  • 1. Data: 2017-05-04 22:50:50
    Temat: Bób jesienny?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Podobno aby mieć świeży bób jesienią, trzeba w lipcu wysiać odmianę tzw.
    krótkiego dnia, i to wczesną.
    Czy ktoś siał zwykłą? Jakie rezultaty?

  • 2. Data: 2017-08-21 08:52:35
    Temat: Re: Bób jesienny?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 maja 2017 22:51:29 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
    > Podobno aby mieć świeży bób jesienią, trzeba w lipcu wysiać odmianę tzw.
    > krótkiego dnia, i to wczesną.
    > Czy ktoś siał zwykłą? Jakie rezultaty?

    Ja zaryzykowałem i posadziłem wczoraj. Zobaczymy co z tego wyjdzie;)

  • 3. Data: 2017-08-21 10:06:34
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    ps.com...

    > Ja zaryzykowałem i posadziłem wczoraj. Zobaczymy co z tego wyjdzie;)

    Hejka. Wczoraj czyli 20 czerwca minął optymalny termin siewu poplonów.
    Zasiany w tym czasie bób wytworzy zieloną masę. którą mozna przeznaczyć na
    zielony nawóz lub dać do kompostownika. Ziarna z tego sierpniowego siewu na
    pewno nię będzie.
    Pozdrawiam ewidentnie Ja...cki

  • 4. Data: 2017-08-21 12:57:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > zielony nawóz lub dać do kompostownika. Ziarna z tego sierpniowego siewu na

    U mnie wczoraj ewidentnie był 20 sierpnia.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-08-21 15:19:04
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > U mnie wczoraj ewidentnie był 20 sierpnia.

    Hejka. To tak jak u wszystkich. Przepraszam za pomyłkę.
    Pozdrawiam potulnie Ja...cki

  • 6. Data: 2017-08-22 12:33:14
    Od: i...@g...pl

    W dniu poniedziałek, 21 sierpnia 2017 10:06:43 UTC+2 użytkownik Dirko napisał:
> [...]
    > pewno nię będzie.
    > Ano nie będzie. Zgłębiłam temat w literaturze - potrzebna
    specjalna odmiana bobu. Plon żtp. poplonowy można jeszcze otrzymać siejąc koper (na
    zielony zbiór - do mrożenia) oraz rzodkiewkę oraz sadząc rozsadę sałaty. Pierwsze dwa
    niniejszym uczyniłam, z sałatą dałam sobie spokój.

  • 7. Data: 2017-08-22 12:42:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 12:33:15 UTC+2 użytkownik i...@g...pl napisał:
[...]

    Niby szpinak można jeszcze w sierpniu]

  • 8. Data: 2017-08-22 13:41:26
    Od: i...@g...pl

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 12:42:33 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    zielony zbiór - do mrożenia) oraz rzodkiewkę oraz sadząc rozsadę sałaty. Pierwsze dwa
    niniejszym uczyniłam, z sałatą dałam sobie spokój.

    No ale to do zbioru na wiosnę.

  • 9. Data: 2017-08-22 14:06:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 13:41:28 UTC+2 użytkownik i...@g...pl napisał:

    > No ale to do zbioru na wiosnę.

    Niby sadzony do połowy sierpnia jeszcze do zbioru jesienią się nada

  • 10. Data: 2017-08-24 23:49:29
    Od: i...@g...pl

    Sadzony - może. Ale SIANY na pewno nie.