  • 61. Data: 2017-07-11 22:57:40
    Temat: Re: Brak drogi dojazdowej do działki
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lipca 2017 22:22:29 UTC+2 użytkownik Maciej napisał:
    >Nie, to oznacza
    > tylko tyle że jakiś urzędas geodeta nielegalnie te nieruchomości z map
    > usunął. Pewnie dla pieniedzy.

    taaaa, a ziemia jest plaska :)

    b.

  • 62. Data: 2017-07-11 23:00:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lipca 2017 22:22:56 UTC+2 użytkownik Maciej napisał:

    > Droga ndrzędna jest dropgą krajową i ma swój numer, wieć do jakiego urzędu
    > mam sie udać?

    zapewne do zarzadu dróg krajowych :)

    > Z tego co widzę naocznie, to wygląda na to że było pozwolenie na zjazd z
    > drogi krajowej dla tej dojazdowej do działki. Więc jeśli było zezwolenie, to
    > znaczy że droga istnieje?

    nie. Zjazd mógł być do działki drogowej albo byle jakiej innej. Niekoniecznie
    drogowej.

    b.

  • 63. Data: 2017-07-12 05:29:48
    Od: "Maciej" <K...@x...wp.pl>

> [...]

    drogi krajowej dla tej dojazdowej do działki. Więc jeśli było zezwolenie, to
    Jeśli nie ma pozwolenia, to jak mają dać pozwolenie na zjazd drogi co jej na
    mapie nie ma?

  • 64. Data: 2017-07-12 05:35:04
    Od: "Maciej" <K...@x...wp.pl>

    > Sam widzisz, że jest możliwe. Droga jest drogą wtedy gdy jest naniesiona
    > na mapy geodezyjne. Nikogo nie interesuje, że ktoś zrobił sobie jakiś,
    > nawet wyasfaltowany skrót.

    Okazuje się że urzędnicy mogą i usuwają drogi, pewnie chodzi o tak zwane
    fuchy, czyli o lewą kase.
    Sam miałem w rodzinie przypadek kupowania od gminy dwa razy tego samego
    jeziora na własnym gruncie.
    To nieprawda ze jesli czegoś nie ma na mapie to nie istnieje.
    Jeśli twojej działki i twojego domu nie będzie na mapie to znaczy ze nie
    jesteś właścicielem towich nieruchomości i one nie istnieja? Nie, to oznacza

  • 65. Data: 2020-07-13 01:45:51
    Od: j...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 czerwca 2017 19:01:52 UTC+2 użytkownik Maciej napisał:
    > Witam wszystkich.
    > Zamierzam kupić pewną działkę z zabudowaniami.
    > Gdy dostałem wyrys działki to zauważyłem że na mapce nie ma żadnej drogi
    > dojazdowej.

    Ewidencja gruntów i budynków to nie ewidencja dróg tylko gruntów a grunty klasyfikuje
    się do różnych grup użytków gruntowych, w tym także do użytków gruntowych o nazwie
    "drogi" (dr). Grunt w pasie drogowym drogi wewnętrznej (czyli nie gminnej ani
    powiatowej ani wojewódzkiej ani krajowej - czyli nie publicznej) zalicza się do
    użytków gruntowych o nazwie "drogi" tylko wtedy,
    jest odrębnym pasem gruntu wydzielonym wyłącznie w celu zapewnienia dostępu tej
    działki do drogi publicznej (czyli osobną działką ewidencyjną z własnym numerem).
    Taka działka widnieje w ewidencji z naniesionym oznaczeniem "dr".
    Patrz:Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001
    r.w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz 393, Załącznik nr
    6 Zaliczanie gruntów do poszczególnych użytków gruntowych, poz 18 Tereny
    komunikacyjne.
    Grunty w pasie drogowym drogi wewnętrznej nie wydzielonej w osobną działkę włącza
    się do przyległego użytku rolnego, jeżeli wchodzą w skład gospodarstwa rolnego lub
    odpowiedniego użytku z grupy użytków zurbanizo-wanych i zabudowanych, jeżeli wchodzą
    w skład działki budowlanej. Takie grunty nie są wyodrębniane w ewidencji gruntów, w
    ogóle ani tym bardziej jako drogi.

    > Ale faktycznie jest droga gruntowa, przecież nią dojechałem do właścicie- >la,
    mieszkającego na tej działce całe życie. Więc droga faktycznie jest i >była,
    natomiast na mapach nie ma
    >Kto zajmuje się umieszczaniem na mapach geodezyjnych drogi dojazdowej do
    > działki?

    Nie ma bo być nie może, skoro nie jest wyodrębnioną działką gruntu i nie może być
    zaliczona do użytku gruntowego o nazwie "droga". Ale jest i musi być na mapie
    sporządzonej przez uprawnionego geodetę (tzw. dla celów projektowych gdy chodzi o
    warunki zabudowy czy pozwolenie na budowę).

    > a w urzędzie paniusia za biurkiem przez godzinę tłumaczyła mi że tutaj żadnej drogi
    nie ma, pukając palcem na monitor z mapą działki.

    Od pukania twoja droga się nie pojawi, bo nie jest użytkiem drogowym o nazwie "droga"
    więc jej nie ma i być nie może w ewidencji gruntów.

    Na dostęp do drogi publicznej składa się dostęp faktyczny (fizyczna możliwość
    dotarcia do drogi publicznej - masz ją drogą przez działkę sąsiada) i dostęp prawny
    (prawo korzystania z dostępu faktycznego). To prawo powinno być jakoś udokumentowane.
    Paniusia będzie pewno żądała notarialnego ustanowienia służebności albo sądowego
    ustanowienia drogi koniecznej. Najłatwiej i najszybciej można załatwić sprawę u
    notariusza: właściciel działki przez którą dojeżdżasz do swojej oświadczy, że
    ustanawia służebność przejazdu, przejścia i przegonu (np bydła) obciążającą jego
    działkę na rzecz działki którą zamierzasz kupić i że czyni to nieodpłatnie.
    Wprawdzie droga istnieje od 100 lat, i można zabiegać o sądowe ustalenie zasiedzenia
    służebności przejazdu - ale to jest droga i długa i skomplikowana (sąd jest potrzebny
    w wypadkach gdy właściciel gruntu przez który przejeżdżasz nie chce dobrowolnie
    potwierdzić prawa do tego).

    Piszę, bo mimo upływu lat nadal w gminach uważają, że jak w ewidencji gruntów nie ma
    działki "dr" przez którą można się dostać do drogi publicznej, to nie ma drogi w
    ogóle czyli nie ma dostępu do drogi publicznej.