  • 41. Data: 2017-11-06 16:45:10
    Temat: Re: Dom z kontenerów morskich
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-10-29 20:16, Bob Budowniczy pisze:
    > Za 50-60 tyś.zł kupuję sobie 8 kontenerów morskich (2x12m), ustawiam
    > odpowiednio na działce i mam 190m2 powierzchni użytkowej w stanie
    > surowym pod kłódkę, co wy na to?

    To już bym wolał w barakowozie mieszkać, niż w takiej metalowej klatce...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 42. Data: 2017-11-07 12:51:49
    Temat: Re: Dom z kontenerów morskich do Adama i Krisa
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-04 o 18:54, Adam Sz. pisze:
    > Bo samochodu też nie kupisz za 5 tys pln. To po prostu musi kosztować i
    > tyle.

    Kurde, muszę to powiedzieć moim autom, że mają się zawijać, bo nie mają
    prawa istnieć i jeździć :PPP

    > I co widzisz złego w tym, że ktoś ma ambicje mieszkać w ładnym budynku?

    Nic w tym złego nie ma. Ale jeżeli ktoś pyta o stricte budżetową
    konstrukcję, to nie zaczyna się od doradzania mu marmurowych podłóg, bo
    tak będzie ładnie...

    > Zimną podłogę. Nieustawne ściany. Zimny dach. Kłopot w zamontowaniu
    > okien i drzwi. Fakt, jest tanie. I to koniec zalet.

    Po pierwsze ToMasz cały czas się zastanawia jak właśnie to ocieplić to
    raz. A dwa, że ja już się wyleczyłem z maniakalnego walczenia o każdy
    mostek i mosteczek termiczny. Mój dom mnie z tego wyleczył. Mam starego
    klocka, ociepliłem go porządnie po prostu 15 cm styro. Są jakieś okna,
    które zapewne nie są top-quality jeśli chodzi o parametry. Zwłaszcza, że
    mają z 12-14 lat. I co? I wszyscy w okół mi zazdroszczą rachunków za
    ogrzewanie, że mi takie niskie wychodzą.
    Więc powiem szczerze - nie widzę sensu w przeinwestowywaniu w jakieś
    kosmiczne kombinacje z izolacjami. Ot założyć wszystko jak się sensownie
    to powinno zrobić i tyle. Gdzieś tam trochę ciepła ucieknie - trudno.
    Ale nakład kombinacji, pracy i pieniędzy na jakieś wymyślne inne sposoby
    montażu, może się nigdy nie zwrócić, o samych problemach z realizacją
    nie wspominając.

    > Tak od wewnątrz jak od zewnątrz nie jest gratis.
    > Ale od zewnątrz przynajmniej powierzchni pomieszczenia nie zabiera ;)

    Tu się akurat zgodzę.

    > Argument, że na zewnątrz jest trudniej bo jest różna pogoda jest po
    > prostu dziecinny :D Skoro nie wiesz, żeby robić, jak nie pada i to jest
    > dla Ciebie problemem, to rzeczywiście lepiej postaw kontener :)

    Niby argument śmieszny. A jednak na bazie własnego hobby z grzebaniem
    przy starym aucie, nie mając garażu, widzę jak bardzo w naszym klimacie
    pogoda potrafi być przeszkodą w realizacji planów. Bo to nie chodzi
    tylko o to, że dzisiaj nie pada, no ale jutro już nie. Chodzi o to, że
    dzisiaj gdy pada miałeś czas popracować, ale nie mogłeś, a jutro gdy już
    jest pogoda OK, Ty akurat nie masz czasu walczyć z budową. I tak potrafi
    się to utrzymywać całkiem długo, jak jesteś mocno zajętym człowiekiem.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 43. Data: 2017-11-07 12:54:58
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-06 o 16:45, Krystek pisze:

    > To już bym wolał w barakowozie mieszkać, niż w takiej metalowej klatce...

    Ale tą klatkę fleksem i spawarką można sobie całkiem fajnie ucywilizować...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 44. Data: 2017-11-07 12:59:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 12:51:50 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > mają z 12-14 lat. I co? I wszyscy w okół mi zazdroszczą rachunków za
    > ogrzewanie, że mi takie niskie wychodzą.

    Ale odróżnij mostek w murowanym domu (masz starego klocka czyli pewnie
    jakiś żużlobeton czy inne pieroństwo) od mostka w domu z metalu :-)
    Wystaw 10cm2 Twojego muru na -20stC, a wystaw 10cm2 metalowej blachy i
    sprawdź termowizją jak będzie pięknie wyglądać taka ściana :-)

    Z tego np. powodu radiatory wykonuje się z aluminium (metalu), a nie
    z cegły :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2017-11-07 13:18:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 12:54:59 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Ale tą klatkę fleksem i spawarką można sobie całkiem fajnie ucywilizować...

