  • 11. Data: 2017-02-21 23:39:04
    Temat: Re: Dlaczego styropianem nie zastąpić wełny w ociepleniu?
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Jeżeli Cie to interesuje, to jest jakieś zrzeszenie producentów styropianu.Na ich
    stronach znalazłem technologię ocieplenia stropów.Poszukaj.
    Jednak:styropian nie tłumi dżwięków.Nie ważne, czy to deszcz, czy sąsiad klnie.
    Słychac wszystko.Zrobiłem strych swoja metodą.Jedynym plusem jest wykończeniem.Dajesz
    klej i siarkę i koniec tematu.
    Drugi raz bym nie polecam. Warta grzechu jest metoda podkrokwiowa. Ale tracisz
    kosztowną powierzchnie.A między krokwiami, to można utykac za karę.Albo zmarnujesz od
    groma pianki, albo będziesz miał mostki.Przeważnie jedno i drugie.Można by dać między
    krokwie wełnę, a na krokwie styropian.Chętnie się dowiem o rezultatach- chyba nikt
    tego nie robił.
    Jeszcze jedna rzecz: podobno styropan jest palny.Nie wiem, jak z ubezpieczeniem.
    Bo samym faktem jakoś się nie przejąłem.
    Pozdro.abomito

  • 12. Data: 2017-02-21 23:49:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    On taki palny ze trudno go zapalka podpalic. Palnego by masowo do budownictwa nie
    dopuscili. Drewno tez jest palne. Policz ile w dachu jest kiloramow drewna i ile
    kilogramow styropianu i w przypadku pozaru ile ciepla sie wytworzy z jednego i ile z
    drugiego.

  • 13. Data: 2017-02-21 23:58:19
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Poszukaj postów Marka Dyjora
    > Zbudowa chatę z dachem ocielonym styro
    > Od góry.
    > Od spodu ładne belki widać było.
    To jeszcze inna metoda.Ale trzeba by najpierw ostrugać drewno.O tym że zrobić
    projekt, znależć dobrych cieśli bo każdy błąd widać- nie wspomnę. Dodatkowo wszystko,
    co napisałem.
    I jeszcze trochę:Pierwszy raz, do nie wyjdzie za olaboga.Dobrze byłoby, żeby fachowcy
    już to gdzieś ćwiczyli...
    Ale może by to całkiem ładnie wyszło...

  • 14. Data: 2017-02-22 00:05:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 23:33:50 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    słusznie jednak nie. Pytasz to mówie, po co mam opowiadac o kiepskich pomysłach :)

    tanie, wady ukryte wyjdą dopiero po latach :)

    > Skoro styropian praktycznie nie przepuszcza pary to i problemu z nią nie
    > ma. Po prostu jest szczelna izolacja między wnętrzem i zewnętrzem.

    a niektórzy to sie doktoryzują z tematu :) Całkiem niepotrzebnie widac.
    Myśle to nie takie proste jednak.

    b.

  • 15. Data: 2017-02-22 00:37:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cos mi sie widzi ze zgodnie z nowymi przepisami w prawie budowlanym, mowili o tym w
    telewizji, drewno uzyte do budowy domow musi byc heblowane. Gladkie drewno po
    heblowaniu trudniej sie zapala.

  • 16. Data: 2017-02-22 00:39:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 lutego 2017 00:37:47 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Cos mi sie widzi ze zgodnie z nowymi przepisami w prawie budowlanym, mowili o tym w
    telewizji, drewno uzyte do budowy domow musi byc heblowane. Gladkie drewno po
    heblowaniu trudniej sie zapala.

    raczej nieprawda, ktos cos zamieszal.

    b.

  • 17. Data: 2017-02-22 01:52:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powtarzam co widzialem i slyszalem. Oni nie tylko mowili ale i pokazali jak zapala
    sie drewno z tartaku i heblowane. Mieli dwa takie same palniki co sie pape
    przyklejaja i grzali deski. Heblowane potrzebowaly trzy razy dluzszego grzania zanim
    sie zapalily i po odjeciu ognia plomien gasl i sie tlilo. A tylko przetarte zapalaly
    sie szybko i ogiem szybko sie na nich rozprzestrzenial. Mowili ze tak sie dzieje
    przez wloski jakie zostawia pila. A na gladkim ogien nie ma sie na czym zaczepic i
    rozprzestrzenic.

  • 18. Data: 2017-02-22 08:45:27
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 lutego 2017 01:52:34 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    przez wloski jakie zostawia pila. A na gladkim ogien nie ma sie na czym zaczepic i

    ja sie nie kłóce ze drewno strugane sie trudniej zapala, bo to wiadomo.
    Twierdze ze przepisy sie nie zmieniły. Ale tak na czuja to im chodzilo ze drewno ma
    byc oznaczone CE a tartaki tego nie robią. Ze struganiem nic wspolnego to nie ma.

    b.

  • 19. Data: 2017-02-22 12:10:08
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-21 o 21:03, s...@g...com pisze:

    > Bo styro w wysokich temperaturach sie kurczy. I jednak nasiąka wodą czasem.
    > I pare innych powodów ale ten starczy.

    To wełna nie nasiąka?

  • 20. Data: 2017-02-22 13:44:49
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 22 lutego 2017 12:10:03 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

    > To wełna nie nasiąka?

    Nasiąka. Ale ma troche łatwiej odparować.
    Styro jak zawilgnie to trzeba go długo w cieple i przewiewie trzymac aby sie wody
    pozbył.

    Ja tam styro lubie ale akurat do poddaszy to tak średnio sie nadaje. Szczególnie z
    powodu tego ze go czasem ubywa zazwyczaj od przegrzania.