  • 21. Data: 2011-05-13 16:18:21
    Temat: Re: Docieplenie domu, styropian i już nic nie wiem
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Czy mam się upierać przy styropianie 12 cm?

    ja bym sie upieral przy 20...

    zrobilem u siebie 20cm styro i nastepny budynek ktory czeka na ocieplenie
    bedzie tez 20 i ani centymetra mniej.

  • 22. Data: 2011-05-13 18:01:18
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:iqjlkb$isr$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > ja bym sie upieral przy 20...
    >
    > zrobilem u siebie 20cm styro i nastepny budynek ktory czeka na ocieplenie
    > bedzie tez 20 i ani centymetra mniej.

    w starym budownictwie to nie ma sensu :) Ja kiedys poszedłem twoim tokiem myślenia i
    zwiekszyłem ocieplenie stropu z 25cm do 40 (bo wełne ktos mi dał, trzabyło broać).
    Zyski na ogrzewaniu - ZERO.

    b.

  • 23. Data: 2011-05-13 18:36:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Maj, 18:18, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:

    > ja bym sie upieral przy 20...
    >
    > zrobilem u siebie 20cm styro i nastepny budynek ktory czeka na ocieplenie
    > bedzie tez 20 i ani centymetra mniej.

    Nowy jak najbardziej 20, a nawet 28-30cm. Pod warunkiem ze sciana
    nosna bedzie miala 18cm (silka) i grubosc calej sciany wyjdzie wtedy
    46-48cm. Jak on ma teraz sciane 40cm i da 20cm ocieplenia to bedzie
    mial mur jak w zamku - 60cm grubosci. Moje 25+20 = 45cm jest jeszcze
    OK (podobnie jak jednowarstwowe 44cm) ale grubszego bym juz nie chcial
    - w pokojach byloby za malo swiatla (mimo b. duzych okien). Glify
    bylyby ogromne..

    Ja autorowi tez polecam 12-stke. Bylo, nie bylo - 50% grubsze
    ocieplenie. A temu wykonawcy co twierdzil ze roznicy miedzy 8, a 12
    nie ma - ladnie podziekowac i powiedziec ze ma zakuty leb.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 24. Data: 2011-05-13 18:45:19
    Temat: Re: Docieplenie domu, styropian i ju? nic nie wiem
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-05-2011 o 11:43:36 enemyunknown <r...@s...fr.pl>
    napisał(a):

    > Bzdura jakaś. Fabryka ma stałą cenę za m3, pozatym zarówno 12cm jak i
    > 15cm to typowe grubości.
    Sam bzdury piszesz, zobacz po cenach i to nie w najbliższej hurtowni to
    sie przekonasz, ja miałem dość sporą różnicę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2011-05-13 23:47:12
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    moj dom to rocznik 46 AFAIR. dobudowane pietro 3 lata temu. pierwszy
    rachunek gdy piec na pietrze ogrzewal pietro oraz przez strop mimowolnie
    parter (na ktorym weglwy piec byl uruchomiony moze ze 3 razy na 2 dni) byl
    taki ze do dzisiaj nikt mi nie wierzy dopoki nie pokaze rachunku.
    wyszedl gaz taniej niz wegiel mimo ze rodzice kupowali wegiel po 60-100 ton
    do produkcji ogrodniczej.

  • 26. Data: 2011-05-14 04:13:14
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał Gut napisał:
> [...]
    > byl taki ze do dzisiaj nikt mi nie wierzy dopoki nie pokaze rachunku.
    > wyszedl gaz taniej niz wegiel mimo ze rodzice kupowali wegiel po 60-100

    Jak dla mnie jest to raczej związane ze sprawnością nowoczesnych kotłów
    - tak gazowych, jak i węglowych.

    Jak ktoś porównuje cenę ciepła uzyskiwanego ze starego kotła węglowego z
    ceną ciepła z nowoczesnego kotła gazowego, to przy obecnych cenach opału
    nic dziwnego, że grzanie gazem może wychodzić taniej, niż węglem paląc w
    starym kotle, który niejednokrotnie miał sprawność w stanie czystym może
    max 40 proc, a jak się zasyfił sadzą, to może do 25 proc dociągał...
    Większość ciepła uciekała przez komin.

    Jak ktoś użytkuje nowoczesny kocioł i go czyści, to sprawność będzie się
    utrzymywała na poziomie 55 - 65 proc i to jest wynik bardzo dobry - z
    doświadczenia to wiem, a bajki o 80 proc sprawności są niestety tylko
    bajkami :-).

