  • 31. Data: 2011-05-14 22:15:17
    Temat: Re: Docieplenie domu, styropian i już nic nie wiem
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 13 Maj, 20:45, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Sam bzdury piszesz, zobacz po cenach i to nie w najbliższej hurtowni to
    > sie przekonasz, ja miałem dość sporą różnicę.

    Nosz kur* dziś rano zamawiałem w hurtowni: 5cm, 10cm i 12cm. Na każdy
    ta sama cena.
    Nawet w marketach mają takie same ceny opakowania niezależnie od
    grubości.

  • 32. Data: 2011-05-15 14:11:46
    Temat: Re: Docieplenie domu, styropian i ju? nic nie wiem
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-05-2011 o 00:15:17 enemyunknown <r...@s...fr.pl>
    napisał(a):

    > Nosz kur* dziś rano zamawiałem w hurtowni: 5cm, 10cm i 12cm. Na każdy
    > ta sama cena.
    > Nawet w marketach mają takie same ceny opakowania niezależnie od
    > grubości.
    No i co z tego, to nie powód aby kogoś obrażać. Ja kupowałem 2 lata temu
    i była róznica, poza tym nawet w markecie jak policzyłem to 5 była
    najtańsza na m3.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 33. Data: 2011-05-16 07:31:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Czyli jednak dobrze czułem, że gościu jakiś popaprany.

    Niekoniecznie popaprany. Widział dom i może zauważył ze sciany w tym
    konkretnym przypadku to najmniejszy problem przy ucieczce ciepła. Masz
    podówjne sciany ze szczelina powietrzną(która tez izoluje). Jaką grubośc
    ściany teraz maja? Zastanów sioę dobrze nad grubościa styro żebys sobie
    krzywdy nie zrobił(szerokie glify o czym pisał Adam). Może warto na sciany
    dac 8 cm a w ta szczeline powietrzna ew styropian w kulkach wtłoczyć?

    >Bardzo dziękuję wszystkim za cenne rady, napewno większość się przyda.
    >Sprawa jest jak to mówiono kiedyś "w załatwianiu", w poniedziałek przyjdzie
    >inny miszczunio, zobaczymy co ten powie. Ja będę obstawał przy 12, a i
    >umowę też sobie jakąś wymyślę. O efektach poinformuję.

    Umowa umowa, tylko spokojniejszy sen zapewnia nic więcej nie da. Ale pewnie
    jak masz czas to pisz.

    Krzysiek

  • 34. Data: 2011-05-16 08:34:51
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 15 Maj, 16:11, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:
    > No i co z tego, to nie powód aby kogoś obrażać. Ja kupowałem 2 lata temu
    > i była róznica, poza tym nawet w markecie jak policzyłem to 5 była
    > najtańsza na m3.

    Jeśli słowo "Bzdura" obraża, to sorry :)

  • 35. Data: 2011-05-16 09:43:45
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > odpowiedz, czyli przyjedzie jeszcze raz we wtorek... I on mnie kompletnie
    > skołował, bo stwiedził że 12 to bezsęsu. 8 wystarczy światiludzie. Zresztą
    > nie ma żadnej różnicy w "przenikalności cieplnej". Tak się wyraził. Poparł

    Skoro nie ma różnicy między 12a8 to nie ma teżróżnicy między 8 a 1cm. Dawaj
    1 cm, zaoszczędzisz.

    PS. Nie daj się wrobić przez wykonawców z jaknajniższą grubością. Oni są
    cwani, dbają o swój interes - gruby styro trudniej się układa.

