  • 21. Data: 2015-05-18 21:49:09
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-05-18 o 14:55, Kris pisze:

    > Można iść oddać nieważny głos.

    Tak, a potem będą biadolić co poniektórzy, że sfałszowano wybory, bo
    było bardzo dużo głosów nieważnych :)

  • 22. Data: 2015-05-18 22:09:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 21:49:12 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Tak, a potem będą biadolić co poniektórzy, że sfałszowano wybory, bo
    > było bardzo dużo głosów nieważnych :)

    ilosc glosow niewaznych nie ma znaczenia - problem zaczyn
    a byc gdy rozkladaja sie w podejrzany sposob - np sprzyjaja liczacym te głosy...

    b.

  • 23. Data: 2015-05-18 22:37:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > ilosc glosow niewaznych nie ma znaczenia - problem zaczyn
    > a byc gdy rozkladaja sie w podejrzany sposob - np sprzyjaja liczacym te głosy...

    a skoro liczący głosy są wyborcami o losowy rozrzucie to sprzyja ...?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2015-05-18 23:15:09
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 22:09:29 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > ilosc glosow niewaznych nie ma znaczenia - problem zaczyn
    > a byc gdy rozkladaja sie w podejrzany sposob - np sprzyjaja liczacym te głosy...
    >

    > b.

    Trudno oszukać w wyborach. W każdej komisji są prawie przypadkowi ludzie. Do tego są
    mężowie zaufania reprezentujący konkretne partie albo kandydatów, nic im nie wolno z
    wyjątkiem przyglądania się. Komisje liczą w obecności tych od zaufania i na zewnątrz
    przyklejają kopię protokołu. Każde ugrupowanie może pospisywać czy sfotografować
    wyniki z komisji i je sobie pododawać. Przy takim systemie oszustwo jest praktycznie
    niemożliwe.

  • 25. Data: 2015-05-18 23:28:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-18 o 22:37, masti pisze:

    > a skoro liczący głosy są wyborcami o losowy rozrzucie to sprzyja ...?

    Z ciekawosci obejrzalem dzis program Lisa. Przed druga tura wiadomo o
    czym bedzie. hehe
    Nie pomylilem sie, ale to co zobaczylem to sa jakies jaja. O co chodzi?
    O gosci. Zaproszonych bylo trzech. Pierwszy Cimoszewicz, drugi
    Lewandowski - szef doradcow ekonomicznych premier rzadu z PO i trzeci
    wybitny polski aktor podrzednych seriali o opiniotworczych ambicjach T.
    Karolak. Jak latwo sie domyslic prezentowali jedyny sluszny poglad
    jedynego slusznego wyboru. Nie mam pojecia jak telewizja abonament ma
    czelnosc nazywac misyjna rola, ale za to spodziewal bym sie chociaz
    pozorow obiektywizmu i zaproszenia chociaz jednej osoby z obozu poparcia
    drugiej strony. Ale to co zobaczylem to czysta propaganda.
    Przy okazji na zywo mozna bylo zobaczyc jak tzw. dziennikarz prostytuuje
    sie publicznie na wlasne zyczenie. Szkoda bylo czasu, ale z drugiej
    strony chyba przekonuje sie, ze jednak warto zaglosowac przeciw.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2015-05-19 00:18:14
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 23:28:41 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > sie publicznie na wlasne zyczenie. Szkoda bylo czasu, ale z drugiej
    > strony chyba przekonuje sie, ze jednak warto zaglosowac przeciw.

    A może ma przegrać? Polska jest w doskonalej sytuacji gospodarczej? Skarbiec pełny a
    wszyscy ludzie żyją dostatnio? W prognozach przyszłość jest świetlana? Jak byś
    doprowadził do złej sytuacji gospodarczej sporego państwa, z kolegami oczywiście. To
    spieprzał byś jak jeszcze ciut kasy w skarbcu zostało czy jak by w nim nic nie było?
    Jak zostało by trochę kasy, tak na dwa lata zanim się wszystko zawali to była by
    oczywista wina nowo wybranych a nie Twoja. Poza tym kto i gdzie by Cie znalazł po
    dwóch latach.

  • 27. Data: 2015-05-19 07:17:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 22:38:51 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > a skoro liczący głosy są wyborcami o losowy rozrzucie to sprzyja ...?

