  • 11. Data: 2020-01-02 14:56:17
    Temat: Re: A ile kosztuje materiał na postawienie paneli w ogrodzie?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2020 14:45:47 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > To znaczy ile? Jakieś masz wymierne kwoty ?

    No ale może byś podał jakieś szczegóły? Ile modułów? Jaka konfiguracja
    (pionowo, poziomo), ile w rzędach? A nie włazisz do salonu i pytasz
    kolesia "ile kosztuje samochód".

    L.

  • 12. Data: 2020-01-02 14:58:40
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.01.2020 14:56, Lisciasty wrote:

    > No ale może byś podał jakieś szczegóły? Ile modułów? Jaka konfiguracja
    > (pionowo, poziomo), ile w rzędach? A nie włazisz do salonu i pytasz
    > kolesia "ile kosztuje samochód".
    >
    > L.

    10kWp 30-kilka paneli. Ustawione nie wiem jak? Tak jak potrzeba 30-40
    stopni na południe

  • 13. Data: 2020-01-02 18:20:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2020 14:59:51 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > 10kWp 30-kilka paneli. Ustawione nie wiem jak? Tak jak potrzeba 30-40
    > stopni na południe

    Jakieś 6,5 tys. brutto (23%) powinno wystarczyć.

    L.

  • 14. Data: 2020-01-03 04:51:06
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 1 stycznia 2020 12:13:13 UTC-6 użytkownik KIKI napisał:
    > No mam na myśli konstrukcję samą, jak ją przytwierdzić do ziemi?
    > Metalowa, stalowa, alu, a może drewno?

    Betonowe bloczki. Byle uczciwe. Jak lejesz samemu to dodac kotwy. Jak wkopujesz
    gotowe to mozna pomazac lepikiem.

    Nic innego nie da ci rozwiazania na lata.

    No i jak chesz na lata ale tak zeby mozna bylo przeniesc to w sumie tez bloczki. Albo
    betonowe slupki. Ale na lezaco.

  • 15. Data: 2020-01-03 12:10:36
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.01.2020 04:51, s...@g...com wrote:

    > No i jak chesz na lata ale tak zeby mozna bylo przeniesc to w sumie tez bloczki.
    Albo betonowe slupki. Ale na lezaco.

    Bo z tym piłowaniem dachówek to też mina. Nie wiadomo jak je ponacinają
    i jak długo to przeżyje i czy będzie ciekło.

  • 16. Data: 2020-01-03 19:04:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 12:11:17 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Bo z tym piłowaniem dachówek to też mina. Nie wiadomo jak je ponacinają
    > i jak długo to przeżyje i czy będzie ciekło.

    Przy mojej ceramicznej nie ma opcji, żeby ciekło. Nacięcie jest tylko
    na samym czubku, z dołu tego nawet nie zauważysz:

    https://scr.pgr.pl/2020/01/2020-01-03_19-02-42-20315
    .png

    Nie ma opcji, żeby ciekło. A jak śnieg jakiś tam wpadnie i się rozpuści
    to od tego jest przecież folia wstępnego krycia (u mnie -
    wysokoparoprzepuszczalna. Dachówka przecież nie ma i nie gwarantuje
    szczelności :)

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2020-01-03 19:06:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 19:04:25 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Przy mojej ceramicznej nie ma opcji, żeby ciekło. Nacięcie jest tylko
    > na samym czubku, z dołu tego nawet nie zauważysz:

    I jeszcze tu ładniej widać z boku:

    https://scr.pgr.pl/2020/01/2020-01-03_19-05-47-60138
    .png

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2020-01-03 19:32:37
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 3.01.2020 o 19:04, Adam Sz. pisze:

    > Dachówka przecież nie ma i nie gwarantuje
    > szczelności :)

    Gwarantuje, ale niemiecka i u Niemca. Na Dolnym Śląsku
    oglądałem 70 lat po wojnie poniemiecki dom pod lasem,
    dokumentnie rozszabrowany przez Polaków zza Buga. Ostał
    się w nim tylko - o dziwo - piękny dach z czerwonej
    dachówki, z dziurą przy szczycie. Oprowadzający mnie
    po okolicy tuziemiec rzekł, że szabrownicy chcieli
    wziąć i dachówki, ale okazało się, że stanowią one
    monolit, sklejone ze sobą na amen. Nic tam przez 70
    lat nie przeciekało, poza wyłupioną dziurą.