  • 181. Data: 2015-05-26 09:20:01
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > hola hola.
    > To nie były moje słowa. Ja tylko rzuciłem przykładami.

    Bardzo przepraszam. Zachowałem się jak totalna lama - nie zauważyłem że
    rozmówca się zmienił :-(

    > No właśnie nie podzielił się wiedzą, bo raport o OFE utajnił AFAIR.

    Raport utajnił. Moim zdaniem albo go nie było, albo nie był tak jednoznaczny
    jak jego zdanie i wstydził się do tego przyznać.

    Ale to dlaczego najpierw podpisał a dopiero później skierował do TK to jasno
    stwierdził - bo chciał aby ustawa w ogólności obowiązywała a miał
    wątpliwości tylko co do poszczególnych fragmentów.

    > Jeszcze raz powtórzę - że ja podałem tylko przykłady podpisywania 'jak

    Jeszcze raz przepraszam :-)

    > leci' ustaw które jaśnie nam panujący rząd spłodził.
    > Od tego jest prezydent, żeby stał na straży a nie przyklepywał kolesiom z
    > PO.

    Ale dlaczego ma nie "przyklepywać" dobrych ustaw?

    Byłem zwolennikiem idei OFE, ale została tak wypaczona (wysokie prowizje,
    inwestowanie w obligacje, nieobjęcie górników rolników itp, brak wspólnych
    emerytur małżeńskich (dzielenie się składką)) że te OFE w naszym wydaniu
    były maszynką do przelewania naszych pieniędzy do zagranicznych
    "zarządzających".

    Dlatego uważam że ich likwidacja byłą słuszna. A w zasadzie spóźniona o
    kilka lat. Dlatego dla mnie nie jest zarzutem wobec BK że ją podpisał.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 182. Data: 2015-05-26 09:27:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-26 o 08:50, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup

    > No i tak jest. Składka na subkoncie w ZUS a dawniej w OFE podlega
    > dziedziczeniu.

    O ile nie jesteś emerytem. Po przejściu na emeryturę, kapitał nie jest
    dziedziczony.

    --
    Pete

  • 183. Data: 2015-05-26 09:52:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ciekawi mnie co sadzisz o ksiazce Sumlinskiego "Niebezpieczne zwiazki
    > Bronislawa Komorowskiego"?

    Nie czytałem.

    Czytałem którąś z jego poprzednich o Popiełuszce, ale o tej dostałem
    ostrzeżenie od tych co przeczytali: same przypuszczenia i domniemania, a
    brak jakichkolwiek dowodów. No więc mi się nie chce.

    > Wlasnie pochlonalem 200 stron i jestem w lekkim szoku czym naprawde jest
    > nasze panstwo - za to wiem juz czemu ten czlowiek jeszcze chodzi wolny,
    > choc powinien gnic w kamieniolomach :)

    Zastanów się powoli:

    1. Czy gdyby za BK stały służby specjalne to by przegrał te wybory?
    2. Dlaczego pierwszy telegram z gratulacjami dla Dudy przyszedł od Rosjan i
    od dwóch dni trwa tam wielka radość?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 184. Data: 2015-05-26 10:08:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Adam Sz. wrote:

> [...]
    >
    > Wlasnie pochlonalem 200 stron i jestem w lekkim szoku czym naprawde jest
    > nasze panstwo - za to wiem juz czemu ten czlowiek jeszcze chodzi wolny,

    książki nie czytałem. natomiast skoro autor sam się przyznał do
    kradzieży tekstów, jak również wiadomo, że wystepują w książce postaci,
    które nigdy nie istniały to jej wiarygodność jest żadna.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 185. Data: 2015-05-26 10:21:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > O ile nie jesteś emerytem. Po przejściu na emeryturę, kapitał nie jest
    > dziedziczony.

    Oczywiście. Bo w momencie przejścia na emeryturę dzielą kapitał w zależności
    od spodziewanej długości życia. Jeśli średnia wynosi np. 6 lat a jeden
    będzie żył roku a drugi 11 to wtedy to co ZUS (a dawniej OFE) zaoszczędzi na
    jednym straci na drugim. Gdyby kapitał miał być dziedziczony _po_ przejściu
    na emeryturę to trzeba by jej wartość ustalać na podstawie maksymalnej
    długości życia tak by temu co będzie żyć 11 lat nie brakło, a rodzina tego
    co będzie żyła 2 dostanie spadek - tyle że wtedy emerytury byłyby dwukrotnie
    niższe. Dlaczego ktos kto nie ma rodziny albo nie chce jej zostawiać spadku
    miałby dostawać niższą emeryturę?

