  • 171. Data: 2015-05-25 22:23:41
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > sie zobaczy, kukiza planów tez jestem ciekaw.
    Kukiz się na razie określił że mu najbliżej do narodowców
    i skrajnej prawicy, o Korwinie nic nie mówił widocznie za mało
    prawicowy jak dla niego.
    Z takim "zapleczem" to marnie widzę jego szanse na jesień,
    dostanie max 3%, tym bardziej że programu żadnego nie miał.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 172. Data: 2015-05-25 22:24:46
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-05-25 o 21:19, Adam Sz. pisze:

    > Ciekawi mnie co sadzisz o ksiazce Sumlinskiego "Niebezpieczne zwiazki
    > Bronislawa Komorowskiego"?
    >
    > Wlasnie pochlonalem 200 stron i jestem w lekkim szoku czym naprawde jest
    > nasze panstwo - za to wiem juz czemu ten czlowiek jeszcze chodzi wolny,
    > choc powinien gnic w kamieniolomach :)
    > pozdr.

    No to uchyl troche rąbka tajemnicy bo nie każdy ma czas na książkę.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 173. Data: 2015-05-25 22:26:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 21:19:15 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    >
    > Wlasnie pochlonalem 200 stron i jestem w lekkim szoku czym naprawde jest
    > nasze panstwo - za to wiem juz czemu ten czlowiek jeszcze chodzi wolny,

    no i pojawiło sie ostatnio "resortowe dzieci - służby". Tak akurat dla ergiego dla
    rozpoznania sytuacji. Ino troche kosztuje, prawie 70zł :/

    b.

  • 174. Data: 2015-05-25 22:28:13
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 11:32, Maniek4 pisze:
    > Skupiajac sie wylacznie na stronie zalozenia reformy, to te pieniadze
    > mialy nalezec do tzw. obywatela i stanowic czesc jego przyszlej
    > emerytury. Fakt, ze nie mogl ich wyplacic wczesniej nic tu nie zmienia.
    > Pieniadze byly odkladane na oddzielnym koncie a dzieki inwestycjom min.
    > w obligacje skarbowe kapital mial wzrastac powyzej stopy inflacji.
    Ech. Ja coś tak jakby przez mgłę pamiętam, jak te k*wy obiecywały, że
    pieniądze nie tylko będą należeć do obywatela, ale nawet będzie można je
    dziedziczyć, zgodnie z zasadą: odkładam na emeryturę, od ust dzieciom
    obejmuję, a jeśli do emerytury nie dożyję, to chociaż dzieciom na waciki
    starczy :->

    Maciek

  • 175. Data: 2015-05-25 22:28:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2015 22:23:45 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:
> [...]
    > Z takim "zapleczem" to marnie widzę jego szanse na jesień,
    > dostanie max 3%, tym bardziej że programu żadnego nie miał.

    wystarczy ze w ogóle nie ogłosi programu - i swoje 20% moze uzyskac - głosy tych
    którzy są na NIE.

    b.

  • 176. Data: 2015-05-25 22:39:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-25 o 17:16, Pete pisze:

    > Nieprawda, po nabyciu praw emerytalnych, składka po śmierci przepada i
    > nie podlega dziedziczeniu.

    Zakladam jednak, ze zyjemy i zyjacych zmiana prawa dotyczy.

    > Czyli w OFE odkładamy mniej niż w ZUS.

    > Dlatego trzeba go rozwalić, bo nie wszystkich traktuje równo. Gdyby
    > *każdy* odkładał na swoją emeryturę, to system miałby sens.

    Nie uwazasz, ze od czegos trzeba jednak zaczac?

    > I co Ci z tego dopisywania przyjdzie?
    > Jeśli w wieku 67lat będziesz miał na koncie emerytalnym 100mln PLN.
    > Co możesz z tymi cyferkami zrobić?
    > To samo co z kasą w ZUS. Czyli podział kapitału na ok 13 lat i wypłata w
    > ratach. Jak odwalisz kitę wcześniej, to Wygra system, a jak później -
    > nie wiadomoo :)

    Ty patrzysz od strony emeryta, a ja od strony systemu. Dla emeryta to
    generalnie nie ma znaczenia. Wazne zeby mial wyplate w jakiejs realnej
    sile nabywczej.

    > *Ja* wolę mieć wyższą emeryturę.

