  • 1. Data: 2015-03-23 00:00:26
    Temat: Czosnek!
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    ...wiosenny (jary) do sadzenia zamówiłam:
    http://czosnekzlatowicza.pl/Latowicki-Czosnek-Wiosen
    ny-do-sadzenia-Polski-glowki-1-kg,p,32
    Lepszy wiosenny (jary), bo się iorze sierpniowym po lepiej przechowuje
    przez zimę. Ten ozimy trzeba zbierać w lipcu, czyli wcześniej, więc
    przechowywanie gorsze, bo i dłuższe, i w wyższej temperaturze.
    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 2. Data: 2015-03-23 19:30:15
    Temat: Re: Czosnek!
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2015 00:00:26 +0100, Ikselka napisał(a):

    > ...wiosenny (jary) do sadzenia zamówiłam:
    > http://czosnekzlatowicza.pl/Latowicki-Czosnek-Wiosen
    ny-do-sadzenia-Polski-glowki-1-kg,p,32
    > Lepszy wiosenny (jary), bo się

    po zb (wycięło)

    > iorze sierpniowym po lepiej przechowuje
    > przez zimę. Ten ozimy trzeba zbierać w lipcu, czyli wcześniej, więc
    > przechowywanie gorsze, bo i dłuższe, i w wyższej temperaturze.

    j.p.
    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 3. Data: 2015-03-24 17:39:43
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    Ja już nie posadzę :-)Bo miałabym na grządkach prawie samą cebulę i czosnek :-)
    Wystarczy zimowy :-)

    Ania

  • 4. Data: 2015-03-24 18:36:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2015 09:39:43 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

    > Ja już nie posadzę :-)Bo miałabym na grządkach prawie samą cebulę i czosnek :-)
    Wystarczy zimowy :-)

    Ano pewnie, skoro już masz tego tyle :-)
    A ja się bardzo zachęciłam - do tej pory jemy swój, z ubiegłego sezonu.
    Ogromną mamy z niego przyjemność, począwszy od bieżącego doraźnego użycia,
    poprzez dodawanie do własnych kiszonek, na nalewce i bezpośrednim spożyciu
    w celach leczniczych (własnie nas uratował od grypy) kończąc.
    A i mam z niego szczypior czosnkowy już, bo część główek się zdążyła przed
    zbiorem w ziemi rozpaść, a że niezbyt dokładnie zostało to jesienią
    wykopane, to już teraz, po łagodnej zimie, są spore liście, gotowe do
    użytku jako cenny dodatek wiosennej świeżyzny do wiejskiego sera i śmietany
    :-)

    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 5. Data: 2015-03-25 21:21:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2015 00:00:26 +0100, Ikselka napisał(a):

    > ...wiosenny (jary) do sadzenia zamówiłam:
    > http://czosnekzlatowicza.pl/Latowicki-Czosnek-Wiosen
    ny-do-sadzenia-Polski-glowki-1-kg,p,32

    Przysłali - raczej kiepski: mocno podwiędłe ząbki, dużo spleśniałych
    wewnątrz główki i zbrązowiałych w strefie piętki, co je dyskwalifikuje.
    Trzeba będzie mocno zaprawić.
    W zeszłym roku kupiłam ten gotowy do sadzenia w ząbkach, zdecydowanie
    lepszy był.

    --
    Ikselka
    Lemingom mówię NIE!

  • 6. Data: 2015-03-28 07:58:00
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2015-03-24 o 18:36, Ikselka pisze:

    Wystarczy zimowy :-)

    > A i mam z niego szczypior czosnkowy już, bo część główek się zdążyła przed

    :)
    Zasadniczo szczypior czosnkowy to nazwa innej rośliny (Allium tuberosum)
    łączącej zalety kulinarne szczypiorku oraz czosnku
    a ponadto jest to bylina o bardzo ładnych kwieciu.

    A skoro mowa o czosnku to jak Ikselko Twoje uprawy czosnku niedźwiedziego?