    Nie są. To pracownicy urzedów gmin zalezni od swego szefa. Wystarczy 10%
    nieuczciwych.
    W wyborach samorzadowych na głosach niewaznych zyskiwał PSL kosztem PO.
    http://www.elgo.wroclaw.pl/1214w/2014zysk-niew.jpg
    wykres mówi ile by zyskał/straciła komitet gdyby odrzucic obwody o ilosci głosów
    niewaznych X. Dla wszystkich powinna to byc krzywa pozioma. Dla wiekszosci jest.
    Zatem wybory sa fałszowane ale ordynacja zabrania składac ogolnopolskie protesty
    wyborcze w oparciu o statystyke. Mozna skladac lokalnie -ale lokalnie to nic nie
    udowodnisz bez zbadania kart.
    Mozna wciaz wierzyc ze zyjemy w porzadnym kraju ale pod warunkiem ze sie nie próbuje
    dowiadywac o szczegóły.
    Nie obraza twojej inteligencji wynik PSL? Przed wyborami sondaze niskie, tydzien po
    wyborach sondaze niskie - a wynik rewelacyjny. Trzeba byc niezłym kretynem zeby to
    lyknac...

    b.

  • 28. Data: 2015-05-19 07:21:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 23:15:10 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    sfotografować wyniki z komisji i je sobie pododawać. Przy takim systemie oszustwo

    w mojej komisji nie było meza zaufania, pytałem znajomka - u niego tez nie było.
    Zatem sa komisje ze mozna wałki robic. A przeciez nie trzeba we wszystkich.

    b.

  • 29. Data: 2015-05-19 09:30:15
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-05-18 16:49, sundayman wrote:

    > zawsze mnie załamuje, że praktycznie o wyniku wyborów decyduje ta
    > najgłupsza z głupiej części społeczeństwa, która ma za mały rozumek,
    > żeby sobie wyrobić przez parę lat zdanie nt. na kogo głosować, tylko
    > obserwuje debaty w TV, i w oparciu o to "która małpa lepiej skacze na
    > gumie" sobie wybiera np. kandydata na prezydenta.
    >
    > Więc nawet lepiej - nie wychodź z domu.

    Może nie koniecznie w odniesieniu do Mańka ale ogólnie to niestety masz
    rację.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 30. Data: 2015-05-19 09:42:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > w debatach podobno wartosc słów to tylko 7%. Ciekawe jak oni to liczą :)

    Tak, wiem, że są gesty tzw. "mowa ciała" i cała otoczka, ale mnie się po
    prostu nie chce :-) Jeden ciamajda drugi lizus po co mam patrzeć na te
    Smerfy?

    > Kukiz? A potrafisz powiedziec jakie on ma poglądy? On sie zabarykadowal na
    > jowach i tyle. A jowy niczego nie załatwiają.
    > Wniosek jest taki ze on zebral niezadowolonych z systemu, dokladnie jak
    > palikot w poprzednich wyborach.

    Dokładnie tak! Pogląd Kukiza to "antysystemowość" - jestem nowy i
    "autentyczny" i się jeszcze nie skompromitowałem. Ale jest jedna podstawowa
    różnica Palikot żył w oderwaniu od rzeczywistości - skupił się na problemach
    które dotyczą promila społeczeństwa - mniejszości seksualne,
    antyklerykalizm, tak długo jak chodziło o bunt to młodzi go popierali ale
    jak chciał to realizować w praktyce to odeszli.

    Kukiz natomiast od początku stawia na patriotyzm i katolicyzm. A młodzi
    zawsze byli podatni na "Bóg - Honor - Ojczyzna". Jak na razie nie wypowiadał
    się na tematy gospodarcze, ale prawda (smutna) jest taka że wielu młodych
    zupełnie to nie interesuje.

    > Ale zeby naprawic polske to najpierw trzeba wiedziec dlaczego jest zle (ty
    > nawet tego nie wiesz - ale 20% wyborców to wie), co zmienic - no i zebrac
    > sile zdolna i zdeterminowana to zrobic.

