  • 51. Data: 2019-02-24 19:31:04
    Temat: Re: Czyste powietrze :)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 lutego 2019 19:24:52 UTC+1 użytkownik Neostrada napisał:

    > A Ty potrafisz, bo jak widzę to pisać nawet nie umiesz.
    > Sloma z butów Ci wychodzi.

    Znowu pijesz? Czy dalej pijesz?

  • 52. Data: 2019-02-25 10:08:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 24 Feb 2019 09:58:06 -0800 (PST), w
    <8...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Dokładnie tak samo uważam
    > wniosek dosć prosty, nawet Giertychowski gimnazjalista go wypełni

    Ale trzeba go jeszcze przeczytać i rozpatrzyć, co obecnej władzy nie idzie
    zupełnie.

  • 53. Data: 2019-02-25 10:33:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2019 10:13:34 UTC+1 użytkownik r...@k...pl
    napisał:
    > Sun, 24 Feb 2019 09:58:06 -0800 (PST), w
    > <8...@g...c
    om>, Kris

    > Ale trzeba go jeszcze przeczytać i rozpatrzyć, co obecnej władzy nie idzie
    > zupełnie.

    Dlatego własnie ciekawy jestem powodów że na 26 tys tylko 147 spraw sfinalizowano
    Gdzie jest wąskie gardło?
    Bo raczej te "niepodpisane" wnioski nie są to odrzucone.
    Pewnie te wnioski leżały i czekały aż się sprawa z podatkiem dochodowym wyklaruje a
    to dopiero kilka tygodni temu zmienili.

  • 54. Data: 2019-02-25 10:49:56
    Od: quent <x...@x...com>

    On 22.02.2019 11:41, Janusz wrote:
    > Na 26 tys wniosków podpisano tylko 147 umów na termomodernizację :)
    > https://www.money.pl/gospodarka/czyste-powietrze-oka
    zalo-sie-klapa-z-rzadowego-programu-nie-skorzystal-p
    rawie-nikt-6352161304729217a.html

    > Na południu kraju nikt nie podpisał jedynie w najczystszych
    > województwach na północy.
    > Tak wygląda walka ze smogiem jak się za nią weźmie rząd ze swoją
    > biurokracją.

    Po co zmieniać i potem kupować drogie paliwo jak można palić śmieciami
    taniej.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 55. Data: 2019-02-25 16:02:42
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 25.02.2019 o 10:33, Kris pisze:
    > aż się sprawa z podatkiem dochodowym wyklaruje a to dopiero kilka tygodni temu
    zmienili.

    Zmienili gdzieś w dokumentach? Czy chodzi o "prezydencką" (w PDoF) ulge na
    wydatki termomodernizacyjne? - słowem - gdzie to można wyczytać czarno na
    białym? (na google nic nowego (niż jesień 2018) nie widać))

    Właśnie zajrzałem pobieżnie do dokumentów na:
    https://portal.wfos.lublin.pl/wymagana-dokumentacja
    dokładniej:
    https://portal.wfos.lublin.pl/dokumenty/DOKUMENTY_OD
    _01012019/1_program_priorytetowy_18_01_2019.pdf

    Chyba mocno się zmieniły papiery, o ile poprzednie były jako tako czytelne,
    to teraz chyba narobiło się 2x tekstu i paragrafów i .. warunków.

    np. z Tego co widzę, do?aty mocno mocno uzależnione są od spełnienia
    warunków dla przegród na 31.12.2020r , czy dobrze widzę że jeżeli po
    modernizacji nie będziesz mieć _wszystkich_?? (wykluczenia w kolejnych
    punktach) przegród zgodnych z normą 2020r to wniosek zostanie odrzucony?
    Czyli np. okna U0.9 i drzwi U1.3 ?
    Ktoś to roztrząsał? Czy po wtopieniu kilku godzin na dokładną analizę tekstu
    nie wychodzi przypadkiem, że właściwie nic się z tego nie da wyciągnąć, a
    jak już to dopiero po zrobieniu na max., za 53 tys.(dopłaty) wniosek ma
    szanse być zatwierdzony? - i dlatego "ta pani" to dostała?

  • 56. Data: 2019-02-25 20:11:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-25 o 10:49, quent pisze:
> [...]
    > taniejNo i niestety taka "filozofia" w większości naszego narodu nadal pokutuje,
    co z tego że palisz (Ja palę) drogim paliwem skoro nadal wdychamy syf i
    nie widać żadnej jaskółki żeby się to miało zmienić.
    Nasze rządy kochane cały czas udają że coś robią, tyle że ich działania
    przypominają zawracanie kijem Wisły, jedynie co im wychodzi to kolejne
    kampanie wyborcze albo uprzykszanie życia mieszkańcom przez wprowadzenie
    zakazu wjazdów samochodów spalinowych chociaż od dawna wiadomo że nie
    one są przyczyną smogu w Polsce.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 57. Data: 2019-02-26 09:17:03
    Od: quent <x...@x...com>

    On 25.02.2019 20:11, Janusz wrote:
    > co z tego że palisz (Ja palę) drogim paliwem skoro nadal wdychamy syf i
    > nie widać żadnej jaskółki żeby się to miało zmienić.

