  • 1. Data: 2011-08-15 10:45:34
    Temat: AGD - fakt czy chłyt małketingowy ?
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    Kupuję pralkę i w związku ztym chciałem zapytac czy rzeczywiście pralki
    1200 obr. z tej samej serii i tego samego producenta są robione na
    lepszych częściach niż te na 1000 obr. ? Czy może części są te same,
    tylko elektronika ogranicza obroty tym za stówę tańszym ?
    Drugie pytanie, jak w pralkach Boscha sprawdzic gdzie konkretnie
    zostały wyprodukowane ? Na tabliczkach znamionowych nie znalazłem, a
    trochę obawiam się rumuńskiej jakości.
    Adam

  • 2. Data: 2011-08-15 19:39:46
    Temat: Re: AGD - fakt czy chłyt małketingowy ?
    Od: Paweł Muszyński <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org>

    W dniu 2011-08-15 12:45, Adam Moczulski pisze:
> [...]
    > Drugie pytanie, jak w pralkach Boscha sprawdzic gdzie konkretnie zostały
    > wyprodukowane ? Na tabliczkach znamionowych nie znalazłem, a trochę

    Mój Bosh na kartonie pod pralką miał napisane Made in Turkey - co
    ciekawe jest to model z seri WAE - w necie znajdziesz, że seria WAE jest
    w PL robiona :-)

    P.

  • 3. Data: 2011-08-15 22:44:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Moczulski" 4e48f8bd$0$2443$6...@n...neostrada.pl

    > Kupuję pralkę i w związku ztym chciałem zapytac czy rzeczywiście pralki 1200 obr. z
    tej samej serii i tego samego producenta są
    > robione na lepszych częściach niż te na 1000 obr. ? Czy może części są te same,

    Ja mam 1200 i zanim kupiłem, byłem pewny, że łożyska są takie
    same w każdej pralce -- pralce każdej marki. Ale może mylę się. :)
    Na wszelki wypadek kupiłem (w promocji) pralkę z pięcioletnią
    gwarancją producenta.

> [...]
    wyprodukowane ? Na tabliczkach znamionowych nie
    > znalazłem, a trochę obawiam się rumuńskiej jakości.

    Ponoć pralki tej firmy są bardzo dobrej jakości.
    (to wieść z serwisu) Nie kupiłem Boscha, bo nie
    ma wąskich/płytkich na 6 czy 7 kg. Kupiłem Candy
    i jestem zadowolony jak na razie.

    Dobrze pierze, dobrze płucze, dobrze wiruje...
    Łatwa w obsłudze -- wszystko jasne bez wnikliwego wczytywania się...
    Nie budzi rano, gdy śpię -- ale to pewnie nie jest zaletą pralki. ;)
    (nastawiam zwykle tak, aby prała, gdy jeszcze śpię)

    Siostra ma Boscha od lat -- i ceni sobie.
    Rodzice mają Polara -- i też są zadowoleni.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2011-08-16 07:19:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:j2bsm2$avg$1@usenet.news.interia.pl...

    > Mój Bosh na kartonie pod pralką miał napisane Made in Turkey - co ciekawe
    > jest to model z seri WAE - w necie znajdziesz, że seria WAE jest w PL
    > robiona :-)

    Moze jest, tylko przez indyki.

  • 5. Data: 2011-08-16 10:03:40
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> napisał(a):

> [...]
    > Drugie pytanie, jak w pralkach Boscha sprawdzic gdzie konkretnie
    >zostały wyprodukowane ? Na tabliczkach znamionowych nie znalazłem, a

    To wolisz chinska jakosc? :)

  • 6. Data: 2011-08-16 14:41:46
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Paweł Muszyński wrote:

    > Mój Bosh na kartonie pod pralką miał napisane Made in Turkey - co
    > ciekawe jest to model z seri WAE - w necie znajdziesz, że seria WAE jest
    > w PL robiona :-)

    Nie ma sie czym przejmować, to tylko informacje prawdopodobne, ja widziałam
    na własne oczy słodycze schodzące z taśmy, posiadające kod kreskowy inny niż
    "590", a fabryka jak wół stoi na Mazowszu.
    J.

  • 7. Data: 2011-08-17 11:57:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j2c83t$eq8$...@i...gazeta.pl...

    > Nie kupiłem Boscha, bo nie
    > ma wąskich/płytkich na 6 czy 7 kg.

    nie wiem co wg ciebie znaczy wąskie/płytkie ale 47cm i 6kg są

    sam mam taką tylko na 5,5 kg

  • 8. Data: 2011-08-17 23:42:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "szerszen" j2gac2$1jm$...@n...task.gda.pl

    > nie wiem co wg ciebie znaczy wąskie/płytkie ale 47cm i 6kg są

    > sam mam taką tylko na 5,5 kg

    Zależy jak mierzyć. Ja mam od obudowy brodzika do drzwi szafki
    zaledwie 48 cm -- przed chwila mierzyłem. :) (dokładnie
    482 mm z dokładnością ponoć milimetrową) Po zdjęciu drzwiczek
    jest więcej -- 498 mm... Obudowa jest ,,okrągła'' i drzwi szafki
    są ,,okrągłe'', więc jest króciuteńkie wąskie gardełko typu )(.

    Dla mnie każdy centymetr to dużo w tym wymiarze. :)

    Candy jest jednak węższa. I mieści w sobie ponoć 7 kg.
    Ponoć -- jeśli włożę (jakimś cudem) 7 kg, będę miał
    kłopoty z praniem. Po odwirowaniu robi się miejsce
    na kolejny ,,wsad'', ale w trakcie wkładania i prania
    raczej nie ma miejsca nawet na 7 kg suchych brudów.

    Może te ,,suche'' mają być suche przy wilgotności względnej
    powietrza wynoszącej 80% -- ja raczej celuję w 40%... Zimą
    było nawet mniej a i teraz (po godzinie suszenia) schodzę
    w łazience poniżej 30%, nawet do 20%. :)

    -=-

    Nie wiem, jak duże są te pralki Boscha na 6 kg -- może mają
    większe bębny niż Candy na 7 kg. Ale wymiary zewnętrzne też
    są da mnie ważne. Teraz już nie ważę prania, ale ładuję
    pralkę do pełna -- i tak nie wejdzie tam więcej niż 7 kg.

    -=-

    BTW -- Siemens i Bosch to ta sama firma, jeśli chodzi o pralki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-08-18 13:04:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j2hjne$rtg$...@i...gazeta.pl...

    > BTW -- Siemens i Bosch to ta sama firma, jeśli chodzi o pralki.

    nie tylko pralki ;)

  • 10. Data: 2011-08-19 08:20:08
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    W dniu 2011-08-15 21:39, Paweł Muszyński pisze:

    > Mój Bosh na kartonie pod pralką miał napisane Made in Turkey - co
    > ciekawe jest to model z seri WAE - w necie znajdziesz, że seria WAE jest
    > w PL robiona :-)

    Toś mnie przestraszył. Już się szykowałem, że zgodnie z radami pana
    Sienkiewicza będę musial azjatę wstępnie obic by dobrze pracował, ale
    żadnych resztek kebaba w opakowaniu nie znalazłem i najprawdopodobniej
    jednak jest to polska produkcja.
    We wszystkich serwisach stwierdzili, że części do pralek na 1000 i
    12000 obrotów są dokładnie te same, nie ma więc co przepłacac.

    Adam