  • 36. Data: 2011-05-16 11:21:30
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-05-2011 o 10:34:51 enemyunknown <r...@s...fr.pl>
    napisał(a):

    > Jeśli słowo "Bzdura" obraża, to sorry :)
    Wiesz, staram się rzeczowo udzielać rad, jestem fachowcem
    i takie określenia wytrącają mnie z równowagi.
    A ad meritum, ceny w hurtowniach są rózne, są takie
    gdzie cena 5cm czy 12cm styro w przeliczeniu na m3
    jest taka sama, ale są inne gdzie jest taniej właśnie
    dla typowych grubości 5, 10cm a na inne trzeba czekać
    i płacić zaliczki.
    Autorowi tego wątku pewnie sie także opłaci dać jakąś
    standartową grubość styro, byle nie za mało,
    ja bym mu proponował 15cm, albo w jednym kawałku albo
    układane na zakładkę. No i ocieplenie szpalet przy oknach
    bo tam dużo straci.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 37. Data: 2011-05-16 11:47:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    napisał(a):

    > Jeśli słowo "Bzdura" obraża, to sorry :)
    >Wiesz, staram się rzeczowo udzielać rad, jestem fachowcem
    >i takie określenia wytrącają mnie z równowagi.

    Niepotrzebnie sie uniosłeś przeciez gość nic takiego nie napisał

> [...]
    >jest taka sama, ale są inne gdzie jest taniej właśnie
    >dla typowych grubości 5, 10cm a na inne trzeba czekać

    Prawdę mówiąc nie spotkałem sie jeszcze z sytuacją żeby ceny były rózne w
    zalezności od grubości. Wszędzie ceny podaja za m3, Czasami tylko jest
    róznica pomiędzy prostym styro a takim z felcem lub pióro /wpust. A grubość
    nie ma znaczenia dla ceny. Ew jakies mniej popularne wymiary (powyzej 10cm)
    nie są dostępne od ręki i trzeba kilka dni czekać

> [...]
    >ja bym mu proponował 15cm, albo w jednym kawałku albo
    >układane na zakładkę. No i ocieplenie szpalet przy oknach

    Piszesz ze jesteś fachowcem a proponujesz w ciemno 15cm a nie wiesz nawet
    jakiej grubości mur ma autor. A powienieneś zauważyć że autor wątku
    wspomniał że ma podwójny mur ze szczelina powietrezną wiec bardzo
    prawdopodobne że już sciana ma grubość ze 40-50cm. Dodaj wtedy te Twoje
    proponowane 15cm styro i pomyśl co z tego wyjdzie. Bo czasami moze się
    okazac że w tej konkretnej sytuacji 5- 8cm jest najbardziej optymalne.

    Krzysiek

  • 38. Data: 2011-05-16 16:20:12
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-13 09:06, Piotr pisze:

    > Dajcie mi jakieś mądre argumenty do rozmowy, chciałbym uniknąć
    > postawienia sprawy: rób pan 12, to mój dom i tak ma być. Takie sytuacje
    > mogą spowodować zgrzyty i takie tam... a ja chcę mieć ciepły dom i
    > oszczędzać na ogrzewaniu, a nie rozpamiętywać pajaca od 8 cm.

    Różnica w koszcie pomiędzy 12cm a 14cm 16cm czy 18 cm jest nieduża. Ja
    bym robił CO NAJMNIEJ 14cm.

    8cm to możesz sobie psią budę ocieplić.

    M.

  • 39. Data: 2011-05-16 16:31:07
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-13 11:00, janusz_kk1 pisze:

    > powiem tak, jak cie kasa ciśnie to daj 10cm bo najtańszy, pamietaj że
    > wszystkie
    > nietypowe grubości fabryka musi ciąć dla ciebie specjalnie i są drogie.

    Przecież styropian kupuje się na metry sześcienne. Grubości są od 1cm do
    20cm. Chyba, że chodzi ci o styropian z hipermarketu w promocji.

    Z felcem jest droższy ale warto go użyć.

    M.

  • 40. Data: 2011-05-16 16:32:57
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-13 20:45, janusz_kk1 pisze:

    > Sam bzdury piszesz, zobacz po cenach i to nie w najbliższej hurtowni to
    > sie przekonasz, ja miałem dość sporą różnicę.

    W internecie są ceny za m^3. Podaj link do cennika, w którym są te dość
    spore różnice.

    M.