  • 251. Data: 2014-10-24 12:48:44
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 października 2014 11:57:21 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Piszesz tu o swoich pracownikach czy o swojej żonie?

    Moi pracownicy maja sie jak paczki w masle (ale to wyjatek potwierdzajacy
    regule) :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 252. Data: 2014-10-24 13:06:28
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 24 października 2014 10:20:00 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > Amazon swoje wielkie magazyny stawia we Wrocławiu i Poznaniu mimo, że u Was
    > miałby znacznie tańszą siłę roboczą - bo dla nich istotny jest koszt dojazdu
    > _na zachód_. Dla innych firm istotny będzie koszt dojazdu np. do portu. Zaś
    > dla jeszcze innych bliskość kontrahentów i dlatego postawią siedzibę w
    > Warszawie. No i pamiętaj że jesteśmy społeczeństwem bardzo mało mobilnym i u
    > nas to biznes podąża za siłą roboczą a nie odwrotnie, a skoro u Was brak
    > specjalistów to nic dziwnego że biznes rozwija się gdzieś indziej.

    Trochę racji masz. To z religiami nie bardzo. Raz była taka jednorazowa sytuacja jak
    coś z torami do tramwaju robili. A to że kolejni konserwatorzy zabytków mają nasrane
    w głowach to fakt. Jeden zażyczył sobie żeby remont stuletniej willi fabrykanckiej
    był zrobiony stuletnimi materiałami. Pomimo wielu szkół i uczelni młodych fachowców
    brak bo wszyscy do Warszawy albo do Anglii wyjechali. Pomimo niekorzystnych w tej
    chwili prognoz dla Lodzi miasto się za jakiś czas podniesie. Jakaś próg kosztów
    prowadzenia działalności w końcu zostanie przełamany i inwestorzy przyjdą. Transport
    w tej chwili w mieście kucnął. To fakt. Ale to przez remonty ulic. Jak kilkadziesiąt
    lat prawie nic nie robili z ulicami to załatwienie problemu musi być dotkliwe. Ale to
    jeszcze rok albo dwa.

  • 253. Data: 2014-10-24 14:02:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Trochę racji masz. To z religiami nie bardzo. Raz była taka jednorazowa
    > sytuacja jak coś z torami do tramwaju robili.

    Ten raz został mocno nagłośniony bo był absurdalny.
    Wiele było takich że firma rezygnowała już po pierwszym piśmie-proteście
    typu: "tu nie wolno fabryki bo tu był taki albo inny obiekt sakralny", albo
    "tu nie wolno dyskoteki bo obok ginęli ludzie" itd. Przedsiębiorca jak ma
    kasę i chce ją zainwestować to nie będzie się kopał z koniem ani tym
    bardziej czekał na sąd tylko zabiera swoje pieniążki i idzie inwestować
    gdzieś indziej.

    > A to że kolejni konserwatorzy zabytków mają nasrane w głowach to fakt.
    > Jeden zażyczył sobie żeby remont stuletniej willi fabrykanckiej był
    > zrobiony stuletnimi
    > materiałami.

    No właśnie np. takie kwiatki :-)

    > Pomimo wielu szkół i uczelni młodych fachowców brak bo wszyscy do Warszawy
    > albo do Anglii wyjechali.

    Ale to jest powiązane. Wyjechali bo nie znaleźli nic na miejscu, nie
    znaleźli bo nie ma klimatu do inwestowania, nie ma klimatu bo między innymi
    wyjechali. Na śląsku miasta sobie z tym tak poradziły (jedne lepiej inne
    gorzej) że stworzyły warunki do inwestowania. Strefy ekonomiczne, inkubatory
    przedsiębiorczości, czy tzw. klastry nowoczesnych technologii. Zrobiły cała
    infrastrukturę i nagle się okazało że firmy same powstają.

    > Pomimo niekorzystnych w tej chwili prognoz dla Lodzi miasto się za jakiś
    > czas podniesie.

    Są dwie drogi: albo w końcu ktoś wprowadzi znaczne ułatwienia dla
    przedsiębiorców, albo stanie się tylko sypialnią dla Warszawy. Kiedyś byłą
    szansa by żyło z turystyki ale na chwilę obecną tego nie widzę. Standardowa
    trasa zwiedzania to Kirkut, jedyna ocalała synagoga i obiad w Manufakturze.
    Tak , celowo pominąłem Piotrkowską bo wstyd ją komukolwiek z turystów
    pokazywać. Bywam tam raz-dwa razy do roku i za każdym razem mnie odrzuca.
    Czuję się jak w Zabrzu czy Gliwicach 20 lat temu (albo w Bytomiu obecnie)
    takiej skali zaniedbań nie widuje się nigdzie w kraju (za wyjątkiem
    wspomnianego Bytomia oczywiście).

