  • 21. Data: 2017-09-25 12:23:47
    Temat: Re: Detergent do mycia kostki betonowej
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Wczoraj bawiłem się myjką i roztworem "Kreta"
    > Polałem kostkę roztworem sody, pomachałem szczotką i myjką spłukałem w kierunku
    drogi. Jakieś ew rozbryzgi na trawnik sąsiadujący z kostka poszły ale przy takim
    rozcieńczeniu to raczej negatywnych skutków dla trawy nie przewiduję.

    Zgadza się Zresztą słaby roztwór dość szybko zostanie zneutralizowany przez kwasy
    humusowe.
    Ale: masz w tym praktykę i robisz ty na własną odpowiedzialność.Jeśli ktoś ma taką
    ochotę- wolna wola.Ja po prostu pracowałem z ługiem sodowym i wiem, co potrafi.I
    nikomu takich metod nie polecam.Nawet lekkie poparzenia trudno się goją...

  • 22. Data: 2017-09-25 13:34:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 września 2017 12:23:49 UTC+2 użytkownik abomito napisał:

> [...]
    nikomu takich metod nie polecam.Nawet lekkie poparzenia trudno się goją...

    Swego czasu jak ojciec na parowozach jeździł to worki po 50kg sody w domu były. Nie
    wiem do czego oni top w parowozie używali ale w domu na wsi sypaliśmy sodę do
    szczurzych nor w budynkach gospodarczych. Taka mało humanitarna metoda pozbycia się
    szkodników.

  • 23. Data: 2017-09-26 00:37:34
    Od: abomito <a...@w...pl>

> [...]
    szczurzych nor w budynkach gospodarczych. Taka mało humanitarna metoda pozbycia się
    Tak.tylko do tendrów sypali sodę ( węglan sodu) a do kreta używa się wodorotlenku
    sodu.Tu sód i tam sód, tyle wspólnego.Pośliń palec i połóż przez chwilę granulke
    kreta- poznasz różnicę.
    A na szczury działa tak średnio.Oczy mają czerwone i nosie kręci.Ale lepsze to, niż
    nic.

  • 24. Data: 2017-09-26 15:03:03
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 25.09.2017 o 12:23, abomito pisze:

> [...]
    nikomu takich metod nie polecam.Nawet lekkie poparzenia trudno się goją...

    Dodatkowo w pierwszej kolejności poraża nerwy i nie czuje się wyżeranej
    dziury w ciele

  • 25. Data: 2017-09-28 16:27:50
    Od: "Adam J" <a...@w...pl>

    Użytkownik "MK" <m...@b...cn> napisał w wiadomości
> [...]

    > trudno się goją...

    Dodatkowo w pierwszej kolejności poraża nerwy i nie czuje się wyżeranej

    Kilka lat stosuje do mycia sode i jeszcze się nie poparzyłem....wszystko
    trzeba robić z głową. 2% rotwór, rękawice i oczywiście uważać na oczy i
    skórę. Zdarzyło się że pomoczyłem ręce ale trzeba szybko wodą spłukać i po
    sprawie. Soda to główny składnik wszelakich środków myjących, te które
    lepiej myją mają większą zawartość sody i tyle.

    Pozdr.

  • 26. Data: 2017-09-28 17:27:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 września 2017 00:37:35 UTC+2 użytkownik abomito napisał:
> [...]
    kreta- poznasz różnicę.
    > A na szczury działa tak średnio.Oczy mają czerwone i nosie kręci.Ale lepsze to, niż

    Nie wiem co do tendrów sypali ale sode kaustyczną też tam mieli w duzych ilościach.
    Strzelam że do odkamieniania kotła i innych rur.