  • 51. Data: 2021-03-10 08:51:53
    Temat: Re: Czym się grzać....jak nie gazem?
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 9 marca 2021 o 23:30:59 UTC+1 ToMasz napisał(a):

    > więc jeśli wychodzę z domu, na dłużej niż 5 godzin, to według tych
    > obliczeń, wyłączenie pieca się opłaca. gdzie popełniłem błąd?

    praktyka nie dorasta do pięt teorii :-) W teorii masz rację. Praktycznie - nie.
    Próbowałem kiedyś obniżać temperaturę w budynku nocą, a mój budynek to
    drewniak o małej akumulacji czyli teoretycznie nadający się do takich zabaw.
    Nie było żadnych dających się zaobserwować efektów.

    b.

  • 52. Data: 2021-03-10 11:50:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Głównie producentowi koparek i celnikom (na pińcetplus i czternastkę -> to szlachetne
    cele ;))?

    -----

  • 53. Data: 2021-03-10 11:54:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To akurat dobre rozwiązanie.
    Markowe głowice elektroniczne mają ten czujnik w budowany w siebie.

    -----

  • 54. Data: 2021-03-10 12:01:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Panelowe grzeją m.in. promieniowaniem podczerwonym z paneli (średnio- lub
    niskotemperaturowym) odczuwanym mile na naszej skórze i
    odzieży, a rurowe głównie konkwekcją czyli za pośrednictwem powietrza, które najpierw
    muszą ogrzać i które stale wywiewa.

    -----

  • 55. Data: 2021-03-10 18:04:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 10 marca 2021 o 01:23:42 UTC-6 ToMasz napisał(a):
    > to rachunek za ROK!!!!!

    Napisales kwote i miesiac. I sie dziwisz ze ludzie cie na powaznie nie biora...

    czasem wiecej. Ojciec ma ciezka reke a zona lubi tropiki.

    zewnetrznej jest wogole nie ocieplone. A reszta ma 10cm i 20 letnie okna
    plastikowe...

    > Za ROOOKKKKK!!!!! dla tego podaję z zeszłego roku, bo w październiku
    > jest podsumowanie, dopłaty niedopłaty. We wcześniejszych listach pisałem
    > że nie przekaraczam 1200złotych za ROOOK

    To wiele nie zmienia. Jesli ci sie dom wychladza w 4h to albo zyjesz na granicy
    komfortu albo cieplo ci zwiewa.
    Zreszta trudno doradzic jak tak nieskladnie piszesz.

  • 56. Data: 2021-03-10 19:16:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2021 o 18:04 ptoki <s...@g...com> pisze:

    > To wiele nie zmienia. Jesli ci sie dom wychladza w 4h to albo zyjesz na
    > granicy komfortu albo cieplo ci zwiewa.
    > Zreszta trudno doradzic jak tak nieskladnie piszesz.

    Tu jest inny problem. ToMasz mieszka w mieszkaniu i swoje obserwacje
    interpoluje na dom.
    Ma 60m2 pomieszczeń, Jemu to wystarcza, i uważa, że inni, którzy mają
    "więcej" to frajerzy, którzy tracą kasę na głupoty.
    Dyskusje z ToMaszem na temat spadku temp. w dobrze ocieplonym domu
    odbywały się wielokrotnie i nic nie wniosły do Jego światopoglądu.
    Ja Jego posty na temat ogrzewania ignoruję, bo mają się nijak do
    rzeczywistości.

    TG

  • 57. Data: 2021-03-10 19:34:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > odbywały się wielokrotnie i nic nie wniosły do Jego światopoglądu.
    > Ja Jego posty na temat ogrzewania ignoruję, bo mają się nijak do

    Jeśli ktoś ma obserwacje wyłącznie z budownictwa wielorodzinnego, to
    tym bardziej dziwi wypisywanie takich głupot. Jak ja w swoim domu
    wyłącze ogrzewanie, to mimo ucieczki ciepła na cztery strony świata,
    chłód odczuję dopiero po kilku godzinach. W mieszkaniu można całkiem
    zakręcić kaloryfery na całą zimę, a i tak temperatura nie spadnie
    poniżej 18-20°C, bo grzeją sąsiedzi. Zresztą z tego powodu wszelkie
    próby "sprawiedliwego" podziału kosztów ogrzewania według liczników
    energii zużytej *w mieszkaniu* są błędnne z założenia. Zapłacą ci,
    co muszą mieć 23°C, a sąsiedzi z 19°C będą mieli darmochę.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2021-03-10 19:44:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 08:51, budynPL pisze:

> [...]
    > drewniak o małej akumulacji czyli teoretycznie nadający się do takich zabaw.
    > Nie było żadnych dających się zaobserwować efektów.

    E tam. Na pewno były efekty. Przynajmniej niższy komfort ciepła i
    większe wahania temperatury.

  • 59. Data: 2021-03-10 19:47:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > A moze to Ty jesteś niedouczony. Modulujac temperaturę w jakims obiekcie wychodzi
    niższa średnia temperatura, a niższa temperatura powoduje mniejsze zużycie nośnika
    ciepła. Napisałeś że ktoś kto wyłączał ogrzewanie jak wietrzył jest głupi. Napisz
    dlaczego tak uważasz. Dokąd nie udowodnisz że on jest głupi to Ty jesteś głupi
    uważając że to co robi nie ma sensu.

    Nie pierdziel głupot. Nie dajesz rady przeliczyć ciepła właściwego, a
    zabierasz się za takie tematy o których nie masz najmniejszego pojęcia.

  • 60. Data: 2021-03-10 19:59:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Napisałeś że z ociepleniem doszedłeś do ściany i praktycznie nic już się nie da
    więcej zrobić. Grzejesz gazem czyli relatywnie tanim i komfortowym ze względu na
    obsługę nośnikiem. To zostaje Ci obniżenie temperatury. Ja nie liczę na to że jak ze
    względów różnych nie bedzie się paliło węglem to inne nośniki nie zdrożeją. Z drugiej
    strony jak zdrożeje gaz i prąd to natychmiast zdrożeją biopaliwa typu pellet czy
    brykiet. Nosniki energii to naczynia połączone.

    Ostatnie kilka lat pokazują jednak, że pierdzielisz głupoty.

    Gaz w tym czasie staniał kilka %, a węgiel zdrożał ponad 20%

    > To może na sprawę kosztów utrzymania należy spojrzeć szerzej. Na przykład
    przerobienie instalacji żeby korzystać z szarej wody przyniesie oszczędności w dwóch
    miejscach. Jedno to obniżenie zużycia wody mniej więcej o połowę. Potencjalne drugie
    to po wprowadzeniu opłat za śmieci liczonych na podstawie zużycia wody zaoszczędzenie
    połowy kosztów wywózki śmieci. Tylko te dwie pozycje pozwolą zaoszczędzić kilka
    tysięcy rocznie w stanie takim jaki opisałeś.

    Ty już zapewne wdrożyłeś pranie papieru toaletowego i powtórne
    wielokrotne jego użycie? Znając ciebie to czekasz aż któryś z sąsiadów
    zapomni zabrać ze wspólnej toalety i mu podpierdalasz. :)