  • 41. Data: 2017-04-28 00:04:00
    Temat: Re: Czym różnią się te wiertła?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > To ze mozesz wyroznic katy i plaszczyzny i je tak samo nazwac nie znaczy ze
    przeciaganie mozesz nazwac cieciem a ciecie na gilotynie frezowaniem. Jest ciecie i
    jest obrobka skrawaniem. To inne typy obrobek. Przy cieciu na gilotynie, nozem itp
    nie powstaja wiory a przy skrawaniu powstaja. Przy typowym wiertle do drewna jest
    polaczenie dwoch technologii. Jest ciecie i jest skrawanie.

    Ty tak twierdzisz. Na studiach o specjalnosci obrobka skrawaniem ucza
    ciecia. Mimo, ze szlifowanie i toczenie to bzsprzecznie obrobka
    skrawaniem, nikt nie osmieli sie nazywac toczenia szlifowaniem. Tak
    sobie dorobiles skrawanie skrobaniem to na upartego z wiercenia wyjdzie
    Ci polerowanie. Tylko ze tak to nie dziala.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2017-04-28 00:55:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zalosny jestes jak kalesony z przodu zolte z tylu brazowe klamiac ze bzdury ktore
    wymyslasz pochodza ode mnie.

  • 43. Data: 2017-04-28 07:46:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 23:29:26 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A swoja droga to kiedy wiercilem wiertlami do drewna w sosnowych
    > krokwiach, otwory wcale nie byly idealne. Wiercilem nimi bo
    > potrzebowalem dluzszych, ale szalu w porownaniu do wiertel "stalowych"
    > jesli chodzi o powierzchnie nie bylo.

    Ja tam expertem od wiercenia w drewnie nie jestem ale sporo robię rzeczy z drewna i
    przyznam racje Kogutkowi- wiercenie w drewnie wiertłami do metalu dziurę zrobi, ale
    otwór nie bardzo, No i wiertłem do metalu ciężej się wierci, mniej wygodnie i
    bardziej się grzeje.
    Wierciłem w drewnie i widiowym wiertłem ale to nie to o co chodzi.
    Wiertło do drewna ma szpikulec na końcu dzięki czemu precyzyjnie środek otworu można
    zrobić bez punktowania.
    W płytach meblowych też praca wiertłami do drewna jest bez porównania do pracy
    wiertłami do metalu.
    Jedyna wada wierteł do drewna że się szybciej łamią jak te do metalu, albo
    przynajmniej takie odczucie mam.
    Jak wiatę robiłem to tam faktycznie wiertłami do metalu a i widią wierciłem bo belki
    grube były a nie miałem długich wierteł do drewna akurat
    Ostatnio w deskach sosnowych bodajże coś tam dłubałem to w nich dziurę zrobisz nawet
    rozklepanym gwoździem umocowanym w wiertarce.

  • 44. Data: 2017-04-28 11:35:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Zalosny jestes jak kalesony z przodu zolte z tylu brazowe klamiac ze bzdury ktore
    wymyslasz pochodza ode mnie.

    Z tymi kalesonami to troche lipa wyszla, bo Twoj partner moze byc
    niepocieszony, ze wasza intymna korespondencja trafia na publiczna
    grupe. Nie wiem jak inni, ja dyplomatycznie udam, ze tego nie widzialem.

    A co do tematu, to jesli nie widzisz, ze ciecie na gilotynie to taki sam
    proces jak frezowanie czy przeciaganie tylko w innej skali to czego sie
    spodziewasz? Gdyby zrobic zblizone zdjecie samego ostrza noza gilotyny w
    czasie ciecia i ostrza freza w czasie pracy, to nie poznasz co jest co.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2017-04-28 15:02:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To zmienmy skale. Frezowanie na ciezkiej frezarce bramowej i ciecie nozyczkami blachy
    z puszki po piwie. Nie masz racji ale juz mi sie nie pisac bo rozmawiam z ekspertem
    ktory musi wiedziec lepiej nawet jak nie wie. Masz racje, przy cieciu ostrzem
    powstaja wiory i ciecie na gilotynie to to samo co frezowanie bo noz w gilotynie ma
    jakies katy i frez tez ma jakies katy. Na dodatek frezarka i gilotyna sa z zelaza i
    sa na prad.

  • 46. Data: 2017-04-28 15:24:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    gilotynie ma jakies katy i frez tez ma jakies katy. Na dodatek frezarka i gilotyna sa

    Nie wiem po kiego sie tak napinasz.
    Podalem wszystkie cechy jakie determinuje proces obrobki skrawaniem. Na
    ich podstawie uwazam, ze ciecie spelnia te warunki. Wiec sprobujmy
    inaczej. Jakim rodzajem obrobki Twoim zdaniem bedzie ciecie?

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2017-04-28 15:42:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    No przeciez Ci napisalem ze oddaje pola. Masz racje, z koniem kopal sie nie bede.
    Ciecie to to samo co frezowanie, toczenie, przeciaganie. Dla Ciebie to zaden problem.
    Za trzy dni nikt nie bedzie pamietal tego co pisales.

  • 48. Data: 2017-04-28 16:33:49
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    Ciecie to to samo co frezowanie, toczenie, przeciaganie. Dla Ciebie to zaden problem.
    Za trzy dni nikt nie bedzie pamietal tego co pisales.

    To nie chodzi o trzy dni. Siegnalem do poradnika mechanika sprzed kilu
    lat. Wg. niego ciecie bezubytkowe zaliczane jest do obrobki plastycznej.
    Czyli gilotyny i noze nie sa obrobka skrawaniem.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2017-04-28 16:40:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisalem gdzies ze ciecie na gilotynie to obrobka skrawaniem?

  • 50. Data: 2017-04-28 16:52:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Napisalem gdzies ze ciecie na gilotynie to obrobka skrawaniem?

    Ja napisalem.

    Pozdro.. TK