  • 21. Data: 2010-01-28 22:10:16
    Temat: Re: Awaria CO
    Od: JareK <k...@i...bez.spamu.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Wcale Ci sie nie dziwie, bo z weglem walcze od kiedy pamietam. Mam go
    > serdecznie dosc. Zonie powiedz, ze jak pierdyknie gazociag to i Wasza
    > chalupa wyleci w powietrze czy bedziecie mieli gaz czy nie. :-)

    Zdecydowanie częściej jednak pierdyka w chałupach, z powodu jakiś
    nieszczelności niż gazociąg. Ona boi sie jednak, że dziecko odkręci
    kurki w kuchence i nie zadziała zabezpieczenie odcinające gaz.

    > Ja na nowa instalacje wydalem troche wiecej, ale bez przesady. To mimo
    > wszystko sporo pieniedzy, choc przerobki bywaja drozsze. Powodzenia.

    Drogie mogą być rury, które w ziemi zakopać będę musiał.

    JareK

  • 22. Data: 2010-01-28 22:31:33
    Od: JareK <k...@i...bez.spamu.pl>

    Jackare pisze:

    > Inna opcja - sprawdź i przeczyść filtr (osadnik) przed pompą - czasem
    > jest zapchany i ograniczna przepływ.

    Wydaje się, że to tu tkwił problem. Po wyczyszczeniu filtra, grzejnik w
    kilka chwil stały sie gorące, i odczuwalnie mają te 67 st co na kotle.
    Nie wiem jeszcze co z podłogówką. Być może trzeba ją odpowietrzyć, ale
    nie wiem jak ;)

    JareK

  • 23. Data: 2010-01-28 22:56:29
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "JareK" <k...@i...bez.spamu.pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje się, że to tu tkwił problem. Po wyczyszczeniu filtra, grzejnik w
    > kilka chwil stały sie gorące, i odczuwalnie mają te 67 st co na kotle.

    To może być efekt gotowania - różne śmieci się poodrywały i hulają po
    układzie aż w końcu docierają do filtra i...

    > Nie wiem jeszcze co z podłogówką. Być może trzeba ją odpowietrzyć, ale nie
    > wiem jak ;)

    Zakręć wszystkie grzejniki tak aby chodziła tylko podłoga. Puść pompę na max
    i odpowietrzaj do oporu. Powinieneś mieć odpowietrzniki na rozdzielaczach.
    Jeśli nie masz = zamontuj sobie automaty - każda belka powinna miec u góry
    miejsce na to. W czasie odpowietrzania puść powolutku zasilanie układu tak
    aby przelewem się cały czas delikatnie przelewało. Po dolaniu zimniej wody
    do układu może się to wszystko jakiś czas jeszcze odgazowywać bo zimna woda
    z wodociągu zawiera w sobie dość dużo rozpuszczonego powietrza które będzie
    się uwalniać wraz ze wzrostem temperatury..

    Poza wszystkim do podłogówki powinieneś mieć osobną pompę zasilaną przez
    mieszacz trójdrogowy. Po prostu zasilanie za kotłem powinno iść osobnymi
    magistralami: do grzejników bezpośrednio z kotła i do podłogówki przez
    mieszacz który będzie pilnował aby temperatura wody w układzie nie
    przekroczyła 28-29 stopni. Wtedy podłogówka nie zrobi ci szkód na zdrowiu.
    Można też zastosować rozdzielacze z układem mieszacza i pompą. Niby jest to
    drogie ale jeżeli instalacja jest już zrobiona na wspólnym zasilaniu (czyli
    trochę spieprzona) to wydaje się to być nienajgorszym wyjściem. Tak wygląda
    przykładowe ustrojstwo
    http://www.allegro.pl/item895244903_rozdzielacz_5_z_
    ukladem_mieszajacym_przeplywom.html
    --
    Jackare

  • 24. Data: 2010-01-28 23:03:00
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Nie ma przepływomierzy. Nawet nie wiem jak odpowietrzyć podłogówkę.
    > Instalator kazał mi jakoś zamykać wszystkie grzejniki i odkręcać rurę od
    > podłogówki.

