  • 1. Data: 2017-04-11 10:33:11
    Temat: Czereśnia chyba uschła
    Od: Kris <k...@g...com>

    6-7 letnia czereśnia u mnie i 20 metrów dalej u sąsiada w podobnym wieku czereśnia
    chyba uschły.
    W ubiegłym roku w lipcu obficie owocowały, koniec lipca i sierpień były u nas bardzo
    deszczowe i nie wiem czy to ma związek z tym deszczem właśnie ale kilka tygodni po
    zbiorach czereśnie zrzuciły liście.
    Teraz już większość drzew wypuszcza pąki a moja i sąsiada czereśnie nic.
    Co się mogło stać?

  • 2. Data: 2017-04-11 10:56:15
    Temat: Re: Czereśnia chyba uschła
    Od: XL <i...@g...pl>

    Kris <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > ale kilka tygodni po zbiorach czereśnie zrzuciły liście.
    > Teraz już większość drzew wypuszcza pąki a moja i sąsiada czereśnie nic.

    Czy nie są przypadkiem posadzone wzdłuż nitki kanalizacyjnej? Czasem
    nieszczelność kanalizacji powoduje podmakanie i młode drzewa z wrażliwych
    gatunków mogą ucierpieć.

    Albo przemarzły.

    przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

  • 3. Data: 2017-04-11 11:23:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 10:56:38 UTC+2 użytkownik XL napisał:

    > Czy nie są przypadkiem posadzone wzdłuż nitki kanalizacyjnej?
    Nie

    > Albo przemarzły.
    Tej zimy mrozów praktycznie u nas nie było. Kilka dni minus 15 moze było najwięcej
    Dziwne jest to że zrzuciły liście zaraz po owocowaniu- wczesniej tak nie robiły
    No i było to podczas dość długich opadów deszczu+ wody gruntowe u nas wysoko są.
    Wygląda ze nadmiar wody im zaszkodził.

  • 4. Data: 2017-04-11 15:15:54
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > nadmiar wody im
    poczekaj jeszcze, moze zawalczy o zycie.
    a potem popatrz czy korzenie zgnite czy nornica...

  • 5. Data: 2017-04-11 15:52:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 15:16:00 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
    > poczekaj jeszcze, moze zawalczy o zycie.

    Piła w garażu czeka jakby co, drewno do wędzarni się nada ale szkoda trochę bo owoce
    przepyszne miała.

    > a potem popatrz czy korzenie zgnite czy nornica...

    Krety czy inne nornice mi jesienią ostro teren ryły ale ta czereśnia to ma tak za 3-4
    metry średnicy już i z 5 metrów wysokości wiec nornice by jej raczej rady nie dały

  • 6. Data: 2017-04-11 18:10:20
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 10:33:11 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    tygodni po zbiorach czereśnie zrzuciły liście.
    > Teraz już większość drzew wypuszcza pąki a moja i sąsiada czereśnie nic.

    A nie było to tak że przyszła fala gorąca w lato i te liscie spadły w jej trakcie?

    Tak czy siak albo odzyje albo po ptokach.

    Ułam pare gałązek i zobacz czy suche czy jakis chlorofil tam sie czai.

  • 7. Data: 2017-04-11 18:32:21
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-04-11 o 10:33, Kris pisze:
> [...]
    tygodni po zbiorach czereśnie zrzuciły liście.
    > Teraz już większość drzew wypuszcza pąki a moja i sąsiada czereśnie nic.

    No i najprawdopodobniej za sprawą nadmiaru wody czereśnia uschła. Prawie
    każde drzewo owocowe (za wyjątkiem śliw) źle toleruje nadmiar wody.

  • 8. Data: 2017-04-21 00:39:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Kris <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > ale kilka tygodni po zbiorach czereśnie zrzuciły liście.
    > Teraz już większość drzew wypuszcza pąki a moja i sąsiada czereśnie nic.

    Jeśli nadal nic, to tu masz wyjaśnienie:
    http://doradztwosadownicze.pl/komunikat-sadowniczy-z
    -dnia-11-05-2015-ochrona-wisni-czeresni-po-kwitnieni
    u/

    przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

  • 9. Data: 2017-04-21 11:04:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 kwietnia 2017 00:39:31 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > Jeśli nadal nic, to tu masz wyjaśnienie:
    > http://doradztwosadownicze.pl/komunikat-sadowniczy-z
    -dnia-11-05-2015-ochrona-wisni-czeresni-po-kwitnieni
    u/

    Nadal nic
    Czereśnia raczej chora nie była, przynajmniej ja żadnych oznak nie zauważyłem.
    W ubiegłym roku owocowała bardzo obficie i bardzo dorodne owoce.
    Jak już pisałem zaraz po owocowaniu były u nas dość długotrwałe opady deszczu+ wysoki
    poziom wód gruntowych mamy.
    W okolicy(w promieniu 100-150m) jest 6 czereśni w podobnym wieku do mojej(6-8 lat)
    3szt do dzisiaj nie puściły liści. Aczkolwiek jak gałęzke mojej czereśni przełamuje
    to jeszcze zielone lekko w środku są. Ciągle walczy zapewne ale myślę ze to agonia.
    Jeszcze z 2 tygodnie i się okaże.

  • 10. Data: 2017-04-21 14:05:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > 3szt do dzisiaj nie puściły liści. Aczkolwiek jak gałęzke mojej czereśni
    > przełamuje to jeszcze zielone lekko w środku są. Ciągle walczy zapewne

    Szkoda by było :-(((
    No ale przecież nie pierwszy raz większe opady u Was były chyba?

    przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.