  • 21. Data: 2020-07-14 20:14:55
    Temat: Re: Filar
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-14 o 15:38 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Za to wynalazek ten zapewnia wysoką praktyczność operacyjną -- żeby
    > zamknąć lub otworzyć okiennice, nie trzeba otwierać okna. To spora
    > oszczędność czasu.

    Teoria zacna, gdyby nie to, że Hiszpan tak czy inaczej okna
    raczej otwiera, i to każdego dnia. Swoją drogą - jak otwiera? Do
    środka, czy na zewnątrz?

    > Co do forsowania, to może trzeba wyjść z założenia,
    > że złodziej też optymalizuje swoje działania.

    Złodziej tak, ale taka okiennica potrafi ochronić także przed różnymi
    innymi rzeczami. Mi np. dużo bardziej zależy na ochronie przed wichurą,
    niż złodziejem.

    Mateusz

  • 22. Data: 2020-07-14 20:45:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Teoria zacna, gdyby nie to, że Hiszpan tak czy inaczej okna raczej
    > otwiera, i to każdego dnia.

    To zależy od pory roku. Oraz od Hiszpana.

    > Swoją drogą - jak otwiera? Do środka, czy na zewnątrz?

    Tu też bywa różnie -- może nawet odsuwać.

    > Złodziej tak, ale taka okiennica potrafi ochronić także przed różnymi
    > innymi rzeczami. Mi np. dużo bardziej zależy na ochronie przed wichurą,
    > niż złodziejem.

    Szybowce się chroni przed wichurą, ale żeby szyby? Nie mam okiennic,
    a nic jeszcze złego ode wiatru mi się nie stało.

    Jarek

    --
    Witaj, Zosieńko, otwórz okienko na wschodnią stronę
    Daj dla ochłody łyk zimnej wody -- usta spragnione

  • 23. Data: 2020-07-14 23:39:45
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > Teoria zacna, gdyby nie to, że Hiszpan tak czy inaczej okna
    > raczej otwiera, i to każdego dnia. Swoją drogą - jak otwiera? Do
    > środka, czy na zewnątrz?

    Do środka.
    Nie wszyscy mają okiennice. Bardzo często są to rolety. Okiennice podejrzewam to dość
    kosztowny zakup bo to drewno a drewno tutaj raczej drogie jest.
    K.

  • 24. Data: 2020-07-14 23:57:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wymuszona Zmiana napisała:

    > Okiennice podejrzewam to dość kosztowny zakup bo to drewno
    > a drewno tutaj raczej drogie jest.

    Z plastiku nie robią? We Włoszech, Słowenii, Chorwacji dość
    częste od jakiegoś czasu.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2020-07-15 00:05:33
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > Z plastiku nie robią? We Włoszech, Słowenii, Chorwacji dość
    > częste od jakiegoś czasu.

    Z roletami plastikowymi się spotkałem ale okiennic jakoś nie kojarzę. Może dlatego,
    że praktycznie nie bywam w dużych miastach, na wsiach jeśli już to są to okiennice
    drewniane. Może jednak przyjrzę się bardziej uważnie.
    K.

  • 26. Data: 2020-07-15 00:08:23
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > Jarek

    W sklepach budowlanych sprzedają komplety okna plastikowe i od razu z żaluzjami +
    jeszcze siatki przeciw insektom. Dość dobrze to spasowane. Za dużo nie powiększa
    samego okna.
    K.

  • 27. Data: 2020-07-15 00:12:29
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    Z tym bywa tez różnie. Generalnie otwiera ale nie za dużo. Otwarte okno to
    potencjalnie gorące powietrze. Jak ma dom stary z grubymi murami to najczęściej nie
    ma klimatyzacji więc gorące powietrze raczej mu nie potrzebne. Dlatego dużo okien po
    prostu są nie otwieralne.

  • 28. Data: 2020-07-15 00:12:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wymuszona Zmiana napisała:

> [...]
    > Może dlatego, że praktycznie nie bywam w dużych miastach, na wsiach
    > jeśli już to są to okiennice drewniane. Może jednak przyjrzę się

    Bez tego się nie obejdzie -- z daleka wyglądają całkiem jak drewniane.
    Z umiarkowanego bliska też. Nawet w zabytkowych domach się takie montuje.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2020-07-15 00:24:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wymuszona Zmiana napisała:

> [...]
    > stary z grubymi murami to najczęściej nie ma klimatyzacji
    > więc gorące powietrze raczej mu nie potrzebne.

    Albo otwiera o określonych porach dnia wedłog Systemu -- jak
    się otworzy na najniższej i najwyższej kondygnacji, to cały
    dom działa jak komin i zasysa chłodniejsze powietrze z ulicy.
    Takiej śródziemnomorskiej, co na sążeń jest szerka i zawsze
    jest tam cień.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2020-07-15 07:54:07
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-14 o 15:12 -0700, Wymuszona Zmiana napisał:
    > Z tym bywa tez różnie. Generalnie otwiera ale nie za dużo. Otwarte
    > okno to potencjalnie gorące powietrze.

    W nocy też? Tu gdzie mieszkam ludzie maja w zwyczaju podczas upałów okna
    otwierać wieczorem, a zamykać rano. Klimat co prawda nie tak ciepły jak
    Murcja, ale zasada działania wszędzie ta sama.

    Mateusz