  • 61. Data: 2017-12-05 15:49:07
    Temat: Re: Do Zenka: fotele kinowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 15:31:54 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    .

    > Zenek skończ bełkotać. Przy 5.1 masz głośnik centralny, przedni lewy i
    > prawy, tylne lewe i prawe plus subwoofer. Jak coś jest nagrane 5.1 to
    > słyszysz dokładnie z której strony dźwięk pochodzi - jak oglądasz scenę
    > akcji gdzie ktoś strzela z tyłu to słyszysz to z tyłu.

    Dokładnie. Szczególnie fajnie przy grach na xboxa u mnie to działało

    > Dla mnie audio jest
    > ważniejsze od video dlatego porządne kino z Yamahy za parę tysiaków kupiłem
    > jeszcze jak miałem TV CRT 32' :-)

    Ja od kilku lat mam jakiegoś samsunga kupnego za kilkaset zł i tez jest ok. Ale u
    mnie telewizor sporadycznie włączany- kiedyś często w BF4 grałem ale jak sprzedałem
    xboxa360 to nie mogę się zmobilizować żeby xboxone kupić;)

  • 62. Data: 2017-12-05 16:04:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A dla mnie obraz, przede wszystkim wielkosc, jest wazniejszy. I wazne jest zeby to co
    na ekranie bylo zgodne z tym co w glosnikach. Z tego co widzialem na planie nagrywaja
    stereo a nie jakies cudowne 5 costam. Wychodzi ze dzwiek dla dodatkowych glosnikow
    jest generowny w produkcji filmu i ma z rzeczywistym dzwiekiem tyle wspolnego co
    barwa na kurierze z kurwa na barierze.

  • 63. Data: 2017-12-05 17:36:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 16:04:46 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A dla mnie obraz, przede wszystkim wielkosc, jest wazniejszy. I wazne jest zeby to
    co na ekranie bylo zgodne z tym co w glosnikach. Z tego co widzialem na planie
    nagrywaja stereo a nie jakies cudowne 5 costam.

    Bonda albo 4 pancernych z pewnością ;-)
    Puściłbyś sobie jakąś muzykę nagraną w DTS to byś się posrał z wrażenia :)

    Nie mam absolutnie nic do dużego obrazu - sam jak się obrobię to w
    piwnicy w siłowni mam miejsce na duży ekran - warunki idealne bo mam tam
    ciemnię (0 okien) i pomieszczenie ~40m2 z pustą ścianą 6x2,6m :) Ale
    w salonie do codziennego oglądania (także w dzień) nie widzę nic lepszego
    niż TV.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2017-12-05 18:51:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    szerokosci obrazu w okolicach metra z pieciu metrow dla oczu jest to troche wiekszy
    punkt. Sytuacja w ktorej slyszysz odglos samochodu a samochod jest w innym miejscu
    nie jest zgodny z naturalnym odbiorem bodzcow. Wyobraz sobie ekran dziewiec razy
    wiekszy od Twojego telewizora i glosniki zaraz za powierzchnia w ktorej konczy sie
    obraz. Jak ktos jest z lewej strony i gada to dzwiek zgadza sie z polozeniem
    gadajacego na ekranie. Jak jedzie samochod z lewej do prawej to dzwiek jest zgodny z
    polozeniem samochodu. Nie zdajesz sobie sprawy ze jak ogladasz z trzech metrow cos co
    ma 55 cali przekatnej to kat jaki masz pomiedzy oczami i brzegami ekranu masz taki
    jaki ja bym mial ogladajc moj ekran z prawie trzydziestu metrow.