    Państwo (samorządy), co najwyżej, powinno zajmować się wydawaniem ulotek
    uświadamiających ludzkość jak palić czysto.
    Gdyby dronem sprawdzić kopcące kominy to w większości przypadków
    okazałoby się, że niczego szkodliwego się tam nie spala, syf leci z
    komina bo ludzie palą od dołu.

    Takie akcje samorządy przeprowadzają w wielu państwach tzw. starej europy.

    U nas problem nie zniknie bo ludzie są biedni. Kolejne pomysły PO i PiS
    polegają na jeszcze większym hamowaniu gospodarki.

    Że tak zacytuję
    Nowe programy socjalne, zaproponowane przez PO i wdrożone przez PiS,
    mają nas kosztować nawet 40 mld zł rocznie. Moglibyśmy za te pieniądze w
    kilka lat opleść całą Polskę siecią autostrad i dróg ekspresowych,
    wybudować kilka elektrowni atomowych, mogliśmy mieć szybką kolej.
    Mogliśmy wreszcie zostawić te pieniądze w kieszeniach ciężko pracujących
    Polaków. Zamiast tego po prostu te pieniądze przejemy.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 58. Data: 2019-02-26 11:35:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2019 09:17:06 UTC+1 użytkownik quent napisał:

> [...]
    > Gdyby dronem sprawdzić kopcące kominy to w większości przypadków
    > okazałoby się, że niczego szkodliwego się tam nie spala, syf leci z

    raz u siebie na miescie widzialem prezentacje jak palić od góry, koleś miał dwa
    kociołki i na ulicy palił.

    > Nowe programy socjalne, zaproponowane przez PO i wdrożone przez PiS,
    > mają nas kosztować nawet 40 mld zł rocznie. Moglibyśmy za te pieniądze w
    > kilka lat opleść całą Polskę siecią autostrad i dróg ekspresowych,

    jesli prawdą jest ze kilka procent najbogatszych ludzi ma 90% majątku ludzkosci to ja
    jestem jak najbardziej ze pionowymi transferami w dół.
    Jesli jak proponujesz zostawisz ludziom pieniądze w kieszeniach i nadal będzie
    "wolny" rynek to szybciutko te pieniądze przetransferują się w górę do najbogatszych.
    Ciekawe jak sprawdziłby sie pomysł zeby nikt nie mógł zarabiać więcej niż milion x
    średnia :-) Albo nie mógł miec majątku wiekszego niz x razy średni. X spore, niech
    mają.
    Taki prawie komunizm :)

    b.

  • 59. Data: 2019-02-26 11:59:15
    Od: l...@g...com

    Niestety, ten "pionowy" transer odbywa się z kieszeni średniaków. Ci co mają 90% nie
    dadzą się tak łatwo oskubać.

  • 60. Data: 2019-02-26 12:58:59
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.02.2019 11:35, Budyń wrote:
    > jesli prawdą jest ze kilka procent najbogatszych ludzi ma 90% majątku ludzkosci to
    ja jestem jak najbardziej ze pionowymi transferami w dół.

    Ot i logika :-(
    Rozumujesz jak typowe dziecko, które nie rozumie, że za te "transfery"
    to płaci nie bogaty właściciel fabryki ale odbiorca końcowy, czyli
    właśnie biedni na dole *kupując drożej*!
    Ludzie są przekupowanie własnymi pieniędzmi. Stopień zdebilenia IMO
    przekroczył rubikon.

    > Jesli jak proponujesz zostawisz ludziom pieniądze w kieszeniach i nadal będzie
    "wolny" rynek to szybciutko te pieniądze przetransferują się w górę do najbogatszych.

    NIE MA żadnego wolnego rynku, żyjemy dławieni podatkami i gnębieni
    regulacjami. Nie ośmieszaj się powtarzając te lewackie brednie.
    Jeszcze regulacje to pikuś, progresywny pod. dochodowy i redystrybucja
    to jest rak, którego trzeba wyciąć!

    > Ciekawe jak sprawdziłby sie pomysł zeby nikt nie mógł zarabiać więcej niż milion x
    średnia :-) Albo nie mógł miec majątku wiekszego niz x razy średni. X spore, niech
    mają
    Pozbawianie ludzi motywacji do spełniania marzeń to faszyzm.
    Niby na jakiej innej podstawie niż faszystowka, chciałbyś wprowadzić
    taki pomysł?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info