  • 71. Data: 2020-04-13 00:00:42
    Temat: Re: Argumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2f
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-12 o 17:43, Kris pisze:
    > Wytłumacz proszę czemu kocioł ma taktować skoro ma modulację płomienia palnika?

    Szkoda moich palców na tłumaczenie, bo i tak tego nie zrozumiesz. Aby to
    zrozumieć trzeba znać podstawy fizyki ze szkoły podstawowej.

    Dlatego przyznaję Ci rację. Dla Twojego, najwspanialszego na świecie
    kotła, który nie  musi znać podstawowych praw fizyki i potrafi załamywać
    czasoprzestrzeń, najlepszym na świecie jest zasobnik poziomy z podkową i
    nie ma lepszych. Dotyczy to oczywiście tylko i wyłącznie Twojego kotła i
    Twojego zasobnika.

  • 72. Data: 2020-04-13 00:05:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-12 o 17:39, Kris pisze:
    > Model kotła podałem, typ, wielkość itp zasobnika również
    > Potrzebujesz jeszcze jakieś dane żeby ocenić dlaczego u mnie w praktyce działa a wg
    teoretyka* użytkownika działać nie ma prawa?
    > Co za dane potrzebujesz- pytaj w wiare możliwości podam.
    > *Ja ten kocioł mam w kotłowni od kilku miesiecy a użytkownik pewnie taki kocioł
    tylko w sklepie widział.

    Zapewne Twoje doświadczenie z tym kotłem jest znacznie większe od
    mojego. Cóż może znaczyć moje kilkunastoletnie doświadczenie w montażu
    oraz serwisowaniu kotłów gazowych wobec Twojego doświadczenia. Zapewne
    nie jestem nawet godzien Ci mówić "mistrzu".

  • 73. Data: 2020-04-13 08:46:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Zapewne Twoje doświadczenie z >tymm kotłem jest znacznie >większee od mojeg

    Zaryzykuję stwierdzenie że Twoje doświadczenie z kotłami Termeta jest znikone
    Odkąd nasza gmina wprowadziła dopłaty 30% do wymiany śmieciucha na gaz plus dodatkowo
    jeszcze dopłaty z czystego powietrza mnóstwo osób u nas masowo wymienia śmieciuchy na
    gazowe.
    Gościu który u mnie taką wymianę robił mówił że przez kilkanaście ostatnich miesięcy
    praktycznie 90% jego robót to jednodniowe strzały typu wywala śmieciucha wstawia
    gazowy.
    Bodajże w listopadzie zadałem tu pytanie czy mój zasobnik będzie działał z kotłem
    gazowym Odpowiedziałeś że nie bardzo bo taktowanie itp
    Przekazałem tą informację mojemu instalatorowi i zrobił duże oczy.
    Jak twierdzi nie miał jeszcze sytuacji żeby sprawny poziomy zasobnik który do tej
    pory działał ze śmieciuchem odmawiał współpracy z kotłem gazowym.
    Ps

    Ilu klientów naciągnąłeś na niepotrzebne koszty związane z wymianą sprawnego
    zasobnika poziomego na taki który działa z kotłami acv?

  • 74. Data: 2020-04-13 08:53:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Nie wiem czy to skrót myślowy >czy zakładasz że modulacja
    >oznacza pracę w
    >zakresie 0-max kotła?

    Wyjaśnisz dlaczego Twoim zdaniem kocioł gazowy nie nagrzeje zasobnika poziomego?
    Tego samego zasobnika który wcześniej nagrzewał śmieciach?
    Nic się w instalacji nie zmieniło.
    Odcięte 4 rury od śmieciucha i w miejsce śmieciucha gazowy wisi. Oczywiście te
    odcięte 4 rury połączono z 4 końcówkami w kotłe gaziwyn

  • 75. Data: 2020-04-13 09:23:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.04.2020 08:53, Kris wrote:
    > Wyjaśnisz dlaczego Twoim zdaniem kocioł gazowy nie nagrzeje zasobnika poziomego?

