  • 1. Data: 2009-10-27 11:33:15
    Temat: C.O. - duża kwota do zapłaty - prosze spojrzcie, moze cos doradzicie...
    Od: lolka <l...@b...pl>

    Czesc,
    Nie wiem czy na podstawie zalaczonego skanu rozliczenia da sie cos w
    ogole wywnioskowac, ale ja to juz jestem zupelnie ciemna jesli o to
    chodzi. Moze ktos z was bedzie umial mi cos podpwoiedziec, skad sie to
    wzielo i czy ew. mozna probowac reklamacji i jesli tak to jakimi
    kwestiami sie zainteresowac.
    Wiem tylko, ze mam do zaplaty za ubiegly sezon grzewczy c.o. kwote o
    1100 zl wyzsza niz w latach poprzednich i cholernie mi sie to nie
    podoba...
    Do rzeczy:
    Rozliczenie:

    http://img198.imageshack.us/img198/7747/co2009.jpg

    Kwota do zaplaty jak widac - dodam tylko ze w latach ubieglych bylo to
    o 1100 zl mniej i taki ogromny % wzrost rachunku mnie zaszokowal - nie
    wiem z czego wynika...
    W mieszkaniu sa podzielniki tzw. parowe - wiem, ze one nie rozliczaja
    faktycznego zuzycia, a tylko dziela calosciowe, ale nie wiem z ktorej
    strony mozna by to ugryzc... Sprawdzalam jedynie ze w poprzednim roku
    lacznie na wszystkich moich podzielnikach bylo tylko o 6 jednostek
    mniej zuzycia. A wiec nie zaczelam grzac wiecej!
    Moze macie jakies porownanie z wlasnymi rozliczeniami...
    Pomocy.

  • 2. Data: 2009-10-27 13:03:33
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Oct 27, 12:33 pm, lolka <l...@b...pl> wrote:
    > mniej zuzycia. A wiec nie zaczelam grzac wiecej!
    > Moze macie jakies porownanie z wlasnymi rozliczeniami...
    > Pomocy.

    Zacznij od zdobycia informacji jaki jest ogólny koszt ogrzewania w
    bloku (pionie czy jak tam jest to u Ciebie liczone) i jak to wygląda u
    sąsiadów.
    Jesli Twoje zużycie nie wzrosło znacząco to albo wzrosły koszty do
    podziału albo zmalał udział sąsiadów.
    Tylko z Twojego rachunku nic się wywnioskować nie da.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2009-10-27 13:34:15
    Od: danek7 <d...@o...pl>

    On 27 Paź, 12:33, lolka <l...@b...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Kwota do zaplaty jak widac - dodam tylko ze w latach ubieglych bylo to
    > o 1100 zl mniej i taki ogromny % wzrost rachunku mnie zaszokowal - nie

    Porównaj ilość zużytych jednostek tj. 39 z rokiem poprzednim
    Porównaj również całkowite koszty c.o.
    Jeżeli w tym roku koszty są o 1100 większe od zeszłego roku to
    spółdzielnia prognozowała wzrost cen bo dopłata wynosi 500zł
    Być może wraz ze wzrostem kosztów wzrosło Twoje zużycie i masz taki
    efekt.

    U mnie dwa lata temu prognozy zużycia były wyliczone na podstawie
    sezonu w którym przez miesiąc nie grzaliśmy z powodu nieobecności.
    Potem w następnym sezonie grzaliśmy więcej z powodu małego dziecka i
    dopłatata wyszła 700 zł.

    Piotr

  • 4. Data: 2009-10-27 13:44:22
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 27 Paź, 14:34, danek7 <d...@o...pl> wrote:

    > Porównaj ilość zużytych jednostek tj. 39 z rokiem poprzednim
    > Porównaj również całkowite koszty c.o.

    Sprawdze to w domu.

> [...]
    > spółdzielnia prognozowała wzrost cen bo dopłata wynosi 500zł
    > Być może wraz ze wzrostem kosztów wzrosło Twoje zużycie i masz taki

    Zuzycie (moje) wzroslo tylko o 6 na wszystkich licznikach lacznie.
    Spoldzielnia raczej nie prognozowala wzrostu - zaliczki raczej byly od
    3 lat takie same, bo co roku dostawalismy ok 600 zl zwrotu nadplaty.