    U mnie jedna z moich plantacji
    Na pierwszej focie kwitnąca w ubiegłym roku
    http://www.trawki.pl/?338,czosnek-niedzwiedzi-(alliu
    m-ursinum)
    w tym roku dała taki posiew
    http://www.trawki.pl/?338,czosnek-niedzwiedzi-(alliu
    m-ursinum)
    Fotka powyżej była robiona tydzień temu i na dzisiaj te stare szykują
    się już do kwitnienia
    --
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

  • 7. Data: 2015-03-30 00:34:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2015 07:58:00 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> [...]
    m-ursinum)
    > Fotka powyżej była robiona tydzień temu i na dzisiaj te stare szykują

    Piękne masz czosnki :-)
    Ja dałam sobie jednak spokój - moje "piaski" zbyt głęboko przemarzają zimą,
    więc chyba podmarzł, a część po prostu wyschła podczas suszy, bo nie byłam
    w stanie podlewać wszystkiego. Także zbyt słoneczne stanowisko wybrałam,
    ale nie miałam wtedy uprawionego innego miejsca. Trochę wychodzi teraz, ale
    już zachwaszczony jest, nie będę go pielić. Muszę obejść się smakiem.
    --
    XL
    Nie musisz szczepić dziecka!

  • 8. Data: 2015-03-30 07:30:04
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.03.15 7:58, Tadeusz Smal pisze:

    > Na pierwszej focie kwitnąca w ubiegłym roku
    > http://www...
    > w tym roku dała taki posiew
    > http://www...

    Spamerska hołota już sieje. Spam na pl.rec.ogrody...

    --
    collie

  • 9. Data: 2015-03-31 07:50:58
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 00:34, Ikselka pisze:

> [...]
    > ale nie miałam wtedy uprawionego innego miejsca. Trochę wychodzi teraz, ale
    > już zachwaszczony jest, nie będę go pielić. Muszę obejść się smakiem.

    Czosnek niedźwiedzi jest sam w sobie nie tylko piękny i bardzo
    użyteczny. Faktycznie lubi on bardziej żyzną glebę bo wtedy cebulki w
    których magazynuje środki do startu w kolejnym sezonie są większe . To
    samo dotyczy nasłonecznienia bo pełne słońce znacząco skraca jego okres
    wegetacyjny co też ma wpływ na wielkość cebulek.
    Ja swoich rosnących pod wierzbami upraw nigdy nie podlewam .
    I jeszcze jedno o czosnku niedźwiedzim; wielu moich Klientów skarży się
    kupując u mnie sadzonki, że wysiewali nasiona czosnku o pana Legutki i
    im nie wzeszły. Bynajmniej nie oznacza to,że nasiona są złe
    ale nie wzeszły w danym sezonie bo zebrane latem, jesień i zimę
    przeleżały w torebeczkach w jakimś magazynie sklepie a wysiane wiosna
    nie przeszły one stratyfikacji i wysiane do gruntu wschodzą dopiero w
    kolejnym sezonie. Stratyfikacja w lodówce niewiele pomaga bo nasiona w
    torebeczkach są wysuszone i hibernują a w naturze w naszym klimacie
    nasiona w glebie przechodzą stratyfikują na wilgotno. Powyzższe sprawdzałem

  • 10. Data: 2015-03-31 08:08:34
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 07:30, collie pisze:

    > Spamerska hołota już sieje. Spam na pl.rec.ogrody...

    Jestem prostym chłopem ze wsi i jakby przez bliżej natury.
    Dlatego nie pomstuje gdy świeci słońce, wieje wiatr, pada deszcz
    i gdy idzie się wsią to zza płotów szczekają psy.
    Od ludzi przez to tylko, że umieją włączyć komputer i wejść na Pudelka
    , FB czy grupy dyskusyjne nie oczekuję, że będą inteligentni ...
    Zresztą gdzie powiedziano i napisano,że wszyscy muszą być
    mądrzy,inteligentni?