    Nie napisałem, że kocioł gazowy nie nagrzeje zasobnika poziomego.
    Margines błędu żeby zrobił to efektywnie jest po prostu znacznie
    mniejszy niż przy zasobniku pionowym. Jedno i drugie można wykonać
    kiepsko, ale przy zasobniku poziomym jest to znacznie bardziej
    prawdopodobne.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 76. Data: 2020-04-13 10:45:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Nie napisałem, że kocioł gazowy >nie nagrzeje zasobnika poziomego.

    I okej.
    Orzypomnę tylko że cała dyskusja zaczęła się od bzdury którą palnął użytkownik że
    przy zasobniku poziomym w chacie będzie zimno

  • 77. Data: 2020-04-13 11:17:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-13 o 08:46, Kris pisze:
> [...]
    pory działał ze śmieciuchem odmawiał współpracy z kotłem gazowym.

    Twój instalator zrobił duże oczy, bo jest niedouczony i o wielu rzeczach
    nie ma najmniejszego pojęcia.

    Cały czas piszesz "będzie działał" i przypisujesz nam twierdzenia, że
    napisaliśmy, że "nie będzie działał". Ani ja ani nikt kto odradza w tym
    wątku stosowanie takiego wymiennika nie napisał, że "nie będzie
    działał". Masz jakąś manię konfabulowania i przypisywania innym swoich
    wymyślonych fantazji, a następnie prowadzenie krucjaty wobec tych
    wymyślonych przez siebie mitów. Cała rzecz się rozchodzi nie o "czy
    będzie działał" lecz "jak będzie działał".

    Jeszcze raz powtarzam, abyś w końcu zrozumiał co piszę:

    Kocioł gazowy będzie działał z takim poziomym zasobnikiem wężownicowym,
    ale będzie działał nieefektywnie. Po pierwsze będzie nagrzewał zasobnik
    relatywnie długo i drożej, bo z powodu taktowania będzie zużywał więcej
    gazu niż potrzeba. Ile? Tego nikt nie powie, bo to zależy od kotła, ale
    z wszystkimi kotłami są te problemy. Jeżeli jest starego typu instalacja
    lub też ludzie mają podłogówki to mniej jest uciążliwy ten problem. Ale
    w przypadku nowych instalacji grzejnikowych, gdzie instalację wykonano
    cienkimi rurkami jest to bardzo uciążliwe.

    Póki co wydaje Ci się, że jest super, bo nie było zimy. Przyjdą mrozy i
    zaczniesz zauważać, że kocioł dłużej grzeje zasobnik CWU, a w domu robi
    się w tym czasie zimno.

    > Ilu klientów naciągnąłeś na niepotrzebne koszty związane z wymianą sprawnego
    zasobnika poziomego na taki który działa z kotłami acv?

    Przestań ze swoimi chamskimi zaczepkami.

    Tym bardziej, że samemu zrobiłeś "interes życia" i dałeś się wyruchać
    jakiemuś niedouczonemu paprokowi, który sobie zaplanował, że 2 razy Cię
    skroi za montaż kotłowni. Najpierw powiesił kocioł i podłączył go do
    starego bojlera. Później przyjdzie wymienić bojler i przerobić układ.

    Bojler masz kilkunastoletni. Tylko patrzeć jak zacznie lać. Aby
    podłączyć nowy, normalny zasobnik, taki jaki powinien być i który nie
    będzie sprawiał problemów to trzeba będzie nieco poprzerabiać kotłownię.
    Chyba nie sądzisz, że ten paprok przyjdzie Ci to zrobić za friko?

