  • Data: 2019-01-07 19:55:40
    Temat: Re: Dom szkieletowy "paroizolacja" scian zewnętrznych.
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-07 o 17:00, Tomasz pisze:

    > A propo porządnej wełny, czy możesz dać mi jakiś namiar na taką, ja byłem
    > gotów kupić jakakolwiek byle była taniana przykład tą:

    Polecam ROCKWOOL ROCKTON.
    Jest bardzo sztywna (nie z rolki). Jest dość droga, ale skoro chcesz dać
    10 cm - to będzie ok.

    10 cm wełny plus 8 cm styropianu - to naprawdę całkiem ok. Ja bym brał
    ten ryflowany - zawsze daje większy margines na błędy wykonawców.

    Czyli od zewnątrz: tynk, styropian 8 cm, wiatroizolacji, płyta MFP 12 mm
    (nie OSB), szkielet an deskach 145 mm wypełniony wełną (powinno być 15
    cm, ale skoro chcesz dać 10 - trudno), folia, płyta gipsowa.

    To jest wariant tani, ja był od środka zrobił ten ruszt i koniecznie
    płytę MFP pod karton gips.

    Płyta MFP 12 mm ma taką samą izolacyjność termiczną jak cegła klinkierowa.

    --
    MN