  • 31. Data: 2017-04-28 21:37:42
    Temat: Re: Cena ulozenia schodow na betonie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/25/2017 12:16 PM, Maniek4 wrote:
    > Jesli robil ktos ostatnio schody to prosze o info, ile sie dzis placi.

    4 lata temu dokładnie takie schody kosztowały nas 5kzł u stolarzy. Byli
    dokładnie 2x tańsi niż kilka innych firm mających identyczne ceny.
    Obecnie schody wymagają renowacji (lakier wytarty w miejscach gdzie
    stawia się stopy), ale mechanicznie trzymaja się bez zarzutu. Firma w
    Sosnowcu.

  • 32. Data: 2017-04-28 22:10:18
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-25 o 12:16, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie

    Łokiej.

    Dziekuje dyskutantom za uczestnictwo i cenne wskazowki.

    Pozdrowionka dla wszystkich.

    TK

  • 33. Data: 2017-04-28 22:58:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, April 27, 2017 at 4:49:22 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Bardziej wytrzymale niz lite drewno w dobrym gatunku nie bedzie. Dobrze polozony
    debowy parkiet do remontu wytrzymuje kilkadziesiat lat. Remont polega na szlifowaniu
    i znowu jest kilkadziesiat lat spokoju. Oczami wyobrazni widze jak po jedenastu
    latach ktos reklamuje to co reklamujesz i mu na nowe wymieniaja. Dwa pierdydliony
    wykretow znajda zeby nie wymienic. A jak schody debowe to po kilkudziesieciu latach
    na heblarke i sa sztuki nowki nie smigane.

    Kilkanascie lat temu tez tak myslalem... obecnie sie z tego wyleczylem.
    Drewno samo w sobie jest oczywiscie trwale, ale lakiery juz nie bardzo.
    Mialem parkiet jesionowy w kuchni, w domu na wsi mam debowe schody... toto nie
    wytrzymuje nawet 5 lat :( Obecnie w mieszkaniu wymieniam parkiet debowy na panele AC5
    albo 6, stawiam, ze dluuuuuzej wytrzyma. Mam rowniez okna drewniane - robilem ~12 lat
    temu... obecnie wymagaja pelnej renowacji od zewnetrznej strony - lakier sie
    zniszczyl (zluszczyl) od poludnia i zachodu (UV? temperatuea?), w mieszkaniu mam
    jedne z bardziej badziewnych plastykowych, ponad 20 lat i sa OK...
    Z "full wypas" drewna mam jeszcze np. brzytwe i noz.. drewno stabilizowane itp... co
    z tego, jak niestety w dotyku toto wyglada ja tworzywo sztuczne :( za to jest
    praktycznie niezniszczalne... ale drewna na pewno nie przypomina :(

    Mozna zalozyc, ze co ~5 lat sie cyklinuje/szlifuje i lakieruje, tylko to dodatkowa
    praca + koszty... Jak dla mnie lakierowane drewno to juz nie drewno... znaczy sie
    niewiele rozni sie od sztucznego badziewia, a wymaga wiecej zachodu

    Obecnie uwazm, ze te rozkladajace sie niby kilkadziesiat/kilkaset lat tworzywa sa po
    prostu lepsze... Raz sie zrobi i swiety spokoj

  • 34. Data: 2017-04-29 07:12:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 22:58:40 UTC+2 użytkownik WS napisał:
> [...]
    > Mialem parkiet jesionowy w kuchni, w domu na wsi mam debowe schody... toto nie

    debowe schody mam od 25lat, lakier moze i juz nalezałoby poprawic. Wiec jesli ci cos
    padło wczesniej to pewnie nietrafione lakiery.

    >dluuuuuzej wytrzyma. Mam rowniez okna drewniane - robilem ~12 lat temu... >obecnie
    wymagaja pelnej renowacji od zewnetrznej strony - lakier sie zniszczyl

    a elementom drewnianym na zewnątrz mówie stanowcze nie - czy to płot, czy okna. Woda
    jest wredna.

    b.

  • 35. Data: 2017-04-29 08:31:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    > debowe schody mam od 25lat, lakier moze i juz nalezałoby poprawic. Wiec jesli ci
    cos padło wczesniej to pewnie nietrafione lakiery.

    Zgadzam sie w duzej czesci, w mieszkaniu najdluzej wytrzymal produkowany za komuny
    chemosil/chemolak (czy jakos tak?), dwuskladnikowy, wycofany pozniej z uzycia ze
    wzgledu na rakotworczosc (?), ale to tez bylo ok. 10 lat (o ile pamietam), z tym, ze
    w kuchni przy zlewie padlo duzo wczesniej, rodzice jakies wykladziny/dywaniki (?) na
    to kladli, zeby jako tako wygladalo. Poznie stosowane lakiery byly mniej trwale
    (przecieraly sie oczywiscie w kuchni, przywejsciu do miszkania na poczatek)

    Na te nieszczesne schody mialem dawac jakis lakier do sal gimnastycznych (tzn.
    dodatkowo przemalowac), ale jakos mi zeszlo i zostalo to, co stolarz zrobil (nie
    pamietam jaki lakier), schody w domku na wsi, czesto sie w butach (piasek...) po nich
    chodzi, to sie zepsulo, ale fakt, moge to prosto odnowic

    I to jest to, o co mi chodzilo w powyszym poscie... dobrze pomalowane drewno to juz
    dla mnie nie drewno (wartwa twardego lakieru/zywicy musi na nim byc, taka sama chemia
    jak panele, a dluzej smierdzi...) Conajwyzej zapewnia lepsze samopoczucie, ze oko itp
    ;)

  • 36. Data: 2017-05-04 22:20:48
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    > mam oferte na zbieranie truskawek - 2 pln za koszyczek

    wspołczuję