  • 81. Data: 2021-01-19 07:55:11
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 18.01.2021 budynPL <b...@g...com> napisał/a:

    > No chyba ze ktos sie zmierzy z wyzwaniem opisania innych kryteriów dopuszczalnosci
    zabijania.

    Ależ to bardzo proste. Dopuszczalne jest wtedy, kiedy
    ksiądz (rabin, mułła) zezwoli. Na przykład na wojnie
    (w szczególności religijnej), w zamachu itp. itd.

    Natomiast zaśniadu groniastego usunąć nie można,
    bo wg katolickiej medycyny to człowiek jest-
    wszak od plemnika z jajem pochodzi.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 82. Data: 2021-01-19 09:15:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W szczególności, iż dziś - zupełnie inaczej niż było to 70 lat temu czy kiedy tam
    tworzono bardzo permisywne prawo do usuwania -
    nieprawdopodobnie większa jest świadomość, wiedza i dostępność środków zapobiegania
    ciąży.

    -----
    > W dzisiejszych czasach coś takiego jak skrobanka z wpadki, dla kaprysu itp nie
    powinny istnieć.

  • 83. Data: 2021-01-19 09:40:41
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 19 stycznia 2021 o 07:55:14 UTC+1 Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Ależ to bardzo proste. Dopuszczalne jest wtedy, kiedy
    > ksiądz (rabin, mułła) zezwoli. Na przykład na wojnie
    > (w szczególności religijnej), w zamachu itp. itd.

    rozumiem że to szydera ale potraktujmy to poważnie jako jeden z postulatów czyli
    -dopuszczalność ze względu na prawa religijne

    kiedyś, gdy społeczeństwa były lokalnie dość jednolite pod względem religijnym taka
    zasada myślę
    ze by się sprawdziła pod względem społecznej akceptacji. Dziś mogłoby się tak zdarzyc
    w jakiejs nigerii
    ale nie u nas gdzie katolicy wiekszością już nie są.
    Mialem nawet napisać "szukajmy dalej racjonbalnych kryteriów" takich w
    przeciwienstwie do religijnych, ale
    zaraz - wygląda na to że dla niektórych racjonalność znaczenia nie ma (patrz argument
    "dla mnie to nie jest człowiek")

    b.

  • 84. Data: 2021-01-19 09:46:29
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-18 o 10:48 -0800, budynPL napisał:
    > no jest, to co robisz to manipulacja faktami i zwykłą wiedzą
    > biologiczną. Tak jak i ty byłeś kiedy 3 dniowym płodem, czyli odrębną
    > istota ludzką.

    Tak, byłem kiedyś 3-dniowym płodem - nie 3-dniowym człowiekiem. W którym
    dokładnie momencie stałem się człowiekiem - nie wiem. Nikt tego do
    końca nie wie. No, poza tobą oczywiście. Człowiek to jednak coś więcej
    niż kilka komórek, choćby i samodzielnych. Na etapie 3 dni taki ludzki
    płód niewiele różni się od płodu kota, psa czy kangura.

    > Ekonomicznego? Spadłem.

    Z ambony? Nie dziwi mnie to, wszak to zupełnie przeciwstawne do tego co
    wy (katole) obłudnie głosicie, tj. "życie poczęte ma najwyższą
    wartość", by mieć pretekst do realizacji swoich chorych wizji.

    Mateusz

  • 85. Data: 2021-01-19 09:52:28
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 19.01.2021 budynPL <b...@g...com> napisał/a:

    > rozumiem że to szydera ale potraktujmy to poważnie jako jeden z postulatów czyli

    To nie szydera, tylko opis rzeczywistości. Niestety.

    Nie, nie postuluję tego. Wręcz przeciwnie, praktyki religijne
    sprzeczne w jakikolwiek sposób z obowiązującym prawem
    (na przykład rytualne okaleczanie noworodków płci męskiej)
    powinny być penalizowane.

    > zaraz - wygląda na to że dla niektórych racjonalność znaczenia nie ma (patrz
    argument "dla mnie to nie jest człowiek")

    a) Nie należy mylić racjonalności ze "zdrowym chłopskim
    rozsądkiem"

    b) Kryterium "czy to jest człowiek" ma znaczenie dla
    jahwochwalców (którzy często bezzasadnie uznają, że skoro
    dla nich, to dla wszystkich innych też). W związku z tym nie ma
    wtedy problemu z niesamowitym czasem okrucieństwem wobec
    zwierząt, natomiast nieuleczalnie chora i cierpiąca osoba
    nie może zadecydować o swojej śmierci, bo przecież jest
    własnością Jahwe, a tylko właściciel może decydować o losie
    swojego niewolnika.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 86. Data: 2021-01-19 09:56:25
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-18 o 13:31 -0800, budynPL napisał:
    > tak zasadniczo to byśmy widzę się dogadali

    I to jest najważniejsze. Że dwa stare dziady się dogadają. Co tam
    zdanie kobiet.

