  • 21. Data: 2014-03-18 20:30:21
    Temat: Re: Darmowy prad w nocy
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 18 Mar 2014 11:20:18 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

    > 7,87 * 12 = 94 pln / rok. To jest 2-3% tego co place za prad w tym
    > momencie. Jezeli mam miec zysk na poziomie 30-60% to jest to "pikus" :)
    > pozdr.

    skoro rynkowe ceny prądu mają spadać a ty jesteś związany na 3 lata
    rosnącymi cenami, to rzeczywiście masz "szansę" na zaoszczędzenie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2014-03-18 23:00:42
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Witam!
    >
    > Dla tych co grzeją prądem (obojętne czy bezpośrednio czy przy pomocy
    PC)
    > oferta warta rozważenia. Nawet jeśli ktoś w nocy zużywa tylko połowę
    energii
    > to już mu się ta oferta opłaca, a często przy grzaniu prądem w nocy
    schodzi
    > procentowo dużo więcej:

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15636858,Darmowy
    _prad_przez_10h_dziennie__Bedzie_trzesienie.html?biz
    nes=gliwice#BoxBizTxt

    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Z komentarzy pod artykułem wyłuskałem takie coś:
    "Nie zapomnij tylko, że co prawda nie zapłacisz dostawcy za np. 200 kWh,
    ale już operatorowi za ich przesył będziesz musiał."

    Prąd będzie za darmo ale pochodne wynikające ze zużycia prądu już nie.
    pzdr
    g.

  • 23. Data: 2014-03-19 01:15:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 marca 2014 23:00:42 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

    > Prąd będzie za darmo ale pochodne wynikające ze zużycia prądu już nie.

    To jest jasne. Za dystrubucje placisz oddzielnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2014-03-19 08:57:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > nie. Kupuje po kursie bieżącym.

    W dużym skrócie (szczegółów sobie poszukaj w necie). Giełda działa tak że
    elektrownie sprzedają tam też nadwyżki i musza je gdzieś upchnąć więc prąd
    tam jest tańszy niż w kontraktach długoterminowych. Odbijają sto sobie
    droższym prądem sprzedawanym "na co dzień".

    > ciekawe założenie. Tyle, że nicym nie poparte

    A czym poparte jest przeciwne założenie - czyli że prąd u konkurencji
    spadnie o ponad 10% ??? Oczywiście szklanej kuli nikt nie ma więc wszelkie
    prognozy opierają się na danych historycznych a jak dotąd takich obniżek nie
    było. Druga przesłanka jest taka że elektrownie pracują już na granicy
    opłacalności (na prądzie dla gospodarstw czasem nawet tracą, a odbijają to
    sobie na przedsiębiorcach).

    Pozdrawiam
    Ergie