    Kocioł gazowy natomiast - nowoczesny - ma tę sprawność jednak wyższą...
    i stąd te różnice w kosztach ogrzewania.

    pozdr
    Robert G.

  • 27. Data: 2011-05-14 04:24:36
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr napisał:

    > Dajcie mi jakieś mądre argumenty do rozmowy, chciałbym uniknąć
    > postawienia sprawy: rób pan 12, to mój dom i tak ma być. Takie sytuacje
    > mogą spowodować zgrzyty i takie tam... a ja chcę mieć ciepły dom i
    > oszczędzać na ogrzewaniu, a nie rozpamiętywać pajaca od 8 cm.

    Jak sobie policzysz jaką uzyskasz przenikalność ścian przy ósemce i przy
    dwunastce, to okaże się różnica jednak powalająca na kolana. Fakt, że w
    całości ocieplenia starego domu, to tylko jeden z elementów stanowiących
    o kosztach ogrzewania, ale jak zrobisz ocieplenie ósemką styropianu, to
    zamykasz sobie jakby drogę do dalszej konkretnej termomodernizacji domu,
    bo jak położysz już ten styropian - 8 cm - to potem nijak nie będzie się
    opłacało dołożyć drugiej ósemki. :-)

    Jak dasz natomiast 12, albo może nawet i 15 -stkę, to potem sukcesywnie
    powymieniasz sobie co tam jeszcze nie jest tak, jak powinno być
    docieplone i po zakończeniu takiej operacji - serii wymian - będziesz
    miał dom... może nawet energooszczędny.

    Jak dasz 8 cm styropianu, co jest po prostu zbyt cienką warstwą, to
    potem jak zechcesz dalej modernizować swój dom, będziesz sobie 'pluł w
    brodę', bo zostanie za słabo docieplona ściana, a wszystko zrobisz sobie
    w końcu na 'tip top'.

    Obstawiam za 12 cm, albo nawet 15. Różnica w kosztach nie jest
    powalająca, a robocizna ta sama.

    Ja mam 14 - nie były to wcale płyty nietypowe dla producenta. Nietypowe
    były tylko dla lokalnego sprzedawcy i zapowiedział mi, że jak sobie za
    dużo wyliczyłem, to ni zwrotów nie przyjmie, bo tego nie sprzeda potem.
    Zostało mi chyba coś koło kubika, czy dwóch, ale chłopaki wyrobili to na
    ścianę fundamentową pod tarasem :-).

    Acha... fajne są płyty z tzw felcem/frezem, bo łatwiej jest je szczelnie
    położyć.

    pozdr
    Robert G.

  • 28. Data: 2011-05-14 05:49:55
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Wspólnota, budynek ma 14 lat
    Wzięliśmy termokamerę bo może nie wszędzie trzeba kłaść grubo
    Widać było nawet gdzie krzywo cegły położono
    Decyzja wszędzie tak samo grubo
    Unia ma swoje przepisy
    Fachowiec wyliczył, że musi być minimum 15 cm
    Położyliśmy - wcale nie za grubo, miejscami warto by dać więcej
    Mostki cieplne czyli balkony - tu specjalne brawa dla matołka który budynek
    projektował ale to osobny temat
    ==
    Zapachy przechodziły między lokalami
    Wzięliśmy kominiarzy z kamerami
    Pierona, same niedoróbki na połączeniach kanałów
    SJS

  • 29. Data: 2011-05-14 12:29:58
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    Czyli jednak dobrze czułem, że gościu jakiś popaprany. Bardzo dziękuję
    wszystkim za cenne rady, napewno większość się przyda. Sprawa jest jak to
    mówiono kiedyś "w załatwianiu", w poniedziałek przyjdzie inny miszczunio,
    zobaczymy co ten powie. Ja będę obstawał przy 12, a i umowę też sobie jakąś
    wymyślę. O efektach poinformuję.

    Piotr

  • 30. Data: 2011-05-14 16:16:46
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Kocioł gazowy natomiast - nowoczesny - ma tę sprawność jednak wyższą... i
    > stąd te różnice w kosztach ogrzewania.

    mozliwe. tamten byl z tych nowoczesniejszych (z nadmuychem itd). ale sadzy
    napewno mial duzo.
    co do gazu i sprawnosci - z pewnoscia gazowe maja wieksza sprawnosc te
    nowoczesne. nie narzekam prawde mowiac.
    jak podpialem cwu to rachunki wzrosly i to raczej sporo ale za to jaka
    wygoda w porownaniu do termy