  • 71. Data: 2021-01-18 21:40:36
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 18:59, budynPL pisze:
    > to nieprawda, zenek ateista to słaby przykład katolickiej myśli :)
    >
    > tak dla niepoznaki, jednocześnie

    Ale Zenek wcale nie popiera Twojego punktu widzenia, ale ma dokładnie
    taki sam punkt widzenia jak ja. Tylko jak to Zenek - nie umie się
    wysłowić i "jest za, a nawet i przeciw" :)

    Tak więc raczej nie szukaj sprzymierzeńców we wrogim obozie :)

    > to tylko reakcja na to aby aborcją likwidować "cierpienia dziecka" - wykazałem
    tylko brak logiki

    Ale w tym celu użyłeś spekulacji.

    > "kiedy
    > to nie jest emocja tylko fundamentalne pytanie. Ale fakt ze budzi emocje - bo nie
    ma
    > logicznych i racjonalnych argumentów uzasadniających aborcje (poza tym jednym
    > o zagrożeniu życia) - zatem odpowiedzią musi być krzyk, wyciąganie religii, itp
    > No chyba ze ktos sie zmierzy z wyzwaniem opisania innych kryteriów dopuszczalnosci
    zabijania.

    To odpowiedz na pytanie:

    Kiedy jeden człowiek ma prawo zmuszać do cierpienia innego człowieka?

  • 72. Data: 2021-01-18 21:46:28
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 18 stycznia 2021 o 20:39:31 UTC+1 FEniks napisał(a):

    > A zapytajmy inaczej - kiedy, w jakiej sytuacji i na jakiej moralnej
    > podstawie można ustawowo zmusić drugiego człowieka do niewyobrażalnego
    > cierpienia oraz patrzenia na cierpienie swojego dziecka aż do
    > nieuniknionej śmierci?

    no ale spróbuj to sformułować jako kryterium - czyli coś ten deseń:
    a) człowiek może zabić człowieka, jeśli tym działaniem skraca mu niewyobrażalne
    cierpienia
    b) człowiek może zabić człowieka, jeśli tym działaniem skraca sobie cierpienia

    aha, dyskutujemy raczej o sytuacji idealnej: wypracowujemy kryteria i wprowadzamy je
    jako zasady prawne, ot taka
    teoretyczna zabawa.

    b.

  • 73. Data: 2021-01-18 21:53:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Też Cię zapytam. Czy widzisz różnicę pomiędzy skrobankami na życzenie i w każdych
    ilościach a aborcjami w uzasadnionych medycznie lub społecznie sytuacjach? Bo ja
    widzę i godzę się tylko na te drugie.

    Weź się ogarnij, bo to Budyń tutaj prezentuje postawę, że nie i konic w
    żadnym wypadku, ani przy uszkodzonym płodzie, ani po gwałcie.

  • 74. Data: 2021-01-18 21:55:32
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 18 stycznia 2021 o 21:40:38 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Kiedy jeden człowiek ma prawo zmuszać do cierpienia innego człowieka?

    to jest chyba dość proste jesli ustalimy hierarchię wartości, i tak jesli przyjmiemy
    ze od najważniejszego to będzie na przykałd
    wartość samego życia
    zaspokajanie podstawowych potrzeb
    komfort życia itp
    czy jakos tak to wyjdzie na to że nie można naruszać wartości ważniejszej w
    hierarchii dla zrealizowania wartości mniejszej.
    Czyli nie mogę kogos zabić aby sobie ulżyć w cierpieniu, bo moje cierpienie jest
    mniejszą wartością niż jego życie. Tego typu kombinacje
    - trzeba by to porządnie rozpisać.

    b.

  • 75. Data: 2021-01-18 21:55:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 17:40, collie pisze:

    > Pierdolisz głupoty, skup się raczej na swych wełnianych panienkach a nie
    > na bramach niebieskich. Matka Jezusa nie była ochrzczona, podobnie jak
    > jego ojczym, a oboje są w świętymi w KK, w tym Maryja - przenajświętsza.
    > W Piśmie nie ma wzmianki, by wszyscy święci apostołowie byli ochrzczeni.
    > Święty Dyzma - czyli dobry łotr ukrzyżowany obok Jezusa - też nie był
    > ochrzczony, a Jezus rzekł mu na krzyżu: zaprawdę powiadam ci - dziś
    > będziesz ze mną w raju.

