  • 11. Data: 2021-09-23 08:39:57
    Temat: Re: Czym zabić życie w wodzie? Basenowcy pomóżcie
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/09/2021 00:27, a a wrote:
    > Nikt już nie chloruje wody w basenach, bo chlor niszczy płuca.

    Bredzisz, jak zwykle. Wystarczy jeden przykład, aby to obalić.

    https://www.aquaparkreda.pl/faq

    "Czy na basenie woda jest ozonowana? Nie, na naszym basenie woda jest
    chlorowana."

  • 12. Data: 2021-09-23 08:55:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Sep 2021 08:39:57 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Bredzisz, jak zwykle. Wystarczy jeden przykład, aby to obalić.

    a a bredzi podobnie jak Expert, stawia "a priori" tezy, które mało
    albo wcale z rzeczywistością nie mają wspólnego. Ta sama choroba czy
    kolejne wcielenie?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2021-09-23 09:01:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2021 08:55:37 +0200, Marek napisał(a):

    > Ta sama choroba czy
    > kolejne wcielenie?

    Nie, to przykład na słuszność twierdzenia że czym krótsza ksywa tym
    głupsze poglądy :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2021-09-23 11:07:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bzdura, poczytaj dlaczego np. stołeczne MPWiK chlorują.

    -----

  • 15. Data: 2021-09-23 11:21:08
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 23.09.2021 o 09:01, Jacek Maciejewski napisał:

    > Nie, to przykład na słuszność twierdzenia że czym krótsza ksywa tym
    > głupsze poglądy :)

    Nie, to przykład na niesłuszność takiego twierdzenia, gdyż tu akurat
    spotykamy, czy raczej potykamy się o ksywki długie, nawet dwuczłonowe -
    gdzie członek i po dziesięć liter ma - i te długaśne ksywki nie
    odbiegają w poglądach od tej krótkiej. A krótka ksywka przynajmniej
    pisze po polsku, widać że to jeszcze stara szkoła, siedmioklasowa.

  • 16. Data: 2021-09-23 13:32:47
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 September 2021 at 11:21:34 UTC+2, Collie wrote:

> [...]
    >

    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    ==Chlor - Wikipedia, wolna encyklopedia
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Chlor

    "Chlor, Cl (łac. chlorum, od stgr. ?????? chloros - ,,zielonożółty") - pierwiastek
    chemiczny z grupy fluorowców, niemetal o liczbie atomowej 17. Izotopy stabilne to Cl
    i Cl. Chlor jest toksycznym żółtozielonym gazem około dwa i pół razy cięższym od
    powietrza, o nieprzyjemnym, duszącym zapachu. Jest silnym utleniaczem, wybielaczem i
    środkiem dezynfekującym.

    "Chlor jest bardzo aktywny chemicznie, chociaż mniej niż fluor. W obecności
    rozproszonego światła słonecznego łączy się z wodorem, tworząc chlorowodór. W pełnym
    świetle słonecznym ta reakcja przebiega wybuchowo.

    Nie wiem gdzie mieszkacie, ale wody chlorowanej w kranie nie piłem od dziecka.

  • 17. Data: 2021-09-23 13:40:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 13:32 a a <m...@g...com> pisze:

    > Nie wiem gdzie mieszkacie, ale wody chlorowanej w kranie nie piłem od
    > dziecka.

    https://www.mpwik.com.pl/view/faq/czy-do-dezynfekcji
    -wody-w-warszawie-stosuje-sie-zwizki-chloru-i-jaka-j
    est-zawartosc-chloru-w-wodzie-dostarczanej-do-mieszk
    ancow

    "Czy do dezynfekcji wody w Warszawie stosuje się związki chloru i jaka
    jest zawartość chloru w wodzie dostarczanej do mieszkańców?
    (...)
    Dezynfekcja wody w tej stacji jest prowadzona z użyciem mieszaniny chloru
    i dwutlenku chloru.

    Podstawowym parametrem kontrolowanym w wodzie poddanej dezynfekcji jest
    chlor wolny, który określa zawartość środka dezynfekcyjnego pozostałego w
    wodzie. Przepisy regulujące jakość wody dostarczanej przez polskie
    przedsiębiorstwa wodociągowe do odbiorców określają dopuszczalne stężenie
    chloru, mierzone w punkcie czerpalnym u konsumenta (tj. w kranie), na
    poziomie 0,30 mg/l."

  • 18. Data: 2021-09-23 13:53:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 September 2021 at 13:40:36 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > przedsiębiorstwa wodociągowe do odbiorców określają dopuszczalne stężenie
    > chloru, mierzone w punkcie czerpalnym u konsumenta (tj. w kranie), na
    Nie wiem co pijesz, ale zaprzestań, bo to niezdrowe

    "Czy w procesie uzdatniania wody w Warszawie stosuje się ozonowanie i jaka jest
    zawartość ozonu w wodzie uzdatnionej?

    Ozon w naszych stacjach uzdatniania wody jest stosowany do utleniania zanieczyszczeń
    zawartych w wodzie, które mogłyby wpływać niekorzystnie na jej barwę, smak i zapach.
    Tak więc dzięki stosowaniu ozonowania w procesie technologicznym zanieczyszczenia są
    skutecznie usuwane z wody. W Stacjach Uzdatniania Wody ,,Filtry" i ,,Praga"
    wykorzystujemy ozon w procesie utleniania poprzedzającym filtrację na złożach węgla
    aktywnego, po którym następuje jeszcze filtracja powolna oraz dezynfekcja wody z
    użyciem dwutlenku chloru. Natomiast w Zakładzie Północnym woda jest ozonowana
    pomiędzy dwoma etapami procesu koagulacji, po których następuje stabilizacja,
    filtracja oraz dezynfekcji wody. (więcej o procesach uzdatniania wody w naszych
    stacjach: http://warszawskakranowka.pl/jak-uzdatniamy-wode-w-w
    arszawie).

    https://mpwik.com.pl/view/faq/czy-w-procesie-uzdatni
    ania-wody-w-warszawie-stosuje-sie-ozonowanie-i-jaka-
    jest-zawartosc-ozonu-w-wodzie-uzdatnionej

    https://img.wprost.pl/img/sprzet-do-ozonowania-wody/
    ab/46/0e311ee1de218cbxxd9c6122268a.jpeg

  • 19. Data: 2021-09-23 14:15:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 13:53 a a <m...@g...com> pisze:

> [...]
    >
    > Ozon w naszych stacjach uzdatniania wody jest stosowany do utleniania
    > zanieczyszczeń zawartych w wodzie, które mogłyby wpływać niekorzystnie

    nikt tutaj nie pisał, że się wody nie ozonuje. To Ty napisałeś, że się nie
    chloruje co jest kłamstwem.
    Już kilka osób dawało Ci tutaj twarde dowody a Ty dalej idziesz zaparte w
    tych swoich bredniach.

  • 20. Data: 2021-09-23 16:18:06
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2021-09-22 o 19:55, ToMasz pisze:

    miejsce osłonięte od słońca. co dodać, aby zabić życie w wodzie?

    Spróbuj bardzo dokładnie zaciemnić - najlepiej owiń czarną folią budowlaną.

    --
    A S