> [...]
    > ważniejsze od video dlatego porządne kino z Yamahy za parę tysiaków kupiłem

    przed chwilą słyszałem reklamę słuchawek z dzwiękiem 7,1
    To dopiero cudo;)

  • 65. Data: 2017-12-05 21:44:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 18:51:29 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > przed chwilą słyszałem reklamę słuchawek z dzwiękiem 7,1
    > To dopiero cudo;)

    Nie wiem jak takie "7.1" ale kiedyś oglądałem test konsumencki jakichś
    słuchawek "surround" i ponoć wyszło całkiem nieźle - tj. wyraźnie "tył"
    było słychać z tyłu i efekt był niezły. Nie pamiętam modelu etc bo to ze
    2 lata temu było jak nie więcej. Ale test był typowo konsumencki,
    niekomercyjny i nie-sponsorowany :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2017-12-05 23:34:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeden lubi ogorki inny ogrodnika corki. Zadna muzyka mnie nie kreci bo nie mam sluchu
    muzycznego. To posrywal sie nie bede nawet w filharmonii.

  • 67. Data: 2017-12-06 08:36:32
    Od: xeo-n <x...@o...pl>

    Dnia Tue, 5 Dec 2017 08:36:21 -0800 (PST), Adam Sz. napisał(a):

    > w salonie do codziennego oglądania (także w dzień) nie widzę nic lepszego
    > niż TV.

    Dokładnie. Mam w domu 5.1 i testowałem to z rzutnikiem (FHD DLP, zwykły
    ekran 120 cali) i wrażenie było super, ale tylko raz na jakiś czas na dobry
    film. Poza tym czernie niestety takie sobie. W dobre ekrany iść nie
    chciałem, bo to już za duży wydatek. Zmieniłem na tv 60 cali (tylko full
    hd) i dla mnie jest lepiej niż dobrze. Jak przekątne 80-100 cali się
    upowszechnią w cenach dla kowalskiego to zmienię tv, a ten pójdzie do
    sypialni. Za to dźwięk przestrzenny to miód na uszy, żona podskakuje na
    kanapie, jak coś ryczy z tyłu głowy. Zresztą sceny pościgów też całkiem
    inaczej się odbiera.

    Na dobry film i tak chodzę do kina. Inna sprawa, że kina też pójdą za jakiś
    czas w stronę ekranów. Samsung już ma gotowe rozwiązanie dla kin:

    https://news.samsung.com/global/samsung-debuts-world
    s-first-cinema-led-display

    Rzutnik w domu fajna sprawa, tylko moim zdaniem też do codziennego
    oglądania się nie nadaje. Co innego, jak ma się kasę i miejsce na takie
    fanaberie:

    https://theultralinx.com/2012/06/home-cinema-room-de
    sign-ideas/

    --
    xeo-n

  • 68. Data: 2017-12-06 10:54:32
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 23:34:02 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jeden lubi ogorki inny ogrodnika corki. Zadna muzyka mnie nie kreci bo nie mam
    sluchu muzycznego. To posrywal sie nie bede nawet w filharmonii.

    a byłeś chociaż raz w tej filharmonii?

  • 69. Data: 2017-12-06 12:46:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    > Jeden lubi ogorki inny ogrodnika corki. Zadna muzyka mnie nie kreci bo nie mam
    sluchu muzycznego. To posrywal sie nie bede nawet w filharmonii.

    Nie trzeba mieć specjalnego słuchu ani być audiofilem żeby docenić efekty
    w 5.1, czy muzykę w DTS. Jak słyszysz różnicę między mono, a stereo,
    to między stereo, a 5.1 jest taka sama przepaść :) Nie musisz mieć
    do tego audiofilskich głośników za parę kloców. W chyba 2001 kupiłem sobie
    za wtedy bodaj 500 pln głośniki creativa 4.1 do kompa plus soundblastera
    dobrego i to też był niezły szok. Głośniki mam do dzisiaj - dziś są warte
    flaszkę, a dźwięk z subem dają dalej całkiem porządny :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2017-12-06 13:34:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przecietnie Polak chodzi do filhatrmonii raz na 176 lat. Moj czas jeszcze nie
    nadszedl. I druga sprawa. Po chuj mam isc do filharmonii jak tam prawie nic nie bede
    slyszal chociaz gluchy nie jestem. Totalnego daltoniste tez bedziesz namawial do
    ogladania teczy?