    To niezbyt dobrze że nie ma. przepływomierze zapewniają zrównoważenie układu
    ogrzewania podłogowego czyli równomierny rozkład temperatur na całym
    obszarze podłogi.
    Ktoś tu dał trochę ciała z tą instalacją. Takie rzeczy mozna sobie odpuścić
    gdy jedyna podłogówka w domu to jedna pętla w łazience i jedna we
    wiatrołapie gdzie spędza się w sumie 30 - 40 minut na dobę, ale gdy są
    grzane całe podłogi to układ jest łatwy do spartolenia a robiony "na oko"
    jest prawie zawsze spartolony - w efekcie może spowodować szkody na zdrowiu
    użytkowników.
    --
    Jackare

  • 25. Data: 2010-01-28 23:14:41
    Od: JareK <k...@i...bez.spamu.pl>

    Jackare pisze:

> [...]
    > czas jeszcze odgazowywać bo zimna woda z wodociągu zawiera w sobie dość
    > dużo rozpuszczonego powietrza które będzie się uwalniać wraz ze wzrostem

    Niby jasno napisałeś, ale nie rozumię ;) Mam na rozdzielaczach
    odpowietrzniki automatyczne, ale nie wiem jak one działają, i czy
    działają jeszcze ;)

    Co to znaczy "odpowietrzaj do oporu" ??

    Grzejniki mam zakręcić na termostatach czy też zaworami na dole grzejnika?

    Kiedy będę wiedział że sie odpowietrzyło?

> [...]
    > zasilaniu (czyli trochę spieprzona) to wydaje się to być nienajgorszym
    > wyjściem. Tak wygląda przykładowe ustrojstwo

    Faktycznie trochę to drogie i tu także nie widzę odpowietrznika podłogówki.

    JareK

  • 26. Data: 2010-01-29 00:15:19
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]

    > Co to znaczy "odpowietrzaj do oporu" ??
    >
    > Grzejniki mam zakręcić na termostatach czy też zaworami na dole grzejnika?
    Wystarczy na termostatach to zatrzyma obieg wody przez grzejniki.

    > Kiedy będę wiedział że sie odpowietrzyło?
    Gdy przestanie lecieć powietrze. A moje "do oporu" oznacza że należy
    przetoczyć nieco wody przez układ jeżeli powietrza nie będzie oznacza to że
    układ nie był zapowietrzony, tylko nie było obiegu.

    Odpowietrznik automatyczny działa w sposób widoczny tylko wtedy gdy w
    układzie jest powietrze. Wystarczy aby kapturek na wylocie powietrza był
    luźny.
    Jezeli odpowietrzniki nie są zapieczone to mogą działać na dwa sposoby:
    - wkręcone bezpośrednio w belkę powinny normalnie działać
    - wkręcone do belki przez zawór stopujący- odpowietrznik wtedy sie daje
    odkręcić ręką (np w celu oczyszczenia) a do normalnej pracy powinien być
    wkręcony do oporu

    Może być jeszcze taka sytacja że ten syf który zatkał Ci filtry osadził się
    również pomiędzy łopatkami wirnika pompy. Tam są dwie równoległe tarcze w
    niewielkiej kilkumilimetrowej odległości a pomiędzy nimi promieniście
    ułozone łopatki- jeżeli to jest zaniezyszczone obieg będzie słabszy lub nie
    bedzie go wcale. Taka pompa zasadniczo nie daje jakiegoś specjalnego
    ciśnienia. To jest pompa odśrodkowa która tylko wprawia wodę w ruch - coś
    podobnego do pompy wodnej w samochodzie...

    > Faktycznie trochę to drogie i tu także nie widzę odpowietrznika
    > podłogówki.

    Takie fikuśne na końcach belek. Nawet jeżeli nie ma - mozna tam wkręcić
    trójniki z odpowietrznikiem i dodatkowym zaworem spustowym jak tu:
    http://www.allegro.pl/item890110768_rozdzielacz_7_ro
    tametry_odp_spus_zlacz_gratis.html

  • 27. Data: 2010-01-29 00:18:55
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

  • 28. Data: 2010-01-29 07:40:01
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    JareK pisze:

    > Zdecydowanie częściej jednak pierdyka w chałupach, z powodu jakiś
    > nieszczelności niż gazociąg. Ona boi sie jednak, że dziecko odkręci
    > kurki w kuchence i nie zadziała zabezpieczenie odcinające gaz.

    a nie boi sie ze ogromny kamień nie spadnie na wasz dom ?

    michal

  • 29. Data: 2010-01-29 16:28:08
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To może być efekt gotowania - różne śmieci się poodrywały i hulają po
    > układzie aż w końcu docierają do filtra i...

    Ponadto podłogówka na układzie otwartym kotła to nie jest zbyt dobry pomysł.
    Tak czy siak w układzie otwartym zawsze będzie się wytrącał syf.
    Poza tym podłogówka lepiej pracuje na układzie zamkniętym.

  • 30. Data: 2010-01-29 17:06:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Drogie mogą być rury, które w ziemi zakopać będę musiał.

    Najlepiej preizolowane.

    Pozdro.. TK