  • 11. Data: 2010-07-28 19:44:59
    Temat: Re: Dofinansowanie kolektorow slonecznych
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Shreek wrote:

    > Też jak widzę takie akcje to mnie trafia.
    > Jakiś fundusz ochrony środowiska (państwowy) jest po to aby dopłacać
    > bankom - porażka.
    > Podobnie jak w przypadku akcji - rodzina na swoim.

    Jak stać Cię na zakup za gotówke to po co Ci dopłata?
    Uważasz że nalezy się dopłata rodzinom, których stać zakup chaty za gotówkę
    ?

  • 12. Data: 2010-07-28 20:10:30
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jak stać Cię na zakup za gotówke to po co Ci dopłata?
    > Uważasz że nalezy się dopłata rodzinom, których stać zakup chaty za
    > gotówkę

    Wlasnie to jest nie w porzadku wobec tych ktorych nie stac na dom a jeszcze
    bardziej tych niespelniajacych wymagan bankowych nawet na mieszkanie a
    dokladajacych sie do tych ktorych stac czy moga. Instalacja solarna daje
    glownie oszczednosci korzystajacym z doplat. Uczciwie pozostalym nalezaloby
    dokladac sie do rachunkow za CWU. Niby istnieje tu jakis ekologiczny aspekt,
    no ale...

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-07-28 20:27:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Lip, 21:44, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:

    > Jak stać Cię na zakup za gotówke to po co Ci dopłata?
    > Uważasz że nalezy się dopłata rodzinom, których stać zakup chaty za gotówkę
    > ?

    uwazasz, ze ci, ktorych stac na kupno za gotowke sa az takimi
    idiotami, ze nie wpadna na to, ze oplaca sie wziasc kredyt, jesli
    nasze "genialne" panstwo splaci im 45%? ;)

    WS

  • 14. Data: 2010-07-29 09:36:52
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Marek P. pisze:

    > Jak stać Cię na zakup za gotówke to po co Ci dopłata?
    > Uważasz że nalezy się dopłata rodzinom, których stać zakup chaty za gotówkę
    > ?

    Z jednej strony masz rację. To mają być dopłaty dla ludzi, których nie
    stać na zakup za gotówkę.
    Ale refundowanie 45% kredytu to w sumie refundowanie głównie odsetek
    banku. Może część osób kupiłaby kolektory za gotówkę gdyby ktoś dołożył
    te kilkadziesiąt procent.

    --
    M.

  • 15. Data: 2010-07-29 10:08:02
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Jak stać Cię na zakup za gotówke to po co Ci dopłata?
    > Uważasz że nalezy się dopłata rodzinom, których stać zakup chaty za gotówkę

    To nie jest kwestia "stać/nie stać" tylko "opłaca/nie opłaca"
    Nikt normalny nie inwestuje w urządzenie które "mają" przynieść
    oszczędności tylko dlatego że ma na nie pieniądze, tylko dlatego że ta
    inwestycja przyniesie mu te oszczędności w całkowitym rozrachunku po
    uwzględnieniu kosztów zakupu konserwacji i eksploatacji.

    Jeśli instalacja kosztuje powiedzmy 15.000 a opłaca się ją zainstalować
    gdyby kosztowała 10.000 (rachunek zysku z inwestycji) to dlaczego
    państwo zmusza do ściągnięcia haraczu przez Bank od tych 5.000 zamiast
    po prostu je oddać inwestorowi?

    ________MAT_______

  • 16. Data: 2010-07-29 10:22:31
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmusza do ściągnięcia haraczu przez Bank od tych 5.000 zamiast po prostu

    Jeśli na dzień dzisiejszy ktoś da sobie wcisnąć instalację za 15tyszł to
    jest zwykłym frajerem.
    Na dzień dzisiejszy kwota 10000zł to absolutny maks za porządny system jaką
    trzeba wydać na ten cel.

    A fakt że dofinansowanie z gmin zostało zabronione a dopuszczono w tym
    miejscu za pośrednictwem banków to nie kretynizm tylko czysty biznes
    trzymających władzę oraz bankierów i powinno być wzięte pod lupę przez NIK.

    Marek

  • 17. Data: 2010-07-29 10:35:17
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > miejscu za pośrednictwem banków to nie kretynizm tylko czysty biznes
    > trzymających władzę oraz bankierów i powinno być wzięte pod lupę przez
    > NIK.

    Nie wiem co masz na myśli pisząc "dofinansowanie z gmin"
    Bo oprócz(a własciwie zamiast) dofinasowania o którym jest ten watek można
    uzuskac własnie dofianasoweanie na terenie swojej gminy. Z regły w gminie
    założone zostaje stowarzyszenie, zbiera odpowiednia ilość osób chetnych na
    solary i występuje zbiorowo od dofinansowanie. W gminie Bytów to działa, w
    Miastku, w mojej gminie równiez jestesmy na końcowym eteapie załatwienia
    srodków. Są to srodki unijne. Dofinansowanie do 75% całkowitych kosztów i
    bez pośrednictwa banków
    Trzeba tylko ruszyc za dupy urzedników z wydziału ochrony srodowiska w
    gminie i temat uruchomić.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-07-29 11:00:21
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Jeśli na dzień dzisiejszy ktoś da sobie wcisnąć instalację za 15tyszł to
    > jest zwykłym frajerem.

    Skup się na meritum. Kwoty 15, 10 były przykładowe i się nie czepiaj.
    Pytanie jest: czemu państwowy dofinansowuje tylko za pośrednictwem
    kredytu bankowego a nie zwraca gotówki.

    ________MAT_______

  • 19. Data: 2010-07-29 11:02:40
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Ale refundowanie 45% kredytu to w sumie refundowanie głównie odsetek
    > banku. Może część osób kupiłaby kolektory za gotówkę gdyby ktoś dołożył
    > te kilkadziesiąt procent.

    No właśnie!!!!!
    O to mi mi chodzi!
    Tylko że bez kredytu ta sama kasa to nie było by 45 tylko 80%!!!
    Jest tu potężne pole do popisu dla teorii spiskowych.

    ________MAT_______

  • 20. Data: 2010-07-29 11:32:26
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Skup się na meritum. Kwoty 15, 10 były przykładowe i się nie czepiaj.
    > Pytanie jest: czemu państwowy dofinansowuje tylko za pośrednictwem kredytu
    > bankowego a nie zwraca gotówki.

    Bo chce poprzez dofinansowanie wspomóc tych których nie stać na solary.
    Ci których stac na kupno za gotówke mają możliwość załatwienia sobie
    dofinansowania ze środków unijnych i nawet lepiej na tym wyjdą.

    1.Finansowanie z kredytu i dotacje "państwowe"

    10000zł kredytu na 36 miesięcy- oprocentowanie przyjmijmy 15%
    Do spłaty więc 12456zł
    Państwo zwróci 5600zł
    Posiadacz solarów zapłaci wiec 6856zł

    2. Dofinansowanie ze srodków UE zakup za gotówkę
    10000zł koszt solarów
    Zwrot 7500zł(75%)
    do zapłaty zostaje 2500zł

    Krzysiek