  • Data: 2019-01-06 16:38:01
    Temat: Dom szkieletowy "paroizolacja" scian zewnętrznych.
    Od: Tomasz <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mam do wykończenia gotowy dom szkieletowy, w środku tylko
    drewniana konstrukcja.
    Od kilku dni studiuje w internecie temat dawania folii
    "paroizolacyjnej" (opóźniacz pary wodnej o przepuszczalności
    w granicach 2-4 g/m2/24g).
    Jest tyle opinii o zasadności takiej konstrukcji czy też
    dokładności jej wykonania że w końcu wiem że nic nie wiem.
    Są opinie że jeśli źle się wykona montaż tej folii to
    dużo rozsądniej jej w ogóle nie dawać. Jak czytam o
    uszczelnianiu dziurek po zszywkach z takera to żałuje że
    dałem się wpuścić w dom szkieletowy. Inni znowu piszą że
    płyta regipsowa jest wystarczającą paroizolacją i nic więcej
    nie potrzeba.
    Folia plastikowa istnieje przecież od niedawna, w jaki
    sposób Kanadole budowali wtedy domy drewniane?
    Na dużej izolacyjności termicznej w ogóle mi nie zależy, dom
    będzie bardzo mocno wentylowany.
    Czy mam się wpuszczać w paroizolacje pionowych ścian
    zewnętrznych, która może wyrządzić więcej szkody niż pożytku?
    --
    Tomasz