  • 11. Data: 2009-10-28 08:37:07
    Temat: Re: Czy styropian moze byc toksyczny?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Śmierdzą resztki styrenu, który owszem jest toksyczny, a nawet rakotwórczy.
    JaC

    -----

    > Mam jednak pewne wątpliwości, czy nie jest to coś toksycznego, bo... jako, że
    jestem bardzo wrażliwy na różnego rodzaju zapachy i
    tu czuję, że coś nieznacznie śmierdzi.

  • 12. Data: 2009-10-28 19:55:56
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Widać że się znasz. Może nie na cięciu styropianu rozgrzanym drutem. Ale
    > się znasz.

    To styrpian się [dalej] tnie rozgrzanym drutem? Myślałem że tylko w
    podstawówce robiąc literki (przynajmniej 25 lat temu)

    --
    Mariusz

  • 13. Data: 2009-10-28 20:07:31
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > To styrpian się [dalej] tnie rozgrzanym drutem? Myślałem że tylko w
    > podstawówce robiąc literki (przynajmniej 25 lat temu)
    >
    > --
    > Mariusz

    Można jeszcze nożem i brzeszczotem do metalu. Połamać też się daje.

  • 14. Data: 2009-10-28 20:20:55
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > To styrpian się [dalej] tnie rozgrzanym drutem? Myślałem że tylko w
    > podstawówce robiąc literki (przynajmniej 25 lat temu)

    Można wydać miliony na fantazyjny nóż tnący tak samo jak Amerykanie wydali
    kupę kasy by długopis działał w kosmosie. A Rosjanie zabrali ołówek.
    Jak coś jest bardzo tanie, dobrze działa to dlaczego zmieniać?

  • 15. Data: 2009-10-28 22:32:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Boombastic pisze:

    > Można wydać miliony na fantazyjny nóż tnący tak samo jak Amerykanie
    > wydali kupę kasy by długopis działał w kosmosie. A Rosjanie zabrali ołówek.

    To akurat legenda Urbana ;)

    Ołówek w mikrograwitacji się nie sprawdzi, bo pył grafitowy może narobić
    szkód.

  • 16. Data: 2009-10-29 11:06:43
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > To mnie oświeć co przy styropianie nie robi się drutem. Tak wiem. Ostrym
    > nożem
    > jeszcze można robić.

    AFAIK:
    drutem TYLKO się tnie duże bloki na płyty
    produkcja samych bloków druta nie widzi
    to się dzieje w "formach"

  • 17. Data: 2009-10-29 13:41:47
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    wiadomości news:4ae8c673$1@news.home.net.pl...

    > To akurat legenda Urbana ;)
    >
    > Ołówek w mikrograwitacji się nie sprawdzi, bo pył grafitowy może narobić
    > szkód.

    Urban nie urban, ale znakomicie oddaje sens.

  • 18. Data: 2009-10-29 16:31:46
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Boombastic" napisał:
    > Urban nie urban, ale znakomicie oddaje sens.

    - czy wy w cccp macie dobrobyt?
    - tak, mamy wszystko!
    - macie ziemniaki?
    - mamy ziemniaki!
    - macie złoto?
    - mamy wszystko, złoto, srebro a nawet boga mamy!
    - ale przecież wy w boga nie wierzycie, nikt go u was nie widział?!
    - tak samo jak ziemniaków!

    to dopiero odajee prawdziwy sens, reszta to iluzja!:O)

  • 19. Data: 2009-10-29 20:18:27
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > AFAIK:
    > drutem TYLKO się tnie duże bloki na płyty
    > produkcja samych bloków druta nie widzi
    > to się dzieje w "formach"

    I ten co pyta o ocieplenie budki wbije w nią taki ogromny blok styropianu i
    sobie szpadlem wydłubie tyle ile mu potrzeba. Tobie pewno się wydaje że Ty mądry
    a inni głupi i tylko Ty wiesz jak się styropian robi. To ja Ci mówię że nie
    wiesz. Z bloku jaki wychodzi z formy obcina się w ramach wymiarowania wszystkie
    powierzchnie stykające się z formą. Możesz to zobaczyć w programie " jak to jest
    zrobione ".

  • 20. Data: 2009-10-30 10:10:05
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > I ten co pyta o ocieplenie budki wbije w nią taki ogromny blok styropianu
    > sobie szpadlem wydłubie tyle ile mu potrzeba.

    nie! on sie pyta co mu moze śmierdzieć
    dla jasnosci: mowimy TYLKO o procesie produkcji styropianu,
    nie o tym co mozna z niego potem na budowie zrobić

    >Tobie pewno się wydaje że Ty mądry a inni głupi

    nie! odpisuje tylko Tobie...

    > i tylko Ty wiesz jak się styropian robi.

    no własnie odniosłem wrażenie że własnie nie bardzo wtedy wiedziałeś...
    skoro drutem robiłeś wszystko...

    > To ja Ci mówię że nie wiesz.

    super. ale jest szansa że się czegoś nauczę...
    gdybys bez nieudolnych prób obrażenia mnie napisał że znasz inny proces
    produkcji,
    to byłoby całkiem fajnie... ale nie można miec wszystkiego, prawda?

    > Z bloku jaki wychodzi z formy obcina się w ramach wymiarowania wszystkie
    > powierzchnie stykające się z formą. Możesz to zobaczyć w programie " jak
    > to jest
    > zrobione ".

    to jest świetny program, polecam go każdemu
    jednak nie mozna popełniac takiego błędu, jaki prawdopodobnie popełniasz:
    to co pokazują w tych programach, jest tylko jedną z metod produkcji
    pokazanych dóbr
    w większosci przypadków konkurencja robi to inaczej

    przykładem mogą tu być butle wysokocisnieniowe (co producent to inna
    technologia)
    oraz własnie styropian - byłem w firmie która ma regulowane formy i nic nie
    odcina
    a przed kazdym załadunkiem je smaruje jakims paskudztwem....

    dla mnie to eot, chyba że masz coś mądrego do powiedzenia bez wycieczek
    osobistych?