  • 78. Data: 2020-04-13 11:33:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-13 o 08:53, Kris pisze:
> [...]
    > Odcięte 4 rury od śmieciucha i w miejsce śmieciucha gazowy wisi. Oczywiście te
    odcięte 4 rury połączono z 4 końcówkami w kotłe gaziwyn

    Bo kocioł gazowy nagrzewa CWU wyłączając w tym czasie CO, a kocioł
    węglowy grzeje jedno i drugie w tym samym czasie. W przypadku kotła
    węglowego problemu nie ma, bo dostarcza on cały czas energię do CWU i
    CO. Dlatego nie ma znaczenia, czy kocioł węglowy będzie nagrzewał
    zasobnik CWU 20 minut czy też 5 godzin. Ale w przypadku kotła gazowego
    jest problem, bo ten nie jest w stanie grzać jednocześnie CWU i CO, a
    ponadto się wygasza, kiedy jego moc jest zbyt duża do zapotrzebowania.

    Czy to tak trudno jest Ci zrozumieć? Czy aż tak mocno jesteś ograniczony?

    Oczywiście znam kilka takich przypadków w których tępi hydraulicy
    podłączyli kocioł gazowy jak kocioł węglowy i kotły grzały jednocześnie
    CO i CWU. Ale w tych instalacjach jeszcze więcej było problemów, bo
    ludzie musieli się decydować czy mieć letnią wodę do kąpieli czy też
    saunę w domu, a poza tym wysokie rachunki, bo kondensacja "szła się jeb...."

  • 79. Data: 2020-04-13 11:59:53
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.04.2020 o 11:33, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > mieć letnią wodę do kąpieli czy też saunę w domu, a poza tym wysokie rachunki, bo

    Ludzie nie tacy mądrzy jak Ty, nie musieli podejmować takich decyzji,
    gdyż ustawiali sobie i tu (CO), i tu (CWU) temperaturę 40 st.
    I kondensacja wówczas była, i ogrzewanie w normie, i ciepła woda
    w prysznicu, gdzie termostatyczna bateria i tak ustawiona była na 38.

    Czy to tak trudno jest Ci zrozumieć? Czy aż tak mocno jesteś ograniczony?
    Że się posłużę słowami mądrego inaczej.

  • 80. Data: 2020-04-13 12:05:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-13 o 10:45, Kris pisze:
    > I okej.
    > Orzypomnę tylko że cała dyskusja zaczęła się od bzdury którą palnął użytkownik że
    przy zasobniku poziomym w chacie będzie zimno

    Poczekaj z tym swoim zachwytem do czasu jak w końcu pojawi się zima i
    przestań powtarzać, że piszę "bzdury". Ja wiem co piszę, bo w
    odróżnieniu od Ciebie mam spore doświadczenie i nie tylko z kotłami ACV
    jak to cały czas sugerujesz. Póki co to sam z siebie tutaj robisz idiotę
    tymi swoimi chamskimi docinkami. Zauważ, że poza mną w tym wątku kilka
    osób potwierdziło, że jest to kiepski pomysł, a Ty dalej swoje i do tego
    zachowujesz się chamsko i arogancko.

    Cieszysz się jak dziecko, że ten Twój bubel Ci działa. No działa i co z
    tego, skoro jeszcze nie mieliśmy zimy? Poczekaj do większych mrozów i
    wtedy przekonasz się na własnej skórze kto miał rację: ja czy też ten
    twój niedouczony instalator. Niebawem i tak będziesz musiał wymienić
    zasobnik i drugi raz zapłacić instalatorowi za robotę. Wymień go na
    pionowy z długą wężownicą lub chociaż na dwupłaszczowy jeżeli nie ma
    miejsca na pionowy, a zobaczysz kolosalną różnicę. Dopóki nie będziesz
    miał możliwości porównać jak działają różne układy tak długo Twoje
    doświadczenie jest zerowe. Ja w odróżnieniu od Ciebie poznałem szereg
    różnych konfiguracji i wielokrotnie poprawiałem układy po partaczach lub
    też dawałem zalecenia partaczom, bo klienci narzekali.

    Póki co proszę, abyś zachowywał odrobinę kultury i szacunku wobec
    interlokutorów, a w szczególności przestał traktować obcesowo fachowców.
    Chyba, że pragniesz prowadzić dyskusję na grupach z samym sobą?