  • 101. Data: 2015-06-10 21:21:37
    Temat: Re: Domofon z interkomem wewnętrznym, a czytnik kart przy bramce
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

    > Oczywiscie. To sie nazywa manipulacja.

    ROTFL. Weź ty sobie słownik i poczytaj.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 102. Data: 2015-06-10 23:21:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-10 o 21:21, masti pisze:

    > ROTFL. Weź ty sobie słownik i poczytaj.

    A poczytalem i to dawno temu. Ciekawe, ze sugerujesz mi czytanie
    slownika kiedy sam masz braki. To, ze np. slowo podejrzewam jest
    synonimem slowa sadzic nie znaczy, ze jest tozsame i mozna stosowac je
    zamiennie. Na tej podstawie nie mozesz przypisywac mi jakichs osadzan
    Ciebie. Gdyby tak bylo to slowa dumac i liczyc znaczylyby to samo. W
    czym tajemnica to poczytaj sobie tutaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Synonim

    Pozdro.. TK

  • 103. Data: 2015-06-10 23:49:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > zamiennie. Na tej podstawie nie mozesz przypisywac mi jakichs osadzan
    > Ciebie. Gdyby tak bylo to slowa dumac i liczyc znaczylyby to samo. W

    wijesz się dopowiadając zupełnie nie na temat.
    Twoje słowa to jest cytat nie synonim.
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/cytat.html

  • 104. Data: 2015-06-11 00:02:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-10 o 23:49, masti pisze:

    > wijesz się dopowiadając zupełnie nie na temat.
    > Twoje słowa to jest cytat nie synonim.
    > http://sjp.pwn.pl/szukaj/cytat.html

    Nie na temat to jest Twoje czepianie sie problemow pobocznych i
    nieistotnych, bo dyskusja jest o czyms innym. Kolejna proba
    zdyskredytowania i nic poza tym.
    Ale dawaj te cytaty z sadami, tylko nie zapomnij o kontekscie.

    Pozdro.. TK

  • 105. Data: 2015-06-11 12:46:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > zdyskredytowania i nic poza tym.
    > Ale dawaj te cytaty z sadami, tylko nie zapomnij o kontekscie.

    dalej się wijesz. oczywiście uciekłeś od głównego tematu.
    Dyskutuj sobie dalej ze sobą. będziesz miał adwersarza na własnym
    poziomie

  • 106. Data: 2015-06-11 13:21:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-11 o 12:46, masti pisze:

    > dalej się wijesz. oczywiście uciekłeś od głównego tematu.
    > Dyskutuj sobie dalej ze sobą. będziesz miał adwersarza na własnym
    > poziomie

    Dawaj te cytaty nie sciemniaj jakims glownym tematem ktory sam odpusciles.

    Pozdro.. TK

  • 107. Data: 2015-06-11 21:11:52
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-06-08 o 18:01, Budyń pisze:

    > owszem, była - poprawnym tłumaczeniem jest "nie popełnisz
    > morderstwa".

    Panowie, nie mieszajcie do tego biblii, serio.

    Kara za spowodowanie poronienia nie jest wielka, w przeciwieństwie do
    kary za zabicie kobiety:
    "Gdyby mężczyźni bijąc się uderzyli kobietę brzemienną powodując
    poronienie, ale bez jakiejkolwiek szkody to [winny] zostanie ukarany
    grzywną, jaką nałoży mąż tej kobiety, i wypłaci ją za pośrednictwem
    sędziów polubownych. Jeżeli zaś ona poniesie jakąś szkodę, wówczas on
    odda życie za życie"

    Aborcja jest dozwolona przez spalenie płodu. Wraz z matką :)
    "<<Twoja synowa Tamar stała się nierządnicą i nawet stała się brzemienną
    z powodu czynów nierządnych>>. Juda rzekł: <<Wyprowadźcie ją i spalcie!>>"

    Jest też dozwolona inna metoda, jak ogniem to i mieczem :)
    "Samaria odpokutuje za bunt przeciw Bogu swojemu: poginą od miecza,
    dzieci ich będą zmiażdżone, a niewiasty ciężarne rozprute."

