  • 31. Data: 2021-09-24 11:56:17
    Temat: Re: Dlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 11:50 a a <m...@g...com> pisze:

    > To jest monoblock, gdyż outdoor unit ma wbudowaną sprężarkę 2500W
    >
    > A jak ma sprężarkę to do gazu, aby się skroplił i wygenerował energie
    > cieplną
    > to po co ten gaz jeszcze pompowac do boijlera w kotłowni z wężownicami ?
    >
    > Do tego nie potrzeba 30 lat pracy i doświadczenia a wystarczy 1 godzina
    >
    > Bo co jest małym drukiem, to włąśn ie podstęp producenta

    No dobra, przyznaję - wygrałeś, Ja już psychicznie nie dam rady tego dalej
    ciągnąć.
    Amen.

  • 32. Data: 2021-09-24 12:11:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 24 September 2021 at 11:56:19 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > No dobra, przyznaję - wygrałeś, Ja już psychicznie nie dam rady tego dalej
    > ciągnąć.
    > Amen.
    Ja nie chcę niczego wygrywac, bo to nie jest teleturniej

    Ale definicja monoblocku pompy cieplnej to:

    parownik + skraplacz w jednym i na polu

    Split to:

    parownik na polu

    skraplacz w domu

    A jak monoblock i ma przyłącze :

    gazu
    wody

    to znaczy, że spręzarka 2500 W niepotrzebna, bo tam się gaz nie skrapla
    a skrapla sie w domu i tam ma być spręzarka, bo temperatura gazu skroplonego jest
    największa zaraz za sprężarką,

    a jak gorący gaz będzie pompowany jeszcze dalej, to sie wychłodzi z 50-60 C

    Ok, napisze do Toshiby do Japonczyka

    Ja rozumiem wszystkie wynalazki, ale nieraz potrzeba minimum logiki po stronie
    producenta.

    Podsumowując

    Szwedzka pompa ciepła z pasywnym parownikiem na polu to najdoskonalsze rozwiązanie:

    1. brak hałasu
    2. duża powierzchnia aktywna parownika
    3. nadmiarowość, czyli odmrażanie nie jest potrzebne
    4. Nic się nie zepsuje, o ile pies rury miedzianej nie przegryzie.

  • 33. Data: 2021-09-24 12:23:55
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 24 September 2021 at 11:39:19 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > To jest 1 i 1/4 cala. Po naszemu fi 32.

    > A skąd Toshiba ma wiedzieć jaką masz długość rur w domu?
    > 13 litrów/min
    > kluczowy jest parametr Max heigth difference - ale skąd Ty o tym możesz
    > wiedzieć...

    > w hydro hałasuje tylko jedna pompka obiegowa (nic więcej tam hałasującego
    > nie ma).
    > Taką samą pomke masz w każdej innej kotłowni.

    Ciach bzdury.
    długość rur wodnych : żadna

    A skąd Toshiba ma wiedzieć jaką masz długość rur w domu?

    Wydajność pompy obiegowej, opory przepływu wody w instalacji, warunkują dlugośc rur
    w domu i to ważny parametr

    > taka aby woda płynęła z prędkością 17,5 /min

    13 litrów/min

    Jest 17,5 w manualu

  • 34. Data: 2021-09-24 12:31:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 24 September 2021 at 11:48:45 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Sam unit waży 40-50kg w zalezności od wersji. Może wisieć na scianie.

    > Ty wiesz w ogóle jak działa klimatyzacja? zapomnij na razie o tym Hydro.
    > Jak jest transportowane "zimno" do tego splita wiszącego na ścianie?
    > Dla ułatwienia dodam, że klima to nie tylko mieszkanie w bloku. W firmie
    > mam serwerownię w której jest "split" a jego parownik jest na dachu 11
    > piętrowego biurowca. Jak jest dostarczane "zimno" do tego splita w piwnicy?
    >
    > Ciach pozostałe bzdury
    Ciach bzdury

    Sam unit waży 40-50kg w zalezności od wersji. Może wisieć na scianie.

    Ale jest napełniony wodą i to daje + 100 kg

    Teraz zmieniłeś wajchę na klimę chłodzącą
    a to mnie nie interesuje

    Monoblock ma wbudowaną sprężarkę, czyli transportuje ciepło do Hydro Unit w kotłowni,
    czyli do wymiennika

    Nie interesuje mnie parownik w wieżowcu na dachu

    No i eureka, teraz piszesz o Split
    a temat dotyczy monoblocku, czy nie Split.

    Serwerownie trzebą chłodzić, bo sama generuje ciepło

    Dom trzeba zimą grzać, bo to nie serwerownia./

    Zatem przestań ściemniać i nie pisz więcej bzdur

    Bez odbioru