    > Jakaś próg kosztów prowadzenia działalności w końcu zostanie przełamany i
    > inwestorzy przyjdą.

    Przyjdą ale nie tyly by dac pracę dla 500 tysięcy ale np. tylko 250 tysięcy.

    > Transport w tej chwili w mieście kucnął. To fakt. Ale to przez remonty
    > ulic. Jak kilkadziesiąt lat prawie nic nie robili z ulicami to załatwienie
    > problemu musi być dotkliwe. Ale to jeszcze rok albo dwa.

    Nie uwierzę dopóki nie zobaczę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 254. Data: 2014-10-24 14:04:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    [ciach]

    Trolu, proszę przestań zaśmiecać wątek!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 255. Data: 2014-10-24 14:34:04
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Moi pracownicy maja sie jak paczki w masle (ale to wyjatek potwierdzajacy
    >regule) :-)

    Bąki też puszczasz najfajniejsze, przynajmniej te tutaj :-)

  • 256. Data: 2014-10-24 14:34:50
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    [ciach]

    >Trolu, proszę przestań zaśmiecać wątek!

    I po co ciagle prowokujesz trola?

  • 257. Data: 2014-10-24 15:42:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > I po co ciagle prowokujesz trola?

    ROTFL

    Znowu coś Ci się pomieszało. Zwracanie uwagi na złe zachowanie nie jest
    prowokowaniem. Jak tego nie rozumiesz to sobie sprawdź w słoniku:

    www.sjp.pwn.pl

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 258. Data: 2014-10-24 20:47:00
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Znowu coś Ci się pomieszało. Zwracanie uwagi na złe zachowanie nie jest
    >prowokowaniem. Jak tego nie rozumiesz to sobie sprawdź w słoniku:

    Oj, Ty moj sloniku :-)

  • 259. Data: 2014-11-04 09:41:38
    Od: j...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 października 2014 09:37:10 UTC+2 użytkownik mirus napisał:
    > Ile kosztuje czyszczenie komina przez kominiarza ???
    > Ogólnie ile bierze kominiarz
    > ps. i czy majac piec gazowy takze trzeba czyscic komin

    Nie jest prawdą do końca, że właściciele domów prywatnych
    nie muszą robić przeglądów kominiarskich proponuję się wczytać w ustawę,

    kilka lat temu przerabiał temat znajomy, był złośliwy kominiarz z którym miał ścinę,
    miał trochę problemów z tego tytułu, można doczytać, ze niby tylko domy wielorodzinne
    powinny mieć obowiązkowe przeglądy ale to nie jest do końca prawda,

    tez tak uważałem do czasu historii która opowiedział mi znajomy,

    http://prawo.rp.pl/artykul/82436.html
    cytat
    "
    Prawo budowlane zobowiązuje zarządców oraz właścicieli bloków oraz domów
    jednorodzinnych do przeprowadzania kontroli okresowych (raz w roku oraz co pięć lat).
    Mówi o tym art. 62 ust. 1 prawa budowlanego. W zakres kontroli rocznych wchodzi
    sprawdzanie drożności przewodów wentylacyjnych, dymowych, spalinowych.

    - Niestety przepisy bardzo często nie są przestrzegane. Wielu właścicieli domów
    jednorodzinnych uważa, że obowiązek przeprowadzania rocznej kontroli ich nie dotyczy,
    ale są w błędzie - wyjaśnia M. Berdysz. - Prawo budowlane ogranicza kontrolę, ale
    całkowicie jej nie znosi. Obliguje m.in. do rocznych kontroli wspomnianych trzech
    typów przewodów oraz instalacji gazowych.

    Po kontroli właściciele oraz zarządcy mają obowiązek usunięcia stwierdzonych
    uszkodzeń, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi,
    bezpieczeństwa mienia, pożar, wybuch albo zatrucie gazem. Mają być wymienione w
    protokole z kontroli, a jego kopia musi trafić do powiatowego inspektora nadzoru
    budowlanego.

    Kto nie przeprowadził rocznej kontroli, może zostać ukarany przez powiatowego
    inspektora nadzoru mandatem w wysokości do 500 zł lub karą pieniężną, którą orzeka
    sąd grodzki.

    Za nieprzestrzeganie przepisów dotyczących czyszczenia kominów można zostać ukaranym
    grzywną na podstawie przepisów kodeksu wykroczeń. Poza tym osoba, która ubezpieczyła
    swój dom np. od pożaru, a nie może udowodnić, że czyściła i sprawdzała przewody,
    pozbawia się szansy na odszkodowanie.

  • 260. Data: 2014-11-05 11:53:36
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2014-11-04 09:41, j...@g...com pisze:
    > art. 62 ust. 1 prawa budowlanego

    Art 62, pkt.2.
    Obowiązek kontroli, o której mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a, nie obejmuje
    właścicieli i zarządców:
    1) budynków mieszkalnych jednorodzinnych