    Dokładnie tak samo to działa w przypadku prywatnych emerytur np. Popularny
    kiedyś Commercial Union - dopóki odkładasz to kasa podlega dziedziczeniu, a
    w momencie rozpoczęcia wypłat zaczyna się ruletka, jak umrzesz przed średnią
    to "stracisz" a jak będziesz żył dłużej to "straci" (dopłaci) towarzystwo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 186. Data: 2015-05-26 10:26:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 maja 2015 09:53:33 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Czytałem którąś z jego poprzednich o Popiełuszce, ale o tej dostałem
    > ostrzeżenie od tych co przeczytali: same przypuszczenia i domniemania, a
    > brak jakichkolwiek dowodów. No więc mi się nie chce.

    To dlaczego nikt go nie pozwal o te ksiazke? :) Dlaczego Komorowski nie
    pozwal go w trybie wyborczym? Przyjeli taktyke ignorowania jakby ksiazka nie
    istniala - jak przeczytasz to tam jest kilka podobnych wczesniejszych
    sytuacji opisanych.

    Facet siedzial w areszcie, mial przez cala te sytuacje wstawiania kija w
    mrowisko probe samobojcza. Ja tam mu wierze.

    > Zastanów się powoli:
    >
    > 1. Czy gdyby za BK stały służby specjalne to by przegrał te wybory?

    Przypominam, ze w pierwszym sondazu Komorowski mial rzekomo 60% poparcia i
    mial wygrac w 1 turze, Duda mial 20% :-) Byc moze po prostu pewnych faktow
    nawet sluzby nie sa w stanie przeinaczyc.

    > 2. Dlaczego pierwszy telegram z gratulacjami dla Dudy przyszedł od Rosjan i
    > od dwóch dni trwa tam wielka radość?

    Proponuje jednak ksiazke przeczytac - ja lyknalem cala (400 stron) wczoraj
    wieczorem / w nocy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 187. Data: 2015-05-26 10:50:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 22:24:50 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > No to uchyl troche rąbka tajemnicy bo nie każdy ma czas na książkę.

    Pochloniesz ja w jeden wieczor, czyta sie jak powiesc kryminalna.
    Glownym tematem jest dzialalnosc fundacji Pro Civili, ktora zalozyli
    oficerowie WSI i ludzie zwiazani z Wojskowa Akademia Techniczna.
    Fundacja miala pomagac wojskowym "po przejsciach", a rozwijala siatke
    firm powiazanych ze soba biznesowo, ktora wyludzila miliardy PLN od
    panstwa, wyludzala kredyty (glownie od pko), wspolpracowala scisle
    z mafia pruszkowska (a moznaby nawet powiedziec ze to dzieki niej ta
    mafia tak mocno sie rozwinela). BK jako szef MON o wszystkim wiedzial i
    nie dosc, ze nie robil nic zeby sprawe wyjasnic, to robil wszystko, zeby
    sprawe zatuszowac. Ta ksiazke trzeba przeczytac, bo nie da sie tego
    strescic w krotkim poscie :)

    Jest tam watek jak Sumlinski przychodzi do BK zrobic wywiad rzekomo o
    WSI i pada pytanie o fundacje Pro Civili - BK nawet nie kryl naglego
    rozwscieczenia i wyrzucil cala ekipe ze swojego biura.

    Nikt Sumlinskiego nie pozwie o te ksiazke - po prostu beda go ignorowac albo
    zrobia z niego wariata (juz chcieli - spedzil chyba ponad dwa miesiace w
    psychiatryku po tej probie samobojczej). Pozew sadowy oznaczalby koniecznosc
    zeznawania setek albo i tysiecy swiadkow w sprawach, o ktorych nikt z nich
    nie chce nic mowic.

    Przypominam, ze ten facet wykryl 17-tu agentow rosyjskich w Polsce, ktorzy
    zostali wydaleni z kraju (ja tego nie pamietam bo bylem wtedy za mlody i nie
    interesowalem sie polityka ale pewnie ktos z Was to pamieta - Rosja wtedy
    wydalila 17-tu naszych z Rosji). W tym samym czasie cale WSI wykrylo tylko
    JEDNEGO :) Dlatego wierze, ze ten facet ma ogromna wiedze na temat WSI i
    pokrewnych i wszystko co pisze jest prawda.

