  • 1. Data: 2010-05-17 10:58:13
    Temat: panele ścienne na balkonie?
    Od: "P." <g...@o...pl>

    Witam

    Czy panele ścienne na balkonie to dobry pomysł? Jak z wpływem warunków
    atmosferycznych na panele? A może są specjalnie do tego przeznaczone?

    pozdr.
    P.

  • 2. Data: 2010-05-17 13:48:28
    Temat: Re: panele ścienne na balkonie?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Kiepski pomysł. Spuchną i będziesz wyrzucał. Jak nie po pierwszej zimie to
    za dwa lata.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-05-17 13:58:57
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P." <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Czy panele ścienne na balkonie to dobry pomysł? Jak z wpływem warunków
    > atmosferycznych na panele? A może są specjalnie do tego przeznaczone?

    Jak panele są z PCV to nie będzie w ogóle problemu. Jak pochodzenia od
    drewna to szybko się zniszczą.

  • 4. Data: 2010-05-17 14:27:20
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    P. pisze:
    > Witam
    >
    > Czy panele ścienne na balkonie to dobry pomysł? Jak z wpływem warunków
    > atmosferycznych na panele? A może są specjalnie do tego przeznaczone?

    jesli mowimy o MDF to tam jest tyle plastiku ze deszcz i snieg moga nie
    zrobic wrazenia. Jakims kawalkami paneli podlogowych MDF moje dzieci sie
    bawily w piaskownicy i po 3 latach mokrego piachu nie bylo widac sladow
    rozwarstwiania na krawedziach.

    Natomiast jesli nie sa to produkty przeznaczone do zastosowania na
    zewnatrz to ja bym nie ryzykowal - niekoniecznie wytrzymaja wystawienie
    na slonce, zarowno ze wzgledu na UV jak i nagrzanie od slonca.

    A nawet jak sa przeznaczone to obawialbym sie o trwalosc liczona w dekadach.

    Jesli ma byc na wiele, wiele lat to doradzalbym raczej drewno egzotyczne
    i olejowanie, ale olejowanie tez trzeba powtarzac od czasu do czasu.

    KJ

  • 5. Data: 2010-05-19 19:40:44
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2010-05-17 16:27, użytkownik KJ Siła Słów napisał::

> [...]
    >
    > Jesli ma byc na wiele, wiele lat to doradzalbym raczej drewno egzotyczne
    > i olejowanie, ale olejowanie tez trzeba powtarzac od czasu do czasu.

    Panowie, wszyscy 4-rej :-) widze ze piszecie dosc teoretycznie.
    Kiedys mialem podobny dylemat, ale doszedlem do wniosku ze i tak resztki
    paneli leza i tak, wiec mala strata. Obilem wiec nimi bude psa. To bylo
    jakies 4-5 lat temu. Wszyscy dookola twierdzili ze wytrzyma gora rok, a
    potem spuchnie. No mysle trudno, jak spuchnie to zdejme i spale.
    Minelo ladnych pare lat a buda dalej wyglada dobrze :-) a stoi
    ewidentnie bezposrednio na dworze. Tak jak napisales wyzej - w tym jest
    tyle dodatkow ze nie boja sie az tak wody jakby sie moglo wydawac.

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 6. Data: 2010-05-23 08:48:53
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Ja napisałem na podstawie doświadczeń z panelami MDF (Mnóstwo Drobnych
    Farfocli).
    U mnie w piwnicy spuchły pod wpływem wilgoci i dawały się łamać w rękach.
    Widać są panele i panele.
    Jacek