    Co więcej, wg biblii człowiek staje się człowiekiem dopiero po
    zaczerpnięciu oddechu:
    "wtedy to Pan Bóg ulepił człowieka z prochu ziemi i tchnął w jego
    nozdrza tchnienie życia wskutek czego stał się człowiek istotą żywą."

    Poza tym, w biblii nawet już urodzonymi zbytnio się nie przejmują:
    "Kto by złorzeczył ojcu albo matce, winien być ukarany śmiercią."

    w biblii są różne farmazony i fantazje, lepiej się na nią nie powoływać,
    każdy znajdzie coś dla siebie :)

    --
    "widzę ją jako decyzję nierozłączną z wolnością osobistą
    matki. Dopóki płód nie może przeżyć poza jej ciałem, to do

  • 108. Data: 2015-06-11 21:35:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:11:53 UTC+2 użytkownik ikka napisał:
    > Panowie, nie mieszajcie do tego biblii, serio.

    i przytaczasz do tego tyle cytatów - po to zeby o nich rozmawiac?
    Zgoda - biblia w problemie aborcji nie jest potrzebna do dyskusji.
    Zadalem ci pare pytan - biblie odlóż i odpowiedz.

    b.

  • 109. Data: 2015-06-11 21:41:59
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-06-04 o 09:51, Budyń pisze:

    > Kiedy zaistnieje nowy czlowiek to nie kwestia przekonan tylko wiedza
    > biologiczna. Kwestia przekonan moze byc problem: czy czlowiek moze
    > zabijac czlowieka.

    > zygota nie jest jej ciałem, to oczywiste. Macica -owszem...

    Żeby zakończyć jałową dyskusję - w przypadku zagrożenia mojego życia, w
    przypadku gwałtu lub płodu z wadami letalnymi - uważam, że aborcja jest
    moim prawem.
    To ja decyduję komu i kiedy przekażę moje geny.
    Założę się, że ty również chciałbyś mieć kontrolę nad tym kto i kiedy
    cię rozmnoży :)

    > No wiec tylko ci sie wydaje: Spośród 38 269 nastolatek (dziewcząt do
    > 19. roku włącznie), które dokonały aborcji w 2010 roku, trzy miały
    > już za sobą co najmniej siedem aborcji. Dla dwóch była to siódma, a
    > dla innych czterech nastolatek szósta aborcja w życiu. Według
    > statystyk dla kolejnych 14 nastolatek, które zgłosiły się do
    > brytyjskich klinik NHS dwa lata temu, była to piąta aborcja, dla 57 -
    > czwarta, dla 485 - trzecia. Ponad 5,3 tys. dziewcząt, zanim kolejny
    > raz dokonało aborcji, w przeszłości zdecydowało się na ten krok co
    > najmniej raz.

    zapewne masz jakieś wiarygodne źródło tych danych. Z drugiej strony, jak
    ktoś jest na tyle głupi, żeby co chwila dać się zapładniać to raczej
    lepiej, żeby dalej swoich genów nie przekazywał.

    > 1)znikoma skala ciaz po gwaltach 2)tej wolnosci -prawa do zabijania
    > -nigdy nie miala i po 3) odszkodowaniem, ktora na pewno lagodzilaby
    > trudy i cierpienia pogardzilac...

    Nie wiem, czy znikoma, ale ten przypadek jest w mojej opinii poza
    wszelką dyskusją. Kasa za gwałt? Co to za kretyństwo?
    A ty zapłodniłbyś kogoś za kasę? Jak duża kwota by cię usatysfakcjonowała?

    > Zgwalcic? Zapewne 99% tych aborcji jest z legalnego seksu. O gwalcie
    > juz nie mow...

    Tak, szczególnie przypadki jedenastoletnich dziewczynek :/

    > no to przemysl sprawe - gdzie zaczyna sie twoja "wolnosc" a gdzie
    > kasa ktorą na was trzepią. Moze to wcale nie jest wolnosc a celowy
    > produkt aby uczynic czlowieka baranem do strzyzenia...

