  • 51. Data: 2017-05-02 09:59:05
    Temat: Re: Czym różnią się te wiertła?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Apr 2017 15:43:00 +0200, "Tomasz" <t...@g...com>
    wrote:
    > Żadnym z tych wierteł nie byłem w stanie wywiercić nawet jednego
    otworu.
    > W przypływie determinacji włączałem nawet udar w wiertarce ale i to
    niewiele
    > pomagało.

    Trzeba włączyć prawe obroty.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2017-05-02 11:28:24
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 27.04.2017 o 12:24, Maniek4 pisze:

    > Jednym z podstawowych problemow
    > jest powstawanie na powierzchni natarcia twardego gluta z drobin
    > aluminium powstajacych podczas obrobki. Ten glut ma nawet swoja nazwe,
    > ktorej nie jestem pewny (zgniot?)

    Narost się to nazywa OIDP.

    --
    Rgds
    Stq

  • 53. Data: 2017-05-05 22:15:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-04-27 18:05, Krystek pisze:
> [...]
    zen-kolkowych-8mm-4szt-2912000-159875/

> [...]
    >
    > A co sądzicie o tych wiertłach-uniwersalnych od BOSCH-a (BOSCH
    > MultiConstruction ROBUSTLine - na Ceneo podstawowy komplet od 40 zł
    > <http://www.ceneo.pl/1498813#tab=spec>)? Jest ciekawy filmik jak się
    > sprawuję - <https://www.youtube.com/watch?v=z-UO2UT_X3k>
    > (<https://www.youtube.com/watch?v=jsf10CcRAG4> - na tym filmiku pokazane
    > jest, jak się przewierca przez 3 różne materiały położone na siebie), a
    > przeglądając różne fora i komentarze przeczytałem rónież, że i wkrętarki
    > dają radę z tymi wiertłami.
    >
    > Jak dla mnie - rewelacja. Pytanie, na jak długo starczą takie wiertła.

    Nikt nie miał do czynienia z tymi uniwersalnymi wiertłami?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 54. Data: 2017-05-05 22:37:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 maja 2017 22:15:47 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:

    > Nikt nie miał do czynienia z tymi uniwersalnymi wiertłami?
    Generalnie jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego
    Dedykowane do np drewna wiertła sa tak tanie że amatorowi nie opłaca się inwestować w
    wynalazki jakie podlinkowałeś
    A skoro zawodowcy również tego nie używają to znaczy ze nie warte swej ceny.
    z drugiej strony kosztują one równowartość flaszki najtańszego burbona to może i
    warto kupić i przetestować.
    Aczkolwiek do precyzyjnego wiercenia w drewnie to bym tego nie brał- brak ostrego
    końca który w dedykowanych do drewna wiertłach bardzo ułatwia prace w drewnie.
    W metalu po napunktowaniu może by dały rade, w betonie to precyzja przeważnie ma
    mniejsze znaczenie więc kwestia twardości do przetestowania

  • 55. Data: 2017-05-05 22:38:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wychodzi na to ze jako pierwszy bedziesz musial kupic i podzielic sie doswiadczeniem.