    > gdybyście mieli pomysła jaką pomoc możnaby zaoferować kobietom to
    > słucham uważnie

    Kobieta to nie jest jakiś upośledzony podgatunek człowieka, żeby trzeba
    było jej jakoś szczególnie pomagać. Póki co wystarczy pozwolić jej
    decydować o swoim losie, swoim ciele i swojej przyszłości.

    Jeśli naprawdę chcesz *pomóc*, to w sierocińcach (dla niepoznaki
    nazywanych "domami dziecka") na adopcję czeka mnóstwo poczętych żyć,
    których tak bronisz. Zaadoptuj kilka. Namów współbraci do tego samego.
    Jak już sierocińce opustoszeją, to kobiety być może chętniej rozpatrzą
    możliwość donoszenie niechcianej ciąży, mając świadomość że przyszłe
    dziecko bez problemu trafi do kochającej, katolickiej rodziny.

    Mateusz

  • 87. Data: 2021-01-19 09:59:15
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 19.01.2021 Mateusz Viste <m...@x...invalid> napisał/a:

    > Tak, byłem kiedyś 3-dniowym płodem - nie 3-dniowym człowiekiem. W którym
    > dokładnie momencie stałem się człowiekiem - nie wiem. Nikt tego do

    Bo procesy biologiczne to... procesy właśnie. Tak jak i z dojrzewaniem
    - przecież nie dzieje się to w momencie, niemożliwe jest określenie
    "do tego momentu organizm nie jest dojrzały, od tego
    momentu tak". Ba, nawet ukochane przez jahwochwalców "poczęcie"
    jest procesem i to nawet wieloetapowym :-)

    Stąd też zapewne jahwochwalcy mają ogromny problem ze zrozumieniem
    specjacji (bo jak to tak, samica jednego gatunku urodziła
    młode innego gatunku?).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 88. Data: 2021-01-19 10:15:14
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > tak zasadniczo to byśmy widzę się dogadali, sytuacja uszkodzenia płodu trzebaby
    zdefiniować
    > dużo precyzyjniej, np brak nogi to co innego niz brak mózgu.
    Nie mam kompetencji, aby pisać o aborcji. Oprócz biologii czy etyki muszą być brane
    pod uwagę również uczucia i psychikę kobiet w ciąży, a to jest obecnie jest raczej
    marginalnie traktowane. I również czas, bo nie da się ciąży zatrzymać.
    Ale ja nie o tym. mam znajomą, która ma syna z czterokończynowym porażeniem
    mózgowym. To nie jest przypadek do aborcji.Cała ciąża zdrowa, tylko poród fatalny.
    Opieka- kilkanaście lat wyjętych z życia. A i tak miała szczęście, bo chłopak był
    bardzo zdolny. Obecnie skończył studia, jest cenionym fachowcem . Rozmawialiśmy
    kiedyś i powiedziała, że gdyby wiedziała ile przed nią jest pracy i poświęceń- nie
    wie czy by się na to zdecydowała.
    Dlatego uważam, że kobiety powinny o sobie decydować. My możemy tylko robić wszystko,
    im nie przeszkadzać i wspierać- cokolwiek zdecydują.
    Pozdro. abomito

  • 89. Data: 2021-01-19 11:21:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dominik Ałaszewski napisał:

    > Nie, nie postuluję tego. Wręcz przeciwnie, praktyki religijne
    > sprzeczne w jakikolwiek sposób z obowiązującym prawem
    > (na przykład rytualne okaleczanie noworodków płci męskiej)
    > powinny być penalizowane.

    Dlaczego tylko płci męskiej? Płci przeciwnej dotyczy to w znacznie
    większym stopniu. I choć próbuje się coś z tym robić, jest trudno.
    Co do płci męskiej, powody nie muszą być religijne. Są takie kraje
    (USA), gdzie rutynwo robi się to wszystkim, których rodzice nie
    zgłosili zastrzeżeń, z powodów... no chyba nikt dobrze nie wie jakich.

    --
    Jarek

  • 90. Data: 2021-01-19 12:00:23
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 19.01.2021 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał/a:

    > Dlaczego tylko płci męskiej? Płci przeciwnej dotyczy to w znacznie
    > większym stopniu. I choć próbuje się coś z tym robić, jest trudno.

    Nie tylko, użyłem słowa _przykład_.
    Co do płci przeciwnej, to nie słyszałem o powodach religijnych.

    I nie czepiam się okaleczania jako takiego (choć to ohydne barbarzyństwo,
    w szczególności właśnie dotyczące dziewczynek), jedynie podaję przykład
    praktyk religijnych IMO jawnie sprzecznych z prawem.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.