  • 61. Data: 2017-08-18 13:47:04
    Temat: Re: Co tu poszło nie tak?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 11:22:07 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Ale tu odpadł ten ze ścianki kolankowej, on był tylko położony na
    > pustakach tej ścianki a powinien być powiązany słupkami z wieńcem
    > kończącym ścianę, niezależnie jaki tam strop jest.

    Jeśli są dwa wieńce to powinny być powiązane.
    Ale nie każdy ścianke kolankową robi i wtedy najczęściej jeden wieniec jest
    W takiej sytuacji bym chyba wolał strop betonowy robić i dach do stropu kotwić

    Podniosło i zrzuciło całość

  • 62. Data: 2017-08-18 14:29:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 13:47, Kris pisze:

    > Jeśli są dwa wieńce to powinny być powiązane.
    No właśnie, o tym piszę Ja, pisze Adam, ale Budyń nadal uważa że w tym
    miejscu trzeba
    przyoszczędzić :(

    > Ale nie każdy ścianke kolankową robi i wtedy najczęściej jeden wieniec jest
    To jest oczywiste.

    > W takiej sytuacji bym chyba wolał strop betonowy robić i dach do stropu kotwić
    Dokładnie, liczy się ciężar równoważący siłę nośną dachu, odfrunąłby
    dach reszta by została, a tak ma pół domu zdemolowane.

    > Podniosło i zrzuciło całość
    Dokładnie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 63. Data: 2017-08-18 14:33:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 13:26, quent pisze:

    > Budyń zdaje się napisał, że to na oko jakaś podejrzana budowa. Mozliwe,
    > że partacka robota zwyczajnie.
    To po pierwsze a po drugie w ogóle nie dostosowany do warunków
    panujących na morzem, przecież tam wieje i to nie gorzej niż w górach, a
    jaka jest różnica w konstrukcji.
    Takich dachów jak tamten to u nas nawet na szopkach się nie robi bo
    pierwsza jesienna wichura by go zabrała. Już nie mówiąc o porównaniu do
    mojego dachu z dachówką betonową i potężnymi belkami i krokwiami.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 64. Data: 2017-08-18 14:39:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 13:18, Tornad pisze:

    > Ja się tez nie dziwie, zwłaszcza, ze material był a jakis ytong czy inne
    > porocostam. To ma mala mase i fruwa.
    >
    > Ala ja zwrocilem uwagę na to, ze dom sąsiada jest nienaruszony. Takie zdarzenia
    > zdarzają się przy przejściu tornad. Musi co przez ten dom mala trabka
    > powietrzna sobie przeleciała. A na nie niema rady. Nawet zbrojopny we
    > wszystkie strony swiata domek potrafią rozebrac do fundamentu.
    Nie, domek sąsiada ma właściwy skos dachu i chyba dachówkę ceramiczną
    lub betonową,to wystarczy, u nas nie ma takich tornad jak w stanach,
    wiatr nie ma się gdzie rozpędzić
    jak tam na wielkich równinach. Tu wystarczy że skos dachu jest za mały i
    tworzy się skrzydło (podciśnienie) które podnosi cały dach, nie trzeba
    tornada, wystarczy mocniejsza wichura, to tłumaczy dlaczego dachy w
    górach są takie "ostre".

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 65. Data: 2017-08-18 14:57:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2017-08-18 14:39, Janusz wrote:
    > to tłumaczy dlaczego dachy w
    > górach są takie "ostre".

    Hmmm... w Tyrolu nie są ostre ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 66. Data: 2017-08-18 16:28:42
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.08.2017 13:26, quent wrote:

    > Budyń zdaje się napisał, że to na oko jakaś podejrzana budowa. Mozliwe,
    > że partacka robota zwyczajnie.

    Mnie też się wydaje, że partacka robota. To nie było tornado tylko taki
    rodzaj sztormu, który zamiata duży obszar. Dom sąsiada jest cały.
    To było partactwo.

  • 67. Data: 2017-08-18 16:32:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.08.2017 13:47, Kris wrote:

    > Podniosło i zrzuciło całość

    Dokładmie, bo to partactwo było.

  • 68. Data: 2017-08-18 16:34:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 16:32:30 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Dokładmie, bo to partactwo było.

    Kierbuda z OC pocisnąć;)

  • 69. Data: 2017-08-18 17:57:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 14:57, quent pisze:

    > Hmmm... w Tyrolu nie są ostre ;-)

    Może tam tak nie wieje? :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 70. Data: 2017-08-18 18:06:08
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.08.2017 16:34, Kris wrote:

    > Kierbuda z OC pocisnąć;)

    Oni mają OC. Mnie nawet warsztat samochodowy zwrócił kasę za zniszczenie
    lakieru z OC. Robili pianą dach i poleciało im na samochody. Przy okazji
    kilka rysek naprawili. Z OC poszło.