    :-)
    Ty znowu uważasz że masz monopol na wiedzę - nie rozumiesz tego że czy cos
    jest dobre czy złe to pojęcia subiektywne. I to co Ty uważasz za dobre dla
    Polski ja mogę uważać za złe i odwrotnie. Ale o tym już kiedyś
    dyskutowaliśmy. A przy okazji od naszej ostatniej dyskusji i straszenia tzw.
    ustawą anty-przemocową najwyraźniej kilku księży i biskupów w końcu ją
    przeczytało bo retoryka jakby się zmieniła :-)

    > nazwanie wsi "naszymi" służbami swiadczy o głebokiej lemingozie :)

    A ty znowu widzisz świat czarno - biały i zamykasz oczy na to że wylano
    dziecko z kąpielą. Zamiast wywalić tych rzeczywiście skompromitowanych to
    rozwalono całe służby by je obsadzić swoimi ludźmi wywalając przy tym wielu
    _naszych_ agentów którzy nie mieli nic wspólnego z PRL, i wywiadem
    rosyjskim.

    > Ty mnie nie rozumiesz - ja mowie o 25latach. Od chwili odzyskania
    > niepodległosci krajem rzadzi mafia oparta o komunistyczne służby

    Nie, nie rządzi i nie, nie przez cały czas.

    Czyżby PiS już aż tak się odcinał od swoich solidarnościowych korzeni że
    teraz nawet rządy Buzka należy nazywać mafią? Czy może Kaczyński był tam
    przypadkiem ministrem?

    > - łącznie ze wspomnianym wsi. Był epizod rzadów koalicji pis-u - ale wiele
    > nie zdzialal w temacie odzyskania kraju dla polaków.

    Bo nie było co odzyskiwać bo wbrew wyborczej propagandzie nic nie było
    zabrane.

    > Ale mogłoby byc 100x lepiej...

    A konkretnie co takiego przeszkadza przedsiębiorcom by mogło być 100 razy
    lepiej?

    > juz ktos ci tu wypisal - to temat na dluga dyskusje

    No właśnie nie podał konkretu bo składki i podatki mamy _niższe_, więc to
    nie powód do marudzenia - czekam na inny.

    Jak wolisz mogę Cię uprzedzić bo ja nie patrzę na świat jednostronnie.
    Obecnie z tego co widzę to problemy są dwa:
    1. Ciągle jeszcze w wielu przypadkach nasze prawo domyślnie zakłada że
    przedsiębiorca oszukuje i to on musi udowadniać że nie jest wielbłądem. To
    się powoli zmienia, ale jeszcze sporo pozostało.
    2. Związki zawodowe - i nie nie chodzi o ich istnienie, ale to że trzeba
    negocjować z każdym z osobna i w dużych firmach gdzie jest ich po
    kilkanaście a czasem kilkadziesiąt jakiekolwiek rozmowy trwają miesiącami a
    na koniec któryś i tak jest przeciw i blokuje zmiany.

    > no ale dalczego nie ma ktos robic to juz nie zapytasz? Najbardziej
    > przedsiebiorcza czesc polaków jest za granica.

    Propagandowe kłamstwo. Najbardziej przedsiębiorczy założyli dwoje firmy lub
    działalność i pracują na swój rachunek. Oczywiście generalizowanie jest
    krzywdzące bo wyjeżdżali różni ludzie i z różnych powodów, ale spora grupa
    (moim zdaniem największa) to ludzie "oszukani" - poszli na studia i
    studiowali "bezrobocie" jakieś "marketing i zarządzanie" na prywatnych
    uczelniach powstałych jak grzyby po deszczu i myśleli że jak skończą studia
    to od razu dostaną średnią krajową, wezmą kredyt, postawią dom i założą
    rodzinę.

    Tymczasem wu nas brak ludzi do podstawowej pracy jak sprzedawca w sklepie
    czy pracownik przy linii produkcyjnej czy zwykli robotnicy budowlani i tu
    się oczekiwania mocno rozjechały. Sam nie raz słyszałem "jak mam pracować
    jako kasjerka to wolę tam bo więcej płacą".

    > Za okupacji stracilismy 6mln ludzi. Teraz podobno juz 8mln

    Młody jesteś to mało pamiętasz. Ja się cieszę że żyję w kraju w którym każdy
    kto chce może kiedy chce z niego wyjechać. Między innymi o taki kraj
    walczyliśmy!

    Nie wiem dlaczego używasz jakiś sformułowań o "stracie" pozwól każdemu żyć
    tam gdzie chce, pracować gdzie chce.

    > - mafii przy władzy za to nalezy sie kula w łeb.
    > A poniewaz jestesmy milosierni wystarczy ze ta mafie wysle sie na
    > przymusową emigracje, nie trzeba mordowac...

    Miało być śmiesznie a wyszło żałośnie :-(

    Pozdrawiam
    Ergie