> [...]
    > sezonu w którym przez miesiąc nie grzaliśmy z powodu nieobecności.
    > Potem w następnym sezonie grzaliśmy więcej z powodu małego dziecka i

    No, gdybym miala do porownania tylko 2 sezony, to moze bym sie nie
    dziwila, ale mam 3, plus wczesniejszy wlasciciel mieszkania tez co
    roku mial podobno duze zwroty. To pierwszy rok gdy musze doplacic i to
    az tyle.

  • 5. Data: 2009-10-27 20:26:35
    Temat: Re: C.O. - duza kwota do zaplaty - prosze spojrzcie, moze cos doradzicie...
    Od: "emarcin" <e...@p...com>

    Daj rozliczenia z poprzednich lat
    (chociaz jedno) - to podam przyczyne

    Pozdrawiam emarcin

  • 6. Data: 2009-10-27 21:32:08
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 27 Paź, 21:26, "emarcin" <e...@p...com> wrote:
    > Daj rozliczenia z poprzednich lat
    > (chociaz jedno) - to podam przyczyne

    Oto rachunek z wczesniejszego roku:

    http://img502.imageshack.us/img502/9514/20078.jpg

    W jeszcze wczesniejszych latach rachunki byly jeszcze nizsze, ale
    niewiele, o jakies 150-200 zł.

  • 7. Data: 2009-10-27 22:04:42
    Od: danek7 <d...@o...pl>

    On Oct 27, 10:32 pm, lolka <l...@b...pl> wrote:

    > Oto rachunek z wczesniejszego roku:
    >
    > http://img502.imageshack.us/img502/9514/20078.jpg

    Jak widać koszty c.o. całej nieruchomości wzrosły z 74 tys. na 111
    tys.czyli o 50 % i tutaj mamy winowajcę :-(

    Jedyne co pozostaje to podanie do spółdzielni z prośbą o uzasadnienie
    tak dużego zwiększenia kosztów.

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2009-10-27 22:26:40
    Od: "emarcin" <e...@p...com>

[...]

    Sprecyzujmy koszty stałe c.o. - czyli tzw moc zamówiona
    (to akurat chyba da się zweryfikować na podstawie faktur)
    i to aż ~5zł na metrze (ciekawe - aż taka podwyżka?)
    No i widzę że spółdzielnia(wspólnota) utrzymała koszt
    podgrzania wody na niezmienionym poziomie ceny,
    co wpłynęło na podział ciepła na ogrzanie mieszkań.

    Pozdrawiam emarcin

  • 9. Data: 2009-10-28 09:34:04
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 27 Paź, 23:26, "emarcin" <e...@p...com> wrote:

> [...]
    > podgrzania wody na niezmienionym poziomie ceny,
    > co wpłynęło na podział ciepła na ogrzanie mieszkań.

    Dziekuje za pomoc. Czyli w podaniu powinnam spytac:
    - z czego wynika tak duzy wzrost kosztow c.o. w porownaniu do lat
    poprzednich
    - z czego wynika podwyzka kosztow stalych? (poprosic o wglad do
    faktur?)

    Dobrze zrozumialam?
    Tego z ciepla woda nie rozumiem :(

  • 10. Data: 2009-10-28 13:42:25
    Od: "emarcin" <e...@p...com>

> [...]
    >poprzednich
    >- z czego wynika podwyzka kosztow stalych? (poprosic o wglad do

    Po kolei :
    - dostawca ciepła wystawia fakturę w której wyszczególnia
    dwa elementy: składnik stały (zależny od mocy zamówionej)
    i składnik zmienny (ciepło faktycznie zużyte - na podgrzanie wody i
    ogrzanie mieszkań)

    Aby to rozliczyć na podgrzanie wody i ogrzanie mieszkań przyjmuje się
    różne sposoby rozliczeń (fizycznie nie da się tego rozdzielić),
    najczęściej przyjmuje się podział:
    - koszty stałe dzieli się na m2 mieszkań
    - koszty zmienne po odjęciu kwoty za odgrzanie 10-13zł/m3 razy
    ilość m3 zużytej ciepłej wody, w podziale na ilość jednostek
    "oparowanych"

    Pytaj: z czego wynika tak duży wzrost kosztów stałych c.o..
    W fakturach powinien być analogiczy wzrost za moc zamówioną

    Pozdrawiam emarcin