  • 31. Data: 2015-05-19 09:54:10
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-05-18 o 15:58, masti pisze:
    > bo jakby ich nie było to przedsiębiorca płaciłby duuuużo więcej
    > pracownikom. A! tylko nie byłoby pracowników bo każdy byłby
    > przedsiębiorcą
    Pewnie dlatego teraz przedsiębiorca rozważa, czy "zatrudnić" pracownika
    na czarno, szaro, czy może na zlecenie. A UP pełne "bezrobotnych",
    którzy zgłaszają się raz na jakiś czas, żeby potwierdzić gotowość do
    podjęcia pracy. Niektórzy muszą masę km w tym celu zrobić, a wcześniej
    zgłosić nieobecność w nie-pracy :->

    Maciek

  • 32. Data: 2015-05-19 09:56:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-05-18 o 15:42, Ergie pisze:
    > Ależ one są _niższe_ niż średnia europejska więc cóż to za "bariery"?
    Niższe kwotowo, czy procentowo do zarobków? Przepisy prawa pracy też
    mamy liberalne?

    Maciek

  • 33. Data: 2015-05-19 10:38:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-05-19 07:21, Budyń wrote:
    > w mojej komisji nie było meza zaufania, pytałem znajomka - u niego tez nie było.
    Zatem sa komisje ze mozna wałki robic. A przeciez nie trzeba we wszystkich.

    Nienolistości!

    Czy Twoim zdaniem to też wina Peło/Pisuarów/Cyklistów/Żydów *)?

    Czy raczej lokalna społeczność bezgranicznie ufała / miała w dupie
    kontrolę *)?

    Piotrek

    *) niepotrzebne skreślić

  • 34. Data: 2015-05-19 10:46:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ależ one są _niższe_ niż średnia europejska więc cóż to za "bariery"?

    > Niższe kwotowo, czy procentowo do zarobków?

    Jedno i drugie.

    Nawet niedawno Lewiatan przyznał się że oni celowo cały czas krzyczą że
    koszty pracy (oskładkowanie) są w Polsce zbyt wysokie mimo, że wiedzą że to
    nie prawda, ale gdyby nie krzyczeli to nic innego nie mogliby ugrać.

    > Przepisy prawa pracy też
    > mamy liberalne?

    Nie są ani nadmiernie liberalne ani nadmiernie restrykcyjne. Tak jak
    większości krajów europejskich z jednej strony mamy urzędową minimalną
    pensję, okresy ochronne i płatne chorobowe, a z drugiej np. elastyczne formy
    zatrudnienia.

    Ciągle jeszcze brak jest możliwości zwolnienia pracownika za to że jest
    kiepskim pracownikiem i zatrudnienia na jego miejsce innego, ale ZTCW to
    pracodawcy jakoś to obchodzą :-)

    No i jeśli mamy się porównywać do USA a nie do Europy to nie mamy lockoutu
    co może trochę utemperowałoby lobby związkowe.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2015-05-19 13:38:34
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 maja 2015 07:21:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    są mężowie zaufania reprezentujący konkretne partie albo kandydatów, nic im nie wolno
    z wyjątkiem przyglądania się. Komisje liczą w obecności tych od zaufania i na
    zewnątrz przyklejają kopię protokołu. Każde ugrupowanie może pospisywać czy
    sfotografować wyniki z komisji i je sobie pododawać. Przy takim systemie oszustwo
    jest praktycznie niemożliwe.

    > w mojej komisji nie było meza zaufania, pytałem znajomka - u niego tez nie było.
    Zatem sa komisje ze mozna wałki robic. A przeciez nie trzeba we wszystkich.