    Mnie? Kasę to się trzepie na cholesterolu, otyłości i pampersach.
    Problem mnie nie dotyczy. Dzieci już wyrosły, cholesterol na szczęście w
    normie, waga też, dziękuję.

    Ależ mogę, oczywiście, że mogę nie urodzić. Jeśli bardzo by mi na tym
    zależało znalazłabym sposób.
    Wszystko rekompensuje ci kasa? Przykre.

    > zadnego sporu tu nie ma - to biologia. Zeby nie urodzic musisz albo
    > nie dopuscic do zaistnienia czlowieka, albo go zabic.

    Nie muszę tego, co tobie się wydaje, że muszę.

    > Dlatego nie proponuje hodowli ludzi, rodzania za pieniadze. Sprawa
    > moglaby dotyczyc wlasnie gwaltu.

    Ależ proponujesz rodzenie za pieniądze. Dokładnie to proponujesz.

    > Mozesz uparcie przeczyc biologii - nawet to rozumiem bo to uspokaja
    > sumienie. Ale fakty sa inne...

    Nie przeczę biologii. Ja decyduję kiedy i z kim się rozmnożę. To moje
    prawo. Nie zgadzam się, aby ktokolwiek próbował mi je zabrać.
    Ty możesz rozdawać swoje plemniki komu chcesz, jeśli wszystko ci jedno
    co się z twoimi potomkami stanie.

    > Problemem jest to ŻE jest to robione...

    To było, jest i będzie robione. Żadne zakazy tego nie zmienią. Edukacja
    seksualna może pomóc. I kastracja gwałcicieli.

    > Tam wlasnie mieszka kandydat do kastracji :/

    > Przekonania i wiedza. Przekonania moge byc inne gdy brak jest
    > prawdziwej wiedzy. Ale gdy dochodzimy do pewnej naukowej wiedzy
    > nalezy sprawdzic czy nasze przekonania nie były oparte na fałszu.
    > Trzeba rozumować, jak to powiedział ojciec chrzestny czytajac
    > podrecznik do biologii :)

    trzeba bronić swoich praw reprodukcyjnych :)

    > Widzisz, nawet boisz sie nazwac tego zygotą, zarodkiem. To nie

    boję się różnych rzeczy, ale akurat nie tej :)

    > plemnik, plemnik nie jest nowym życiem i nie o plemniki sie tu
    > spieramy. Ale zarodek juz jest nowym zyciem. Masz powiedzmy dwoje
    > dzieci Kasie i Tomka, i wlasnie powstalo nowe zycie NoName - i dla
    > "losu twojej rodziny" pozwolisz swojemu trzeciemu dziecku,
    > kilkutygodniowemu, powyrywac raczki, nozki i na koncu glowe by
    > spuscic je w kiblu. Obłęd.... A gdy stracisz prace to pozwolisz zabic
    > Kasie - aby utrzymac poziom materialny?

    Nie chodzi tu o kasę, już ci tłumaczyłam. Ale jeśli miałabym urodzić
    dziecko z wadami (vide chazan), to ma to wpływ na życie moje i mojej
    rodziny. Jeśli miałabym urodzić dziecko z gwałtu - wpłynie to na życie
    moje i mojej rodziny, jeśli moje życie byłoby zagrożone przez ciążę -
    wpłynęłoby to na życie moje i mojej rodziny.
    I w tym wypadku wybór jest dla mnie jasny.

  • 110. Data: 2015-06-11 21:43:09
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-06-11 o 21:35, Budyń pisze:

    > i przytaczasz do tego tyle cytatów - po to zeby o nich rozmawiac?

    Możemy, czemu nie. To nie ja zaczęłam o biblii :)

    > Zgoda - biblia w problemie aborcji nie jest potrzebna do dyskusji.
    > Zadalem ci pare pytan - biblie odlóż i odpowiedz.

    Moje stanowisko jest jasne :)