    10x10m budynek to jest 120m2 scian+ ze 130m2 dachu.
    Calowych desek to będzie ok 6m3. Do tego przyjmijmy z 4m3 kantówek czy innych belek
    to wychodzi 10m3
    10m3 drewna to w tartaku pewnie z 10tys wyjdzie(ostatnio deski kupowałem ze 3 lata
    temu to liczyli po 1000zł/m3.)
    Do tego kilka dni pracy i masz "bazę" zadaszone pomieszczenie 100m2jak z kontenerów-
    4 zadaszone ściany
    Z kontenerów taka powierzchnię uzyskać to 5szt by musiało byc
    5tys sztuka tu ktoś pisał+ 3zł/km transport trzeba przyjąć pewnie+ jakiś dźwig na
    kilka godzin żeby to sensownie ustawił
    Min 30tys to będzie kosztować i masz kupę żelastwa w której z kątówką z tydzień
    musisz wycinać/szlifować co niepotrzebne + kolejne kilka dni spawać czy tam skręcać
    do kupy
    Po tym wszystkim zostaje Tobie mniejsza kupa żelastwa ale też kompletnie nie ustawna
    w której masz kłopot jak zamontować okna, jak to ocieplić itp. Pianka niby powinno
    być łatwo ale będzie drogo, a jak od środka to strata powierzchni itp. Styro z
    zewnątrz do pofalowanej blachy jakoś tam pewnie na piankę przykleisz ale czy to
    będzie spełniało swoją role.
    Montaż okien jak pisałem, montaż drzwi, drzwi wenetrznych to sporo kłopotów i
    kombinowania.
    W drewnianej szopce 10*10m te wszystkie czynności będą mniej upierdliwe

  • 46. Data: 2017-11-07 13:37:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-07 o 12:59, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > sprawdź termowizją jak będzie pięknie wyglądać taka ściana :-)
    >
    > Z tego np. powodu radiatory wykonuje się z aluminium (metalu), a nie

    Wszystko oczywiste, ale jak położy na to te 20-30 cm styro, to jakoś to
    będzie myślę trzymało znośne parametry. Oczywiście domu pasywnego z tego
    nie zrobi, ale na tyle, żeby dało się mieszkać i nie zjadło do reszty
    kosztowo, może być OK.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 47. Data: 2017-11-07 13:38:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 13:18:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    musisz wycinać/szlifować co niepotrzebne + kolejne kilka dni spawać czy tam skręcać

    Pomijając ze za 30tys powinno się udać 10*10m z gazobetonu czy innego poroszajsu
    wybudowac.
    1000szt bloczków
    http://allegro.pl/ytong-24-beton-komorkowy-gazobeton
    -i7016528960.html
    to 7tys. takie 4 sciany to myślę dwóch Mietków za 3tys wymuruje.
    Dach- 150m2- 1200zły-
    http://allegro.pl/promocja-blachodachowka-blacha-dac
    howa-i7011501009.html
    Drewno i robocizna dachu- strzelam 5tys
    Na szybko licząc więc:
    7000zł+3000zł+1200zł+5000zł=16200zł
    Pewnie coś pominąłem wiec niech jest 20tys i masz 100m2 zadaszonej powierzchni
    Przypominam ze 5 kontenerów to ok 30tys wyszło

  • 48. Data: 2017-11-07 14:26:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 13:37:42 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > będzie myślę trzymało znośne parametry. Oczywiście domu pasywnego z tego
    > nie zrobi, ale na tyle, żeby dało się mieszkać i nie zjadło do reszty

    Bez szans żeby to dobrze ocieplić. Na chłodnej, metalowej blasze (a taka
    będzie przez 8-9 m-cy w roku) będzie się pięknie wykraplać wilgoć
    z powietrza z wnętrza tego "domu". Jedyna sensowna rada jak to ocieplić
    to rzeczywiście piana - ale będzie mega drogo :) Jak przykleisz na to
    styropian to powstaną puste przestrzenie, na których będzie przez większość
    roku kapać woda i spływać w kierunku podłogi. Raz dwa to zeżre rdza.

    Ocieplić takie metalowe cholerstwo jest *bardzo* trudno dobrze (jedynie
    od zewnątrz ale wtedy całą (jak uważa ToMasz) zaletę ocieplania od
    środka szlag trafia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2017-11-07 14:58:14
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-07 o 14:26, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > styropian to powstaną puste przestrzenie, na których będzie przez większość
    > roku kapać woda i spływać w kierunku podłogi. Raz dwa to zeżre rdza.

    Rdza, to myślę tego za bardzo nie zeżre. Wszak te kontenery są
    przewidziane do morskiej, słonej wody...

    > Ocieplić takie metalowe cholerstwo jest *bardzo* trudno dobrze (jedynie
    > od zewnątrz ale wtedy całą (jak uważa ToMasz) zaletę ocieplania od
    > środka szlag trafia :)

    Nie no, ja się nie upieram, że musi być koniecznie od wewnątrz.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 50. Data: 2017-11-07 15:11:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 14:58:16 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Nie no, ja się nie upieram, że musi być koniecznie od wewnątrz.

    W głowie mi zaświtał taki obrazek -> środek lata, piękna pogoda, słońce
    świeci, ToMasz przyjeżdza ze szwagrem ocieplać swojego klocka, wchodzi do
    środka, a tam w środku +60stC, w końcu to szczelna, nieprzewiewna blacha :D
    Kto nie był nigdy w "budce dla strażników" albo budowlańców ten nie wie,
    o czym piszę ;-) Zdecydowanie przyjemniej ocieplać się będzie od zewnątrz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.