    Ciebie to ironia musiała nieźle skopać, ale po głowie.

  • 76. Data: 2021-01-18 21:58:13
    Od: budynPL <b...@g...com>

    > Weź się ogarnij, bo to Budyń tutaj prezentuje postawę, że nie i konic w
    > żadnym wypadku,

    przecież tak nie napisałem

    b.

  • 77. Data: 2021-01-18 22:06:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 21:58, budynPL pisze:
    > przecież tak nie napisałem

    Czyli dopuszczasz możliwość aborcji z pewnych względów? Nie mówimy tutaj
    o aborcji z powodu "bo tak widzimiesię", bo i ja jestem temu przeciwny,
    ale o możliwości podejmowania przez kobietę decyzji o aborcji tylko i
    wyłącznie w przypadkach: uszkodzenia płodu, zagrożenia życia matki oraz
    płodu z przestępstwa (np. na skutek gwałtu).

  • 78. Data: 2021-01-18 22:19:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 21:55, budynPL pisze:

> [...]
    > Czyli nie mogę kogos zabić aby sobie ulżyć w cierpieniu, bo moje cierpienie jest
    mniejszą wartością niż jego życie. Tego typu kombinacje

    Ale nie dyskutujemy tutaj o prawie do aborcji z powodu zaspakajania
    swoich zachcianek, z powodów finansowych czy komfortu życia, bo jestem
    temu kategorycznie przeciwny.

    W tych sytuacjach państwo powinno zawsze zapewniać kobietom pomoc
    edukacyjną, psychologiczną, prawną oraz pomoc w znalezieniu rodziców
    zastępczych. Nawet pomoc finansową w ramach urodzenia i zrzeknięcia się
    dziecka.

    Dyskutujemy tylko o wyjątkowych przypadkach, które nie mieszczą się w ww
    ramach tj. o aborcji z powodu uszkodzenia płodu, zagrożeniu życia matki
    oraz ciąży z gwałtu.

    Choć w przypadku ciąży z gwałtu w pierwszej kolejności państwo powinno
    zapewnić wszelką pomoc w urodzeniu i opiece lub znalezieniu rodziców
    zastępczych. I tu właśnie powinna być rola psychologów, aby namówić taka
    matkę na urodzenie dziecka, a państwo powinno zapewnić wszelką pomoc, bo
    często te matki są niepełnoletnimi i o aborcji decydują w obawie przed
    rodzicielstwem czy też opinią otoczenia.

  • 79. Data: 2021-01-18 22:21:45
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 18 stycznia 2021 o 22:07:00 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > wyłącznie w przypadkach: uszkodzenia płodu, zagrożenia życia matki oraz
    > płodu z przestępstwa (np. na skutek gwałtu).

    dopuszczam w sytuacji zagrożenia życia matki - wtedy jest sytuacja życie kontra
    życie.
    Kobieta ma prawo bronić swojego, tu nie ma żadnych dylematów moralnych

    b.

  • 80. Data: 2021-01-18 22:31:41
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 18 stycznia 2021 o 22:19:03 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > często te matki są niepełnoletnimi i o aborcji decydują w obawie przed
    > rodzicielstwem czy też opinią otoczenia.

    tak zasadniczo to byśmy widzę się dogadali, sytuacja uszkodzenia płodu trzebaby
    zdefiniować
    dużo precyzyjniej, np brak nogi to co innego niz brak mózgu.
    Twoje pomysły odnosnie pomocy kobietom bardzo mi sie podobały.
    Dyskusja u nas była niedawno taka - trybunał opublikuje wyrok, znów będą dymy na
    ulicach.
    Pytanie padło czy my (katole) powinniśmy wtedy jakoś zareagować, jesli powinniśmy to
    czy nas na to stać,
    jak taka reakcja powinna wyglądać. I nie interesuje nas forma pikiety z napisem "wy
    baby jestescie głupie,
    aborcja to zło" tylko raczej w kierunku "jesli będziesz miała trudną sytuację,
    odezwij się, może uda nam się ci ponmóc"
    Ale na razie w sumie nic nie wymyślilismy, gdybyście mieli pomysła jaką pomoc możnaby
    zaoferować kobietom
    to słucham uważnie

    b.