    Nieobecni nie mają racji i nie mogą ryja drzeć bo im się czegoś nie chciało. Bylem
    kiedyś za przeproszeniem członkiem komisji wyborczej. Wszyscy z komisji przyszli urna
    otwarta i każdy módl jak chciał pomacać czy podwójnych ścian nie ma. Urnę ktoś przy
    nas zamknął i zakleił taśmami i taśmy opieczętował tak że taśma i dykta tym samym
    stemplem oznaczone. Od tego czasu do samego końca do urny kartki mogli wrzucać tylko
    ludzie. Komisja dostaje wyliczoną liczbę kart do głosowania. Każda karta przed daniem
    jej głosującemu jest ostemplowana indywidualną pieczątką komisji. W protokole, nie
    pamiętam czy w tym co na drzwiach wieszają czy w innym, było napisane że komisja
    dostała np 5000 kart. Wydała 2500, z urny wyciągnięte było 2460. Jak wtedy liczyłem
    glosy to każda osoba w komisji była polecona przez jakąś partię. Sądzisz że jak bym
    wtedy zauważył że ktoś na koniec głosowania podmienia urnę to bym ryja nie darł? Urna
    ze 3 metry ode mnie stała i ślepy nie jestem. Liczenie głosów jest w komisjach. Potem
    je tylko dodają. Przy takim systemie nie da się oszukać. Jak bym nie brał w tym
    udziału to może bym pierdolił o fałszowani. Ale brałem i twierdzę że kurwa nie na się
    oszukać na poziomie komisji a że wyniki są zaraz po podliczeniu podawane publicznie
    to każda partia może sobie sama policzyć ile dostała w skali kraju i porównać z tym
    co państwowa komisja podliczyła. Czy spotkałeś się z tym że jakaś partia protestowała
    bo wyniki globalne nie zgadzały się i wnosiła jakiś protest po wyborach? Sfałszować
    się nie da ale z oszustwem się spotkałem. Przyszła stara baba i miała nie swój dowód.

  • 36. Data: 2015-05-19 13:58:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 19 maja 2015 13:38:35 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    udziału to może bym pierdolił o fałszowani. Ale brałem i twierdzę że kurwa nie na się

    zgoda - w niektórych komisjach sie nie da. Moze nawet w wiekszosci. A ze sie da i tak
    sie robi swiadczy mapa podwójnych krzyżykow opisana np tu
    http://wpolityce.pl/polityka/119632-alarmujaca-anali
    za-w-sprawie-wyborow-samorzadowych-dlaczego-w-woj-ma
    zowieckiem-wyborcy-stawiali-masowo-dwa-krzyzyki
    Zbieznosc z granicami województwa sugeruje jakis odgórne sugestie. Takiego rozkładu
    głosow nie da sie wytłumaczyc przypadkiem. W poprzednim linku tez to sie potwierdza.
    Jesli uwazasz ze te dane mozna zinterpretowac inaczej to chetnie poczytam.

> [...]
    podliczyła. Czy spotkałeś się z tym że jakaś partia protestowała bo wyniki globalne
    nie zgadzały się i wnosiła jakiś protest po wyborach?

    nie ma prawnej mozliwosci wnosic protesty ogólnopolskie, ordynacja takich nie
    przewiduje. Mozna se co najwyzej pokrzyczec w TV....

    b.

  • 37. Data: 2015-05-19 14:18:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maciek wrote:

    > Niższe kwotowo, czy procentowo do zarobków? Przepisy prawa pracy też
    > mamy liberalne?

    koszty pracy w Polsce są procentowo niższe niż w innych krajach Unii.
    po prostu nikt z krzyczących, zę jest drogo nie sprawdza jak jest gdzie
    indziej.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 38. Data: 2015-05-19 14:19:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    >
    > No i jeśli mamy się porównywać do USA a nie do Europy to nie mamy lockoutu
    > co może trochę utemperowałoby lobby związkowe.

    jestem ciekaw ilu by chciało mieć amerykańskie prawo pracy.
    brak urlopów, płatnych zwolnień lekarskich, brak ubezpieczenia
    socjalnego itd.

  • 39. Data: 2015-05-19 14:20:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > Nie są. To pracownicy urzedów gmin zalezni od swego szefa. Wystarczy 10%
    nieuczciwych.

    zejdź na ziemię bo pieprzysz straszne farmazony.

  • 40. Data: 2015-05-19 14:32:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > jestem ciekaw ilu by chciało mieć amerykańskie prawo pracy.
    > brak urlopów, płatnych zwolnień lekarskich, brak ubezpieczenia
    > socjalnego itd.

    Ci co tam nigdy nie byli i porównują tylko kwoty "na rękę" :-)

    Pozdrawiam
    Ergie