    Ciekawy jest tez watek o sprzedazy TPSA. Ta zostala sprzedana France Telecom
    razem z cala infrastruktura techniczna. Okazalo sie, ze panstwo polskie zostalo
    bez ZADNEJ wlasnej infrastruktury telekomunikacyjnej, ktora moglaby sluzyc
    za lacznosc w czasie wojny. Wszystko, co mialo laczyc budowane wtedy tajne
    (pozniej zostaly zdekonspirowane) osrodki dzialania najwyzszych sluzb w
    panstwie zostalo sprzedane France Telecom i moglo zostac dalej sprzedane na
    wolnym rynku komukolwiek. Dlatego podpisano umowe z ... GTS Poland do
    zapewnienia lacznosci. Co ciekawe byla to spolka nalezaca do Rosjan. Ta sama,
    ktora byla posadzana o udzial w falszerstwie w wyborach w 2011r. - to na jej
    serwerach liczone byly glosy :-)

    Dlugo by pisac - z ksiazki wylania sie obraz, ze chuj dupa i kamieni kupa
    to naprawde nasze panstwo. Na gorze siedzi mafia i nic nie zapowiada, zeby
    to mialo sie zmienic w najblizszym czasie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 188. Data: 2015-05-26 11:14:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-26 o 10:50, Adam Sz. pisze:

    > Dlugo by pisac - z ksiazki wylania sie obraz, ze chuj dupa i kamieni kupa
    > to naprawde nasze panstwo. Na gorze siedzi mafia i nic nie zapowiada, zeby
    > to mialo sie zmienic w najblizszym czasie.

    Nie od dzis niektorzy dziennikarze powiadaja, ze zmiany w 90 roku pewnym
    kregom po prostu sie oplacaly. Nie chodzilo o zadne zwyciestwo
    Solidarnosci, a o zmiane koncepcji na biznesowa. Patrzac jak to np.
    Gawronik i Bagsik dwaj biznesmeni z podstawowa zdolnoscia budowania zdan
    mogli kupic Ursusa (do obejrzenia na YT), czy Grobelny, ktory nastepnego
    dnia po wprowadzeniu ustawy o uwolnieniu waluty mial siec kantorow na
    granicach. O dziwo on jeden. Kto z rodziny tej grupy mial wtedy taka
    mozliwosc?
    Osobiscie wolalbym nie wierzyc, ze jest az tak zle. Ale nie sposob nad
    niektorymi sprawami przejsc obojetnie.

    Pozdro.. TK

  • 189. Data: 2015-05-26 12:26:10
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 26 maja 2015 11:14:29 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > mozliwosc?
    > Osobiscie wolalbym nie wierzyc, ze jest az tak zle. Ale nie sposob nad

    Historia pokazuje że zawsze przy zmianach ustrojowych i gospodarczych państw różnych
    przejęcie władzy odbywa się z użyciem siły. Starzy bronią się żeby władzy i wpływów
    nie oddać. Dla nowych jedyną drogą jest rewolucja w której siłą i z mniejszymi albo
    większymi stratami w ludziach władzę przejmą. Ostatni bliski przykład to Ukraina, XXI
    wiek i majdan mający w państwie deklarującym że jest demokratyczny wprowadzić większą
    demokrację. Jeśli zmiana systemu politycznego i gospodarczego odbywają się w sposób
    pokojowy to znaczy że nikt władzy nie oddał a jedynie przyjął nowych wspólników do
    prowadzenia biznesu. Przewidująca władza sama tworzy opozycję żeby mieć ją pod
    kontrolą. Czerwone bydło do końca nie było pewne opozycji którą stworzyło. Stąd sejm
    kontraktowy w którym miało zapewnioną większość.

  • 190. Data: 2015-05-26 12:28:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 maja 2015 12:26:11 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    Przykład działania aparatu państwowego z dzisiaj:
    5 lat temu zmarł mój Tata.
    Sprawy spadkowe załatwiliśmy u notariusza. Dzisiaj prawie dokładnie 5 lat po śmierci
    US przysłał do mnie, mamy i siostry wezwanie w sprawie wyjaśnienia odnośnie zapłaty
    podatku od spadku. W 2010roku stosowne deklaracje złożyliśmy i US wydał zaświadczenie
    odnośnie zwolnienia z podatku. Całe szczęście że mam potwierdzone przez US kopie
    deklaracji i zaświadczenie. Gdybym te dokumenty zagubił pewnie dupa blada by była.
    Podstępny urząd czekał prawie do końca okresu po którym następuje przedawnienie i
    dopiero sobie o nas przypomniał.
    Celowe działanie jak nic.