    Zastanow sie. Kwota moze byc wyzsza, ale zeby ja wyplacic trzeba miec
    zrodlo. Jak wysycha bo pracujacych jest mniej to trzeba doic tych ktorzy
    sa. Rzad wyplaci wiecej, ale zbierze na to podnoszac podatki. Nominalnie
    bedziesz mial wiecej, ale realnie mniej bo wiecej wydasz na inne rzeczy.

    > To jest wróżenie z fusów. NA razie mamy marne wyniki OFE i jedynymi
    > którzy na tym zarobili, to właściciele OFE.
    > Dlatego gdybym mógł, to całkowicie wypisałbym się z tego chorego systemu.

    Wrozenie z fusow to wiara, ze jak ZUS dopisuje to wyplaci wiecej. Pewne
    jest to, ze przejecie przez ZUS pieniedzy z OFE mialo wylacznie cel
    budzetowy w roku przejecia, a nie zmiane podejscia do problemu i
    ekonomiczna poprawe na przyszlosc. Dlug po prostu zostal zrolowany i
    wroci za 20 lat.
    Wczesniej miales zobowiazanie w bilansie, a teraz masz niezauwazalne dla
    ludu odroczone zobowiazanie do wyplaty emerytur. Wczesniej miales jasna
    sytuacje, a teraz jakos to bedzie, w kazdym razie tak sie wydaje. Cala
    nadzieja rzadu na poprawe sytuacji to poprawa dzietnosci i jakis cud.

    Pozdro.. TK

  • 177. Data: 2015-05-25 23:25:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-25 22:39, Maniek4 wrote:
    > [...] Cala
    > nadzieja rzadu na poprawe sytuacji to poprawa dzietnosci i jakis cud.

    Poprawa dzietności dziś oznacza, że coś się zmieni w demografii za pi
    razy drzwi 20 lat. O ile oczywiście rodzice z dziećmi nie wybiorą emigracji.

    Czy naprawdę uważasz, że ZUS jeszcze przetrwa przez te 20 lat? :-)

    Piotrek

  • 178. Data: 2015-05-25 23:50:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-25 o 23:25, Piotrek pisze:

    > Poprawa dzietności dziś oznacza, że coś się zmieni w demografii za pi
    > razy drzwi 20 lat. O ile oczywiście rodzice z dziećmi nie wybiorą
    > emigracji.

    Od lat twierdze, ze cos takiego jak umowy smieciowe, wykorzystywanie
    pracownikow itp. to problem ekonomiczny a nie spoleczny. Pierwsza rzecza
    jaka powinni zrobic rzadzacy to naprawic gospodarke. Wiecej jak polowa
    problemow zniknie. Emigracja rowniez. Niedawno opublikowane slowa
    Bienkowskiej z podsluchow na temat kopaln obnazaja czym naprawde panowie
    sie zajmuja. A kiedy wybuchaja pozary to mamy takie kwiatki jak
    przesuniecie kasy z OFE do ZUS i juz budzet sie spina, czy kombinacje z
    VAT zwiazany ogolnie z samochodami dla malych przedsiebiorcow w imie
    niby sprawiedliwosci spolecznej.
    I zal de... sciska jak czyta sie tu twierdzenia, ze nie wazne co
    podsluchali tylko wazne kto podsluchal. A ja akurat wole wiedziec co
    rzad robi za nasze pieniadze i jak to sie ma do tego co nam opowiada.

    > Czy naprawdę uważasz, że ZUS jeszcze przetrwa przez te 20 lat? :-)

    Pytanie raczej do tych co twierdza, ze nic sie nie stalo a tych jak
    widac nie brakuje. :-)
    Ja mysle, ze wyplaty emerytur sa gwarantowane. Nie jestem tylko pewny
    kwoty, albo sily nabywczej. :-)

    Pozdro.. TK

  • 179. Data: 2015-05-25 23:53:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-25 o 17:44, masti pisze:

    > zakładasz, że wyborcy takie rzeczy analizują. A niestety to błedne
    > założenie. Wyborcy nie znają nawet kompetencji Prezydenta co widać po
    > tym jak łykają obietnice dotyczące rzeczy, które nie leżą w owych
    > kompetenecjach.

    Cos mi sie wydaje, ze Bronislaw dostal bana nie tylko za wlasna aparycje.

    Pozdro.. TK

  • 180. Data: 2015-05-26 08:50:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > dziedziczyć, zgodnie z zasadą: odkładam na emeryturę, od ust dzieciom
    > obejmuję, a jeśli do emerytury nie dożyję, to chociaż dzieciom na waciki

    No i tak jest. Składka na subkoncie w ZUS a dawniej w OFE podlega
    dziedziczeniu.

    Pozdrawiam
    Ergie