zawalenia bloku. Ale ich nie bylo stac bo ledwie z ratami wyrabiali. Jak da sie

    Nie wmawiaj mi nieistniejacych rzeczy Zenek :) Zaden bank nie da kredytu
    na nieubezpieczona nieruchomosc. Ubezpieczenie to bezwzgledny warunek.
    Podstawowe ubezpieczenie zawsze zawiera ubezpieczenie na mury od zdarzen
    losowych - zwykle nie obejmuje tego, co w srodku. Ale mury sa
    ubezpieczone ZAWSZE :)

    Ja place niecale 200 pln na rok za takie ubezpieczenie na wartosc 350 tys pln
    wiec nie sa to duze pieniadze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2016-07-17 07:59:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 lipca 2016 07:37:18 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > szaro"? Chcę uzyskać neutralne zabarwienie, nie chcę ciepłego koloru.
    > Po kilku latach drewno naturalnie szarzeje więc wydawało mi się, że

    Musisz spytac kogos madrzejszego odemnie w temacie drewna. Drewno moze i
    naturalnie szarzeje ale po kazdym olejowaniu (przynajmniej u mnie po ~3 latach
    uzytkowania) wyglada spowrotem "jak nowe" :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.